Šestý závod NCC Brno Bosonohy

Alexander Žvak


Šestý závod zavítal letos již po třetí na rychlou dráhu do Bosonoh, z několika možných variant okruhu se jela varianta se zpomalením ve spodní části, tzv. klíčová dírka. Samozřejmostí  opět byla možnost pátečního tréninku v odpoledních hodinách, kdo zavítal nalezl připravenou, nacukrovanou dráhu, což výrazně usnadňuje ladění podvozku, neboť auta sedí dobře i na nenagumované trati. Vlastní sobotní závod začal příjezdem jezdců, již před sedmou hodinou ranní. Závod se jel samostatně, tentokrát bez MČR, byly vypsány dvě kategorie GP Stock a GP Open. Do Stock se přihlásilo celkem patnáct jezdců a do Open čtrnáct. První motory se rozezněly již před osmou hodinou, během volného tréninku proběhla opět prezentace, po té rozprava a hurá do první kvalifikace.

V první kvaldě Stock zvítězil Zbyněk Krasl s nájezdem 26 kol, druhý jsem byl já o kolo méně, třetí Olda Groch. Tradiční favorit Roman Hradecký měl problémy s nastavením podvozku a tak prozatím najel pouze 23 kol. V kategorii Open se v první kvalifikaci na prvním místě usadil Michal Jansa s nájezdem 27 kol, druhý byl Tomáš Cibulka s nájezdem 26 kol, třetí David Čermák, v podstatě stávající špička jezdící MČR.

Ve druhé kvalifikaci Stock jsem se na první místo posunul já, Zbyněk nejel a já vylepšil jeho čas o několik setinek, druhý byl tentokrát Richard Škola s nájezdem 25 kol a třetí Roman Hradecký také s nájezdem 25 kol. Na dalších pozicích bojoval Leoš Kohoutek, Jaroslav Neubauer,  Jirka Žardecký a Ondra Hubáček, tito měli velkého soupeře Oldu Grocha, který na svůj již vysoký věk jezdí výborně a je schopen umístnit se v první pětici. V Open došlo ke změně, s nájezdem 27 kol dojeli již tři jezdci první opět Michal Jansa, druhý tentokrát Michal Abrahámek a třetí Tomáš Cibulka. Obrovskou smůlu měl Jirka Vyšín, který prozatím neměl svůj den a najel pouhých 7 kol.

Třetí kolo štoků opět vyhrál Zbyněk Krasl opět s nájezdem 26 kol, třetí Roman Hradecký s nájezdem 25 kol, já byl třetí s nájezdem 24 kol, začal mi víc baštit motor a tak ve čtvrté minutě zhasnul. Z těchto tří kvalifikací byly jasni první čtyři postupující do třiceti minutového finále, první já, druhý Zbyněk Krasl, třetí Richard Škola a čtvrtý Roman Hradecký. Ostatní ch jedenáct jezdců čekaly B a A ½ finále na dvacet minut, z něhož postupuje prvních šest jezdců do finále. V Open opět zvítězil Michal Jansa, druhý dojel Michal Abrahámek, oba s nájezdem 27 kol, třetí Pavel Jansa s nájezdem 26 kol. Z těchto jízd tedy postoupily na prvním místě Michal Jansa, druhý Michal Abrahámek, třetí Tomáš Cibulka a čtvrtý Pavel Jansa.  Zbylo deset jezdců na jedno 1/2, stejně jako ve Stock na dvacet minut.

Po rozjížďkách byla pausa krásných čtyřicet pět minut na přípravu semifinalistů a obídek. Po pause se začalo B ½ finálem Stock ve kterém sváděli souboje o první místo Ondra Hubáček a Igor Minčev, o třetí místo bojoval Zbyněk Kříž se Svatoplukem Hájkem starším, Jára Neubauer pro technické problémy tentokrát odstoupil. V A ½ finále nekompromisně zvítězil Olda Groch, bojoval s Leošem Kohoutkem, který mu první místo nedaroval lehce, další pozice obsadil Jirka Žardecký, který zvolil špatné obutí, další Michael Zagora, Laďa Továrek s 2WD a Tom Hejtmánek pro technickou závadu nenastoupil. V Open zajel nejlépe Svatopluk Hájek, nekompromisně nadělil druhému a třetímu tři kola. O druhé místo tedy bojoval Michael Zagora a Lukáš Ruber. O čtvrté místo bojoval Drahoš Hejtmánek s Davidem Čermákem. Ostatní se potýkaly s technikou a neměli v podstatě šanci zasáhnout o boje o lepší umístnění. Jirka Vyšín opravdu neměl svůj den, prostě technika si někdy postaví hlavu a jezdec má prostě smůlu, odstoupil s nájezdem dvou kol. Za normálních podmínek by bojoval o první místo v A finále.

Opět proběhla krátká pausa a hurá na finálovky. Opět se začínalo kategorií GP Stock, časomíra nám to udělala napínavé, po odjetí první minuty se jezdci jedoucí na prvních pozicích dozvěděli, že jedou poslední a tak se jízda ukončila a hurá znovu na start. Napětí bylo opravdu vysoké a tak v opakovaném startu došlo k havárii několika aut v první zatáčce, Jirka Žardecký to bez milosti nakulmoval do Igora Minčeva, rozlomil mu horní plato a zkroutil spodní, nicméně Igor pokračoval v jízdě. Musím podotknout, že agresivní starty se stávají nežádoucím standardem, a proto bych rád zavedl nějaké penalizace jezdcům, kteří způsobí havárii a škodu na podvozku jiného jezdce svou neohleduplnou jízdou, závod se nevyhrává v první zatáčce!!! Tento boj o přežití startu se mi nelíbí a pokusím se s tím něco udělat případnou úpravou pravidel, samozřejmostí by bylo opakování startu a diskvalifikace jezdce , který toto způsobil. Vše proberu s jezdci na příštím závodě. Omlouvám se za tuto odbočku a zpět k finálovce. Po dramatickém startu jsem se utrhl já se Zbyňkem a Romanem, podvozek mi na rozdíl od minulého závodu perfektně sedl a tak se mi jelo velice příjemně. Tak jsem se Zbyňkem bojoval o první místo, třetí jel Roman Hradecký, který celý den bojoval s podvozkem, nicméně jel s přehledem neohrožován ostatními jezdci. Po dvaceti minutách náš souboj opustil Zbyněk, kouslo se mu ložisko v přední těhlici a závod opustil. Já tou dobou jel s náskokem dvou kol na Romana,  zbylých devět minut jsem jel za Romanem klidnou jízdou maximálně na půl plynu. Nutno podotknout, že první tankování nebylo, neboť mi zdechnul motor již před čtvrtou minutou, nechápu jak je možné, že začal z ničeho nic tak žrát, ostatní tankování probíhalo po třech a půl minutě, naštěstí podvozek fungoval skvěle, tím pádem nebyl problém s takto velkým hendikepem jet na první pozici až do konce. Po odstoupení Zbyňka se na druhé místo posunul tedy Roman, třetí jel Richard Škola, který nebyl ohrožován nikým. Ostatní jezdci jeli výrazně pomaleji, probíhal  zde velice zajímavý souboj o čtvrté místo, a to Oldy Grocha a Leoše Kohoutka, jim sekundoval Ondra Hubáček s Jirkou Žardeckým. Igor Minčev s velice poškozeným podvozkem bojoval jak mohl, Michael Zagora odstoupil pro technickou poruchu. Konečné pořadí bylo tedy následující. 1. Alex. Žvák 106 kol, 2. Roman Hradecký 105 kol, 3. Richard Škola 101 kol, 4. Olda Groch 98 kol, 5. Leoš Kohoutek 98 kol, 6. Ondra Hubáček 97 kol, 7. Jirka Žardecký ( byl nakonec diskvalifikován, neprošel  technickou kontrolou po jízdě)sedmý byl tedy Zbyněk Krasl, který odstoupil, 8. Igor Minčev 58 kol, 9.Michael Zagora 25 kol.

Finále open bylo taktéž s opakovaným startem, taktéž drama v první zatáčce, a tak Drahoš Hejtmánek nechal jízdu ukončit a opakovat start. V opakovaném startu se nekompromisně na první místo probojoval Michal Abrahámek pronásledovaný Pavlem Jansou a Michalem Jansou. Tato trojice jela velice napínavou jízdu na 45 minut, ve které se na první místo dostal Pavel Jansa, pronásledovaný Michalem Abrahámkem v závěsu s Michalem Jansou. Pavel jel nekompromisně a tak bylo jen otázkou neudělat chybu a vítězně dojet do cíle s cílem nadělit druhému co nejvíce kol. První místo tedy bylo v podstatě jasné a tak se vše odehrávalo na pozici druhé a třetí kde bojoval Michal Abrahámek s Michalem Jansou. O čtvrté místo bojoval David Čermám s Lukášem Ruberem, kterému nakonec podlehl. Celkové pořadí po čtyřiceti pěti minutách bylo následující, 1. Pavel Jansa 170 kol, 2. Michal Abrahámek 168 kol 3. Michal Jansa 167 kol, 4. Lukáš Ruber 155 kol, 5. David Čermák 153 kol, 6. Drahoš Hejtmánek 151 kol, 7. Michael Zagora 143 kol, 8. Svatopluk Hájek 118, 9. Lubomír Polák 83 kol, 10. Tomáš Cibulka 22 kol, pro technickou poruchu odstoupil.

Další již sedmý závod se pojede opět v Bosonohách, tentokrát na nejrychlejší variantě okruhu. Závod se jede 24.8.2013, doufejme, že nám počasí bude opět přát.

Bohatou fotogalerii najdete na tomto odkazu: http://alek-r1.rajce.idnes.cz/Sesty_zavod_NCC_Brno_Bosonohy_20.7.2013/