ETS Hudy Arena Trenčín – report

Karel Martinec


Cesta příjemná a vcelku pohodová. Pavel v autě ještě pospává. Za hodinku jsme už v Hudyho Racing Aréně. Hned při vjezdu jsou rozestavění „hlídačí“, kteří nám ukazují, kde máme zaparkovat auto. Vytahujeme pouze kufry s nářadím a jdeme hledat kde máme zajištěné místo k sezení. Potkáváme Radka Vodu s maminkou. Ti tu už byli včera a pilně trénovali. V hale se potkáváme s ogary Šimurdovými, kteří nám ukazují, kde máme stůl. Pavel rozbaluje věci a montuje na podvozek motor s regulátorem. Já zatím zjišťuji, kde by jsme si mohli rozbalit stan k přespání.

Po 10 hodině jde Pavel s Kubou na první testovací jízdu. Venku už je poměrně vedro. Přesto chce Pavel přinést nahříváky. Ještě je potřeba potvrdit účast na prohlídce výrobní haly, která je součástí Arény.

Od rána se pokouším připojit k WIFI Free síti, ale bohužel se to nedaří. Ptám se na informacích a paní mi sděluje, že už včera byl problém s připojením, a že to už řeší správce sítě. Tak uvidím, zdali se to vůbec podaří.

V 10:30 jsme nahlášeni na prohlídku výrobní haly včetně technického zázemí. Na tuto prohlídku může jít pouze 7 lidí. Je to pochopitelné. Skupinka musí dodržovat bezpečnost na pracovišti a na nic nesmí sahat. Jako první procházíme kanceláře od marketingu až po konstrukci a IT technologiii. Zeptal jsem se správce sítě, zdali bude v provozu Wifi. Sdělil mi, že to řeší. Problém je v tom, že Wifi na frekvenci 2.4 GHz se ruší s vysílačkami na stejné frekvenci. Ti co mají Wifi pracující na frekvenci 5 GHz problém nemají.

Technici v konstrukci pracují se softwarem Pro Engineer. Data co mají kreslit dostávají přímo od vedení společnosti a jezdců, kteří testují podvozky. Poté procházíme logistikou a expedicí. Všechny položky jsou s dokonalou pečlivostí rozděleny do regálů s plastovými boxy, které jsou označeny dle typu položek. Poté procházíme výrobní halou. Byl jsem mile překvapen kolik strojů pracuje ve výrobě. Od CNC frézek DMG a MAS až po soustruhy Gildemaister. Celkem to bylo na 50 cnc strojů. Jeden stroj měl dokonce paletový systém se 6 paletami. Dále bylo možno shlédnout výrobu forem od vyjiskřování až po konečnou výrobu výlisků ve vstřikolisech. Projekty jako jsou FX jsou hlídané a nikdo z návštěvníků do nich neměl možnost nahlédnout. Dokonce jen pár vyvolených zaměstnanců má do těchto prostorů přístup. Pod hlavičkou FX se vyrábějí motory do čuďáků. Materiál, který se přivážel do firmy, byl hned barevně značen, aby nedošlo k záměně materiálu. To je běžné i ve firmě, ve které pracuji Já. Velkým překvapením pro mě bylo zjištění, že Hudy má vlastní složení oceli. Nazývají ji Hudy Steel. Složení tohoto materiálu znají snad jen ve slévarně a vrchní managment.

K vidění byly i brusky na kulato a plocho. Zde se brousí i imbus klíče.Hudy má i několik strojů na výrobu ozubení. Poslední štací byla prohlídka eloxovny. Zde se barví a povrchově zpevňují různé druhy součástek. Samozřejmě hliníkových či slitin hliníku. Byl jsem překvapen celkovým rozmístěním strojů, které mělo svůj význam ve výrobě. Tak například na CNC soustruzích v pravé řadě se stáčel materiál z oceli a v levé řadě materiál z barevných kovů. Celková udržovaná čistota těchto strojů a kolem nich, dává znát, že v této firmě je kladen důraz na čistotu a pořádek. Vše se řídí dle platných bezpečnostních a ekologických předpisů. Tato prohlídka splnila mou touhu po poznání shlédnout Hudyho výrobu od dob, kdy jsem se zúčastnil prvního závodu zde v Trenčíně. Preciznost nade vše. Tímto děkuji firmě Hudy, že umožnil všem co se přihlásili na prohlídku její shlédnutí. Věřím, že spousta lidí si odnesla pěkný zážitek a milou vzpomínku. Tato prohlídka trvala skoro jednu celou hodinu.

Před 14 hodinou přijíždí Laďa Lebánek s Mikulenkou a hned si rozbalují věci. Honza musí čekat, než mu bude přidělen motor s regulátorem. Během dne proběhlo několik tréninků, kde Pavel zkoušel různá nastavení. V 17 hodin byl ukončen trénink a lidičky balí věci. Následně odjíždí na penzióny, kde jsou ubytovaní. Já s Pavlem zůstávám v Hudy Aréně, kde i přespíme.

Jdeme tedy rozbalit stan aby jsme měli kde spát. Také připravit gril na grilování, který nám tu zapůjčil Radek Šimurda. Po dobře ugrilovaném masíčku a domácí klobásy se jdeme osprchovat. Pak ješte chvíli sedíme před stanem. Po 22 hodině zaléháme do stanu.

Ráno vstávám před 6 hodinou a jdu se umýt. Depa jsou již otevřená a uklízečky všechno leští,vysávají a umývají. Hudy to má dobře zorganizované a je vidět, jak se o všechny účastníky dobře stará, aby byli po všech stránkách spokojeni. Vařím si kafe a v klidu posnídám. Pavla budím dle dohody až v 6:30 hodin. Má tak čas v klidu posnídat. První jízdu má dle harmonogramu až v 8:30. Depa se otvírají až v 7:30, tak všichni přijíždějící čekají, než se otevře brána pro vjezd do areálu. Před branou jsem zahlédl modré embéčko RS, tak je zřejmé, že Šimurda jede večer opět domů. To mi Radek potvrdil, když přišel do depa. Zatímco Pavel odjel už jeden trénink, tak Lebánek s Mikulenkou teprve přijíždí.

Pavel jde na první trénink. Nepochopil jsem, jak pořadatel zařazuje jezdce do skupin. Jet v té poslední, je asi to nejhorší, co nás mohlo potkat. Snad v každém kole předjíždí pomalejšího jezdce. V tréninku se počítají nejlepší 3 kola po sobě jdoucí. 4ekáme, jak si povedou kluci Radek Voda, Laďa Lebánek, Jan Mikulenka a Kuba Šimurda. Mezi našimi si Pavel drží dobré místo za Radkem, který je o něco rychlejší. Laďa s Hozou mají zatím horší nájezd.

Druhá tréninková jízda je ještě horší. Snad 3 karamboly, Kdy se Pavel střetl s pomalejšími jezdci. Pak už není možné zajet nejlepší 3 kola za sebou. Opravdu je to k nas….

Laďa Lebánek v další jízdě končí pro poruchu. Vůz mu nechce jet. Taky je naštvaný, i když to nedává znát. Třetí tréninková jízda je podobná té druhé. Před Pavla se dostává jak Lebánek, tak i Mikulenka. Vlastik Švec nastoupil do posledního tréninku a docela se mu dařilo.

Do kvalifikačních jízd se Pavel, Laďa, Jan i Vlastik dostali do stejné třetí skupiny. Vlastik startoval z prvního, Laďa z druhého, Jan ze třetího a Pavel ze sedmého místa. Po prvních 4 kolech se Pavel ocitl na prvním místě a zajížděl pěkné časy. Pak ale chyboval a 5-ti sekundová ztráta ho odsunula na 8 pozici. Poté ještě zabral a probojoval se na 4. místo. Honzovi se předbíhaly zadní kola a dojel až na 10 místě. Vyhrál Vlastik Švec. Laďa skončil na 3. místě.

Radek voda se probojoval do 5-té skupiny a startoval ze šesté pozice. V jízdě si polepšil a skončil na třetím místě. Dobrý výsledek.

Kuba Šimurda se probojoval do 8-mé skupiny a startuje ze 6. místa. O 2 desetiny sekundy ho předjel Maďar Forrai Gabor a odsunul Kubu na 7. místo.

Laďa s Honzou se do další jízdy posilnily Pizzou. Tak uvidíme, jestli si polepší. Po 17 hodině teplota stále přesahuje 32.5°C. V hale je o něco míň a tak tu trávíme veškerý čas. S pavlem jsem si zašel do stanu pro pití a flaška měla snad vařící teplotu. Tě pic, to je ale hic.

Do druhé kvalifikační jízdy Pavel nastoupil opět ve velkém tempu. Po třetím kole byl nejrychlejším na trati. Laďa ztrácel pouhou desetinu sekundy. Ve 4 kole Pavel poprvé chybuje a propadá se na 3. místo. Po 7 kole a další chybě se propadá na 6. místo. Pavel opět zabral a posunul se zpět na 3. pozici. Pak ale přišla bouda a Pavel padá na 7. místo. Co k tomu dodat. Celkem 3 chyby ho odsunují z 1. místa na 7. místo. Šestý dojíždí Mikulenka. Laďa lebánek vyhrává tuto jízdu. Švec končí na 3. místě.

Radek Voda startuje ze 3. místa. Ovšem dělá chyby a propadá se na místo páté. Škoda dvo chyb.

Kuba Šimurda si vede skvěle. Propracoval se na 3. místo. Nakonec to ale neudržel a dojíždí na celkovém 4. místě.

V celkovém pořadí po 2 kvalifikačních jízdách je pořadí Čechů následující z celkového počtu 97 jezdců.

3. Černý Marek

11. Šimurda Kuba

36. Voda Radek

48. Lebánek Ladislav

49. Švec Vlastimil

59. Martinec Pavel

68. Mikulenka Jan

Tak už je páteční den za námi a my jdeme opět grilovat maso. Pavel konstatuje, že tu budem jezdit hlavně kvůli grilování. Poté se osprchujeme a jdeme do hajan, bo už je po 22 hodině,

Ráno v 4:30 nás budí štěkájící psi, kteří hlídají sousedící tenisové kurty. Asi si příště sebou vezmu něco na spaní a dám to těm psům do žrádla. V 6 hodin už vstávám a jdu se umýt a uvařit si kafe na sladké probuzení. Pavel se už taky probudil a ještě čekáme, až vylezou z dodávky Lebánci a Mikulenka.

Vjezd do areálu se dnes otvírá dříve.

Pavel si bere věci a jde si projet dráhu v rámci volného tréninku. Dnešní start jeho skupiny je naplánován na 8:14 hodin. V tu dobu přijede autobusem na nádraží manželka. Tak bude muset počkat, než se odjede závod.

Marek Černý má slabší motor a pořadatel mu nechce dát nový, jen pouze starší. Pokud Marek dojede do 7. místa tak má celkové první místo za celý seriál. Zatím se drží na 3.místě. No uvidíme, jak se mu bude dařit. Velice dobře jezdí i Kunák ze Slovenských Košic.

Sobotní první a celkově třetí kvalifikační jízda se vcelku vydařila. Švec, Lebánek a Martinec dojeli na prvních třech místech v časovém rozmezí 1.33 sekundy. Této skupině tak vévodí Češi. Jen Mikulenka skončil na 9. místě se zrátou jednoho kola. Jeho vůz se mu stále v šikanách přetáčí a neví si s tím rady, koda. Radek Voda dojel na 5. místě ale s velmi dobrým výsledným časem.

Čtvrtá kvalifikační jízda jízda byla podobná té třetí. Jen si pořadí mezi sebou prohodili Lebánek a Švec. Pavel zprvu ztrácel, ale nakonec se dotáhl na 3. místo. Mikulenka opět devátý. Radek Voda dojíždí ve své skupině na 5. místě. Kuba skončil hned v první třetině prvního kola. Uvolnil se mu pastorek. Radek byl trochu víc naštvaný.

Do Trenčína se přijela podívat i rodina Vítámvásových. Jelikož koupily podvozek Xray, tak je zajímá, jak co co seřizuje a co všechno budou potřebovat k provozování desetin. Pokecal jsem si i s panem Sauerem Václavem. Ten přijel s manželkou na motorce.

V poslední kvalifikační jízdě Laďa chyboval hned v prvním kole a pak jen stahoval chybu. Pavel i přes to, že jel na výsledek, tak Laďu pustil před sebe. Sice dojel na druhém místě, ale na bestlap se nemůže dostat pod 22 sekund na kolo. To se skoro všem podařilo.

Skončily kvalifikační jízdy. Pavel Martinec bude startovat ve skupině G z pátého místa, stejně jako Laďa Lebánek, který startuje ve skupině F. Jan Mikulenka ve skupině H bude startovat z místa šestého. Radek Voda jezdí velice dobře a tak se do finálových jízd probojoval do skupiny E, kde bude startovat ze 4. místa. Kubovi Šimurdovi nevyšly nějaké jízdy a tak na něho zbyla „až“ kategorie B. Startovat bude ze 4. místa. Marka Černého sestřelili v poslední kvalifikační jízdě, a tak bude do finálovek startovat ze 4. místa.

Celo dobu se pokoušíme nastavit podvozek a nakonec z Pavla vyleze, že by potřeboval jiný pastorek a pak by byl na bestlapu rychlejší. Nikdo ho údajně nemá a není ho možno tedy zapůjčit. Zašel jsem za tatínkem Olivera Havránka a ten mi potřebný pastorek zapůjčuje. Jak se říká: Líná huba, holé neštěstí. A Pavel se bojí zeptat. No co už!!

V první finálové jízdě se nedaří Janu Mikulenkovi a dojíždí až na 5. místě. Oliver Havránek končí na velmi pěkném místě. Pavel se z 5. místa probojovává dopředu. Jednou ho v zatáčce sejme „Pšonek“ a Pavel ztrácí. Postupně se propracovává až na 3. místo a to si udržel až do konce. Zlepšení oproti kvalifikacím je znát v nájezdu, kdy v celkovém součtu to dělá 10 sekund. Laďa Lebánek se hned od prvního kola propadá až na poslední místo. Auto se mu v každé zatáčce přetáčí. Původně jsme si mysleli, že je to nějaká mechanická porucha. Nakonec jsme se dozvěděli, že mu Marek Černý změnil nastavení na vysílačce dle té svojí a Laďa se nemohl sžít s rychlým plynem. Končí na 9. místě. Tata z toho moc velkou radost nemá. Radek Voda velmi dobře odstartoval a trdě se probojoval na 2. místo. Pak ale vyletěl ze zatáčky před časomírou a nasazovač ho nahodil na druhou stranu, než měl. Pak se ještě snažil propracovat na lepší umístění. Když už byl na 9. místě, tak opět výlet mimo trať a bylo po nedějích.

První finálové jízdy se jeli jen po skupinu C. Pak byl závod ukončen a zhruba v 19:30 se jel závod ………….

Pak následovala sobotní párty s losováním. Byla zde bohatá tombola. Jízd a tomboly jsem se již neúčastnil, bo jsem griloval maso na večeři.

Pavel se losování zúčastnil. Vyhrál podvozek onroad MT 1:18 Nitro. Laďa Lebánek vyhrál podvozek stejného měřítka, ale pro kategorii Buggy Xray NT18T. Dražila se karoserie Volkera, která byla vydražena za 100 Eur. Spát jsme šli až po půlnoci. Párty ještě pokračovala.

Ráno mě už o půl čtvrté budí štěkající psi, kteří hlídají sousedící tenisové kurty. Pak už jsem ani nezdříml. Ze stanu jsem vylezl o půl sedmé, šel se umýt a posnídat.

První na start šel Honza Mikulenka. Dnes se mu konečně zadařilo a dojel na druhém místě.

Pavel startuje už svoji druhou finálovou jízdu. Postupně se propracovává nahoru a již po 2 minutě se drží na krásném 2. místě. Půl minuty před koncem časového limitu znervózněl a ve vracečce se přetáčí na střechu. Velká nervozita zaúřadovala. Nicméně i tak dojíždí na krásném 3. místě. Po dvou finálovkách tak má 2 třetí místa. O konečném pořadí tak rozhodne až poslední jízda.

Laďa Lebánek se hned po prvním kole dostal i díky karambolu jezdců před ním do čela. V jeden okamžik se propadl na 2 pozici, kdy ho sejmul jeden z agresivních jezdců. Laďa si to ovšem nenechal líbit a první místo si získal opět pro sebe. Udělal si dostatečný náskok a ten si udržel až do konce závodu.

Kuba Šimurda startoval svou první finálovou jízdu a to ze 4. místa. Během závodu se propracoval na 3. místo. Tlačil se i na druhého maďara Totha Barnabase, ale toho se mu již nepodařilo předjet. Ztráta na druhé místo pouhé 3 desetiny sekundy.

Radkovi Vodovi se opět nedařilo. Ze zadu do něho po startu narazil vůz jedoucí za ním a promáčkl mu karoserii. Propad na poslední místo. Pak jen snaha dostat se do popředí. Na víc jak 8. místo to nestačilo.

Elitní skupina byla představena divákům, tak jak to už na těchto závodech bývá zvykem. Marek Černý byl sestřelen hned po startu a propadl se na chvost startovního pole. Jeho neskutečnou jízdou se propracoval až na 3. místo a to si udržel až do konce. Tímto výsledkem si zajistil celkové prvenství v tomto letošním seriálu ETS.

Rovněž tak i elitní skupina kategorie Modified byla představena divákům. Sjelo se tu hodně lidí z Česka. Zdravil jsem se s Bábovskými, Luďou Maléřem a Zuzkou, Rovným, Štalmachen, Bětíkem a dalšími. Kategorii Modified vyhrál Roland Völker, před Marc Rheinardem, Yannic Prümperem a Alexem Hadbergem.

V poslední finálové jízdě Jan Mikulenka dojel na 5. místě. Celkově skončil na 73. místě.

Pavel chtěl po dvou třetích místech zajet lepší výsledek. Jel skvěle, ale na druhé místo už nedosáhl. Celkové tři třetí místa ve finálových jízdách ho vyneslo na celkové 63. místo v celkovém pořadí. Laďa Lebánek v poslední jízdě zajel opět na výbornou a dojel na 2. místě. Celkově skončil na 51. místě, když vyhrál skupinu „F“. Radkovi Vodovi se rovněž zadařilo a svou poslední jízdu dojel na 3. místě. Celkově tak skončil na 47. pozici. Kuba Šimurda měl smůlu hned po startu. Pro technickou závadu odstupuje už po prvním kole. V celkovém pořadí se musel smířit se 14. místem. Ve skupině „A“ se Marek Černý hnal za vítězstvím. Po startu se probojoval na třetí pozici. Kutvonen Jedoucí před ním atakoval Zdenko Kunka jedoucím v čele závodu. Po dvou minutách jízdy Zdenko chybuje a Kutvonen se dostává do čela závodu a vede celou skupinu 10 jezdců na dráze. Marek dojíždí druhého Zdenka a má zálusk se posunout o jedno místo vpřed. V 9. kole se v zatáčce před rovinkou Marek snaží vnitřkem předjet Zdenka ale ten mu nedává prostor a Marek končí mimo trať. Zdenko se ocitá ne střeše. Po dopadu se opět rozjíždí, ale dostává ranu od vozu jedoucí na 4. místě. Pro Zdenka tak závod skončil. Marek se dostal zpět na trať a pokračuje v závodě. Celkově v této jízdě končí na 8. místě. David Němček si svou jízdou snů hodně polepšil a v poslední jízdě končí na 4. místě. Vyhrál Kutvonen Viljami z Finska před Němci Hoferem Martinem a Asmerem Janem.

Zde je celkové pořadí 10 jezdců v tomto závodě:

  1. Kutvonen Viljami
  2. Kunak Zdenko
  3. Hofer Martin
  4. Černý Marek
  5. Asmer Jan
  6. Vogl Dominic
  7. Gosvig Mike
  8. Nemcek David
  9. Heitsch Henrik
  10. Bultynck Olivier

Marek Černý se stal celkovým vítězem letošního seriálu ETS.

Po skončení závodu proběhlo vyhlášení výsledků a odjezd k domovům.

Co se mi na pořadateli závodu ETS nelíbilo, snad jen to, že v průběhu závodu změnil počet rozjížďek. O systému přidělování motorů se radši nebudu ani zmiňovat.

Velice jsem byl ale nadšen a spokojen, s jakou pečlivostí a důslednosti na sebemenší maličkost se o závodníky a doprovodný tým postaral majitel dráhy p. Hudy. Dík patří nejen Juraji, ale i jeho dvoum synům a celému personálu společnosti Xray. Byl jsem na spoustu závodů, ale tenhle, co se týče zabezpečení nemá konkurenci snad ani na Mistrovství světa. Snad na 20 velkých LCD monitorů rozmístěných po areálu, bylo možné sledovat průběh jízd. Uklízečky chodily neustále po celém areálu a uklízely. Ráno před otevřením haly umývaly podlahy a kolem depa bylo neustále čisto. Na WC neustále doplňovaly papíry a udržovaly ho v čistotě. No prostě kdo neviděl, tak snad ani neuvěří. Ještě jednou děkuji Hudyho rodině za příjemné prostředím které určitě zpříjemnilo prodloužený víkend v Hudy Racing Aréně.

Podrobné výsledky najdete na MyRCM – ZDE

Foto, videa z finálových jízd a podrobný online report pak na portále RedRC.net

Podrobná fotogalerie: http://rcejunkove.rajce.idnes.cz/2013.07.18.-21._-_ETS_Trencin/#