6 hodin Tamiya TT-01 Blansko z jiného pohledu

Karel Martinec

Dne 18.8. 2013 se jede další závod seriálu 6-ti hodinovek, tentokráte v Blansku. Letos v pořadí druhý.

Trať se po domluvě s Pavlem Magdou otevírá již v sobotu od 15 hodin. Po domluvě s Kubou Šimurdou a Laďou Lebánkem vyrážíme z domova v 14:45 hodin. Do Blanska je to přes Drnovice 92 km. Pokud bych volil rychlejší variantu trasy přes Brno, tak bych najel o 28 km víc, ale měl bych být o 20 minut rychleji v Blansku. Jelikož jedu na spotřebu, tak volím nejkratší způsob jízdy. Jestli dojedu dřív, nebo později, není pro nás rozhodující. Do Blanska přijíždíme jako první. Pavel Magda nás společně s manželkou uvítali. Očekával jsem, že Laďa s Kubou již budou jezdit a trénovat. Ti ale přijeli až po nás. Tým Future Stars, neboli budoucí hvězdy pojedou v tomto složení. Kuba Šimurda, Laďa Lebánek a Pavel Martinec. Já jim budu tak trochu dělat mechanika. Tedy spíše vyměňovat baterie. Snad se na modelu neprojeví žádné závady. Model připravil Kuba a tak věřím, že vše proběhne bez technických závad.
K večeru přijíždějí další závodní týmy. Např. Roman Krejčí, Tomáš Rajdus se svým týmem a další. My už grilujeme domácí klobásy.

Ráno kolem půl sedmé přijíždí další týmy. Já už od šesti klábosím s Romanem Krejčím.
Do závodu se přihlásilo celkem 10 týmů.
1. Future Stars
10. Rychvald A

""
6-ti hodinovka Blansko

V 9 hodin proběhla rozprava, kde všech 10 týmů bylo seznámeno s pravidly. Měřený trénink proběhl v 9:20 hodin, podle kterého se budou týmy řadit na startovní rošt. Start je naplánován na 9:50 hodin. Konec závodu bude tedy v 15:50 hodin. Tedy pokud nezklame technika v podobě časomíry.

Jdu se ještě podívat na dráhu bugin, kde jezdí dva nadšenci této kategorie

Start do závodu byl odstartován dle plánu. Future Stars se po prvních dvou kolech dostali na druhé místo. Laďa později 2x chyboval a propad na 8. místo.
První výměna baterie probíhá po zhruba 25 minutách. Já s Pavlem měníme baterii a Laďa předává vysílačku Kubovi. Kuba Stahuje ztrátu a propracovává se na 4. pozici. Tým Luďka Szostka mění ramena předních kol. Před koncem svého působení Kuba jede na 3. místě a podstatně snížil ztrátu. V 10: 50 nastupuje Pavel a bude se snažit udržet náskok, který vybojoval Kuba. Na 2.místě jede Masters tým a startovní pole vede Tora Team1.  Tým Rachvald A opět v depu, kromě výměny baterie probíhá i výměna pneu. Pavlovi se odlepuje páska na baterii a tak musí Kuba baterii přilepit znova. V 11:20 nastupuje opět Laďa. Tomu se ale hned po prvním kole odlepí páska na baterii. To je slabá stránka na tomto vozu. Lepením baterie tímto ztrácíme, neboť při jízdě baterie vypadává. Masters mění baterie a jede v jednom kole s Future Stars a Rychvald Junior. Laďa je ale rychlejší a dostává se před Masters na 3. místo. Půl kola ještě chybí na předjetí Rychald junior. Masters je během krátké chvilky opět v depu a mění baterii. Všichni 3 volní jezdci se zapojují do výměny. Nervozita stoupá a Masters má problém s rychlou výměnou. Já k tomu ještě napomáhám hláškami, které ještě tomu určitě napomáhají. Rychlý start a z vozu Masters se ozývají zuby na převodovém kole.
Vypadá to na brzkou výměnu. Po 10 minutách je Masters opět v depu a tentokráte opravdu mění ozubené kolo. Rychvald A rovněž v depu a opět mění pneu. V 11:47 zajíždí Laďa do depa, jelikož už zajíždí dlouhý čas na jedno kolo. S Pavlem dobíháme do depa, když už tam Laďa zastavil. V pravé poledne Masters opět neplánovaně v depu. Po výletu mimo trať se odpojila spojovačka na rameni a zadní kolo bylo uvolněné neboť nebylo jedním z mechaniků pořádně dotažené. No prostě Masters má na tomto závodě pořádnou smůlu. Teplota ovzduší ve stínu dosahuje 35°C. Kluci slézají u tribuny doslova vysmažení.
Ve 12:14 se chystáme na výměnu baterie. Kuba zajíždí do depa a teprve zjišťuji, že jsem si nevzal druhou baterii na výměnu. Ach ta skleróza. Teda nevím jestli už jsem tak starý a zapomínám, nebo je to tím vedrem. Laďa tedy pro ni běží do depa a já tedy můžu vyměnit baterii za novou. V čase 12:35 Pavel přenechává vysílačku Laďovi a já s Kubou měnímě baterii. Když Pavel sejde dolů, tak nám hubuje, že 5 minut na nás řve, aby jsme vyměnili baterii, že už nedává potřebný výkon. Přitom jsem říkal Laďovi i Kubovi, aby hlídali časy na kola, kdyby byli baterie po smrti. Tak to asi bude tím teplem. Mladí kluci by přeci neměli sklerózu. Laďa po chvíli zajíždí do depa. Problém je na světě!! Jako první se vyměňuje zadní diferák. Po výměně Laďa jde na tribunu a opět závodíme na dráze. Po druhém zajetém kole je opět zpět v depu. Následuje výměna ozubeného kola. Je zjištěna další závada. Na krytu motoru chybí plastový kus vymezování ložiska. Ten zakupujeme u Toma Rajduse. Kuba poskládá podvozek. Zapomněl ale vložit hrušku do diferáku. No nic, pojede se jako předokolka. Laďa jde opět na tribunu. Po chvíli do něho naráží jeden z vozů na dráze. Vůz opět nejede. No co, kluci už na to prdííí. Tomáš Rajdus opět radí, co a jak. Masters mezitím odešel do věčných lovišť diferák .

""
6-ti hodinovka Blansko

Ve předu mají pevnou osu. Která občas zabírá a občas ne. Vzadu mají planetový diferák. Tak zatím jedou. No když se to ku… tak se to ku……
Kuba po radě Tomáše se pokouší vůz opět zprovoznit. Skoro dvě hodiny co už nejedeme. Za 1 a půl hodiny je konec závodu. Vyhrává ten, kdo dojede. Tak snad to ještě zprovozníme a pojedem dál. Odstoupení z druhého místa kluky mrzí, ale berou to sportovně. V depu je veselá atmosféra. Tak snad příště. Podle výsledků je vidět, že kluci měli na bednu. Závod pokračuje ale bez nás.
V 15 hodin je vůz opět pohromadě a Pavel jde na tribunu. Pokusíme se čestně dojet do cíle. Jenže 25 minut před koncem Laďa opět odstupuje. Zřejmě pastorek. To jsem měl jet posledních 5 minut já. Aspoň to kluci mohli na někoho svést. Pro mě to mohl být první a poslední závod.
Tuto 6-ti hodinovku vyhrál tým TORA Rajdus Team. Na druhém místě RC Rychvald A a na třetím místě Rychvald Junior.
Následovalo vyhlášení výsledků. Poté se balíme a odjíždíme k domovům.
Výsledky z této 6-ti hodinovky najdete ZDE.

Pořadatel závodu, redaktor a jezdec v jednom Igor Vlahovič psal on-line report. Ten si můžete přečíst ZDE.

Kompletní fotogalerie se nachází na tomto linku: http://rcejunkove.rajce.idnes.cz/2013.08.18_-_6-ti_hodinovka_Blansko/