3.- 4. srpna 2013 Grand Prix Skřipov

Fanán Stodola


Tento dvoudenní závod se jede již po osmé. Ten, kdo se tohoto dvoudenního závodu nezúčastní, tak má „velký rc hřích“! To mi věřte.

Úterý ráno 30.7. mejlím Ajgorovi, aby dal do pozvánek na závody i tento Skřipov a zároveň ho zvu, aby se zúčastnil. Pozvánka je v mžiku na stránkách masters a v emailu mám, že se nezúčastní, že už má něco jiného (no a taky má ten rc hřích za neúčast). Takže bude na mně, abych napsal report.

3. – 4.8. 2013 GP RChobbyracing Skřipov – závod off road všech možných kategorií a dvou měřítek 1:8 a 1:10

Každým rokem bývá zvykem, že se tento závod jede dva dny. Oproti jiným závodům, které se pořádají na dva dny, tak na tento závod se přihlašuje hodně lidí. Dráha byla otevřená už v pátek v 8 hodin pro trénink. V sobotu ráno taktéž volný trénink a prezentace. Pak následovalo pět kvalifikačních rozjížděk (tři nejlepší se sečetly pro nedělní finálovky). Po dojetí rozjížděk se jednou všechny možné a nemožné dovednostní závody a to pro pobavení všech. A v neděli se odjedou tři finálovky, následuje vyhlášení komplet všech výsledků.

Při spuštění přihlášek jsem sledoval a předpokládal účast. Přihlásilo se celkem 56 závodníků. Světe div se! Na závody přijeli všichni. A co víc, tři čtvrtiny jich přijely už v pátek. Bývá zvykem, že sem jezdí celé rodiny i s malými dětmi. (Ubytování ve stanech nebo blízkém kempu). Na děti čekalo velké překvapení – trampolína o průměru 5 metrů, takže i zde se mohly děti vydovádět.

S manželkou přijíždíme až v sobotu, nic nemusíme stavět, neb náš mladý jel už v pátek a vše postavil a přichystal. Jen jsme z auta vynosili všechny potřebné věci. Já jsem šel hned odzkoušet moji novou buggy 2WD. LRP 4WD, co jsem jezdil vloni, má Hana na ND. Laboroval jsem trochu ohledně gum, ale ušlo to. Manželka měla auto nastavené z minulého závodu a o to jsem to měl ulehčené.

Na tento závod přijeli i kluci z Litvínova. Celkem bylo sedm skupin a pět rozjížděk pro každou. Nic se nám neprotahovalo a po 18 hodině jsme již věděli v jakém pořadí pojedeme nedělní finálovky.

A né že by bylo času. Hned následovaly večerní dovednostní závody dvojic všech možných a nemožných kategorií (jezdci, mechanici, ženy). Vše se jelo proti směru jak jsme zvyklí. Jelo se na dvě kola ve dvojicích, kdo vyhrál, postupoval dál, kdo prohrál, vypadl a skončil v propadlišti dějin. Tohoto závodu se zúčastnil i malý Mareček Matysík s nohou v sádře. A nevedl si špatně. Určitě nám všem v brzké době ukáže, co umí. Závody jezdců jsou odjety brzy.  Vítězem se stal Roman Pudich. Ale závod mechaniků je o něčem jiném. Jsou to borci, kteří dokáží model do šroubku rozdělat a pak ho i složit tak, že jim zase nic nezbude. Ale u některých je problém, že s ním vůbec nejeli, no a tady dostali šanci se s autem projet, bylo jich šest. Tady bylo vidět, že někteří vysílačku opravdu v ruce nedrželi. Pletli si pravou a levou a nejhorší bylo, když jeli proti sobě. To auto ne a ne je poslouchat. Ale nakonec přeci dojeli. No a hřebem na závěr byl závod ženských dvojic. I zde bylo vidět, že některé ze čtyř přihlášených žen vysílačku drží poprvé v ruce a uvědomují si, že vysílačka není vařečka. Tento závod byl snad nejpomalejší, ale o to nejsledovanější, ženy měly nejvíce fandících diváků a nejvíce nasazovačů po trati. Vyhrála Míša Kubánková, která je dobrým mechanikem ve spalovácích. Jak mechanikům, tak i ženám patří dík a velké uznání, že to za první zatáčkou nevzdali a bojovali všichni až do konce! A věřím, že příští rok nastoupí zase!

Po skončení dovednostních závodů ještě den nekončil. Na jídlo bylo uzené grilované koleno a bylo velice dobré. No a pak byla projekce z minulých závodů a nejen skřipovských, i z Polska.

Na trampolíně se vystřídali i dospělí a soutěžili o nejlepší salto. Dovedete si představit, kolik u toho bylo srandy.  Čisté salto udělal Jirka Kubánek, ale i ostatní byli odměněni za snahu.

Další zajímavostí či již tradicí bylo, že po oba dny bylo pro závodníky pivo zdarma.

Jelikož bylo hlášené slunečné počasí (na oba dny), tak byla k dispozici „letní“ sprcha. Bezva kluci!

A co se zde jezdí. Všechno je OFF:

1:8 IC buggy – či-li spalováky- 16 závodníků:  5x XRAY. 5x AGAMA, 4xLOSI a po jednom Serpent, Mugen R6 a Asso. Z motorů převažovaly Precirotate – 9x.

1:8  elektro buggy – truggy – 9 závodníků: zde nepřevažovala  žádná značka a ani motory

1:8 a 1:10 Monstertruck (E-Revo, Savage, Revo Summit) – 7 závodníků – zde převažovaly podvozky REVO a motory Mamba.

1:10 elektro 2WD – 4 závodníci: všechny modely Proken, motory různé

1:10 elektro 4WD – 13 závodníků: 5x LRP, 2x Caster, 3x Durango, po jednom YOKOMO, Schumacher, XRAY.

Pokud chcete začít jezdit tyto desítkové buggyny, stačí koupit jako první LRPéčko S10Blast, ND jsou ve Skřipově na závodech k dispozici, což je nesmírná výhoda.

1:10 elektro Short Course 2WD – 3 závodníci: zde podvozky i motory každý jiný

1:10 elektro Short Course 4WD – 4 modely: 2x Associated, 1x Slash, 1x Ofna

Autobusy jsou zde nejmladší kategorií a mají se čile k světu. Co jsem slyšel, tak Asso je prý nejlepší volba. A tyto model nejsou ani nijak drahé.

Pokud vy, co tento článek čtete a začínáte přemýšlet nad nějakým Off roadem, přijeďte se do Skřipova podívat. Ta atmosféra je zde neopakovatelná a závody ve Skřipově se vám vryjí do paměti! Po skončení finálovek následovalo vyhodnocení sobotního večerního „sranda“ závodu i nedělních finálovek. Patří poděkovat pořadatelům za perfektně připravený závod, dobrý bufet.

A to je vše! Jak se jezdilo ve vypsaných kategoriích si určitě najdete na skřipovských stránkách www.jkcarsteam.com a najdete tam i mnoho fotek ve fotogalerii z tohoto dvoudenního nejen závodu.