ETS Traiskirchen očima Karla Martince

Karel Martinec


Součástí přihlášky bylo nutné zaplatit i zálohu. Platbu jsem provedl prostřednictvím Pay-Pal. Na tento závod nás „vytáhl“ Radek Šimurda. Sdělil nám, že vezme Pavla sebou do auta. Jede dodávkou Mercedes a místa bude i na spaní dost.

""
ETS-Traiskirchen

Nakonec jsem se rozhodl, že pojedu i já. V pátek Radek přijíždí do Zlína a nabírá nás před garáží, kde jsme naložili naše kufry. Dále pokračujeme po dálnici přes Brno a Vídeň do Traiskirchenu.

Cesta probíhá v poklidu. Až ve Vídni se tvoří zácpa. Ve 20:30 jsme na místě. Jako první bereme kufry a jdeme do haly, aby kluci stihli ještě volný trénink. Bohužel pozdě. Trať už je uzavřena. No kluci aspoň vybalí nářadí a budou si připravovat model na sobotní trénink. Potkáváme se tu s Martinem Hudym, Radkem Bokem a s Markem Černým. Já a Radek jdeme připravit gril a nocleh. Roztahujeme i přístřešek. Zatímco kluci ladí podvozky, tak my už máme rozpálený gril. Všichni tedy pojíme grilované maso a já na gril přihazuji ještě klobásku. Kolem půlnoci se chystáme ke spánku. Původně jsem chtěl spát venku na karimatce, ale nakonec jsem ulehl dovnitř do auta. Pavel s Kubou spali ve vrchním patře. Pavel říká Kubovi, že jak bude ráno vstávat, tak se určitě praští hlavou do střechy.

Ráno mě probouzí vycházející slunko, Kavoň na střeše a pak i budík natočená na 4:45. Asi abych šel do práce. Tak ještě ulehám na trojsedačku a vyčkávám do šesti rána, kdy už bude vstávat celé osazenstvo. Samozřejmě, že se Pavel při vstávání praštil do hlavy. Tak snad se mu rozsvítí a bude dnes v pohodě. Oblékáme se a jdeme na krytou závodní dráhu. Kupodivu jsme první.

Pavel startuje ve druhé skupině, tak rychle trénovat. Trénink je povolen až od 7 hodin. Jako první na dráze je Pavel s Kubou. Pořadatel je upozorňuje, že se pojede opačným směrem, než krouží po dráze.

""
ETS-Traiskirchen

S Radkem jdeme do auta, neboť se rychle zvedl vítr. Po příchodu se zvedl náš poměrně těžký a betelný přístřešek. Bohužel tento poryv neustál a polámaly se nohy. Tak to teda naštve. Byli jsme nuceni ho schovat do auta včetně skládacích židlí.

V 8 hodin startuje první skupina do měřených tréninků. Pavel jede ještě se zapůjčeným motorem od Kuby. Nejde ještě o výsledek, ale o najetí si ideální stopy. Po jízdě jdu k Bokovi pro nové poloosy, které jsem si objednal. Od Martina Hudyho dostáváme sponzorským darem nové řemínky. Je to novinka!! Tyto řemínky mají tady na ETS svoji premiéru a měly by být mnohem lepší. Tak má Pavel i Kuba co dělat. V 9 hodin teprve snídám a v 11 si vařím první kafe. Tak pozdě jsem už dlouho nesnídal.

Chvíli před třetí finálovou jízdou konečně dorazili Lebánci. Laďa startuje v první skupině. Start sice nestihli, ale aspoň pár kol stihli odjet.

Na třetí tréninkovou jízdu žádám Martina Hudyho, zdali by se nepodíval Pavlovi na styl jízdy a neřekl mu, kde dělá chyby. Ochotně mu po jízdě sděluje, co má udělat v nastavení podvozku. Tak tomu se říká týmová spolupráce. Pavel má tak opět co na práci. Kuba zajíždí ve své skupině nejrychlejší časy. A přesto se Radek opět hrabe v podvozku. Je nucen zakoupit nové baterie. Lebánek mění motor, který nafasoval od pořadatele.

V poslední tréninkové jízdě si Pavel nepolepšil. V zatáčkách je moc pomalý na brzdy a to ho vynáší ven ze zatáčky. Jednu takovou jsem mu nafotil. Martin Hudy po jízdě rovněž říká, kde je chyba. Proto mu nastavuje brzdu na silnější výkon. V hale se pohybuje teplota na 26.5°C. Ještě že pofukuje vítr a mění vzduch.

15:20 jsou vyvěšeny rozpisy do kvalifikačních jízd. V kategorii STOCK se jede celkem 11 kvalifikačních skupin. Pavel a Laďa Lebánek startují v 10. skupině. Pavel ze čtvrté pozice a Laďa ze sedmé. Kuba Šimurda startuje v 5 skupině ze třetího místa. Počet jezdců ve skupinách je pro nás vcelku neobvyklý. Celkem 11 jezdců na dráze. V první kvalifikační jízdě se zpočátku dařilo jak Pavlovi, tak Laďovi. Jen Pavel se ocitl na střeše. Ztrátu ale rychle stáhl. Laďa si držel první a Pavel druhou pozici. V závěru ale Pavla zbrzdili jezdci o kolo zpět a propadl se až na 5. místo. Opět stahoval. Laďa chyboval a skončil. Pavel nakonec dojíždí na druhém místě. Dobrý výsledek. Ještě zkrátit výjezdy ze zatáček a jsem spokojený.

Radek požádal pořadatele o výměnu motoru. Ještě malá úprava na podvozku a je to znát. Kuba se propracovává ze třetí pozice až na první. Tu si drží až do konce s velkým náskokem. Zajel celkem 19 kol.

Ve druhé kvalifikační jízdě Pavel zlepšil průjezdy zatáček a hned to bylo znát. Maťo opět hlídal jeho jízdu. Už byl více spokojen. Pavel si během jízdy vypracoval bezpečný náskok. Bohužel v závěru jízdy chyboval. Nasazovač z řad dobrovolníků nějak nespěchal. Nasazení na dráhu ho stálo 9 sekund ztráty. I Laďa někde chyboval. V jednom kole měl též ztrátu, ale jen 7 sekund. Tuto jízdu vyhrál Laďa s náskokem na druhého jezdce o 1 setinu sekundy. Třetí Pavel dojel o 3 desetiny za Laďou. Až na tu jednu chybu, jsem byl s jízdou velmi spokojen.

Ještě je možnost se zlepšit. Celkem se jede 5 kvalifikačních jízd. Z toho se počítají jen 2 nejlepší jízdy.

""
ETS-Traiskirchen

Kuba startuje z první pozice a postupně si zvyšuje náskok. Jenže i Kuba chybuje a ocitá se na střeše. Propadá se na čtvrtou pozici. Skvělou jízdou ovšem nejenže stáhne náskok, ale dostává se zpět na první pozici. Nedá se nic jiného říci, než skvělý výkon Kubo!!!!

Po skončení sobotních jízd jdeme na parkoviště, kde Kuba s Radkem rozdělávají gril. Opět grilovačka. Ke grilování máme opět naložené maso a klobásky. Po grilování se přesouváme po parkovišti blíže k dráze. Jsou tam keře a stromy, takže mě nebude budit ranní slunce, které mě první noc svítilo do očí. Součástí sportovního areálu jsou i kabiny a sprchy. Tak se všichni osprchujeme a před půlnocí uleháme na kutě do Mercedesu.

Ráno se budím již o půl 5 a čekám do 6, než budu budit ostatní. V 6 se mi hlásí budík a říkám si, že nechám kluky ještě spát. Samozřejmě jsem usnul, a tak se budíček přesunul na 7 hodinu.

Dráha se začíná zaplňovat osazenstvem. Pavel jako první testuje karoserie. K výběru má hned 3 druhy. Já jsem zatím uvařil kafe a posnídal housku s paštikou.

Třetí kvalifikační a první sobotní jízda začala dobře. Pavel startoval z první pozice. V průběhu jízdy všichni zajížděli časy o malinko horší než ve včerejším dnu. Trať i teplota byla nižší a na výsledcích to bylo znát. Pavel při předjíždění jezdce o kolo zpět chtěl být co nejrychleji před ním a bohužel střet s tímto jezdcem se stal osudným. Vůz ho katapultoval na mantinel a než byl nasazen, tak hodně ztratil. Laďa se též propadl o několik vozů níže, když chyboval. Tuto ztrátu ale dokázal stáhnout a jízdu ještě vyhrát.

Kuba rovněž startoval z první pozice. Při průjezdu jedné zatáčky chyboval a propadl se na čtvrté místo. Jeho zbývající jízda již byla bez chyb a tak jako Laďa tuto jízdu ve své skupině vyhrál.

Další start je dle harmonogramu až v 11:45, a tak s  Lebánkama společně vyrážíme do města na nákup pečiva. V místním Sparu zjišťuji, že mají v neděli zavřeno. Tak už beru rovnou celou štriclu chleba, ať máme na večerní grilování co k masu zakousnout. Ceny pečiva mě docela překvapili. Za 3.6 Eur za chleba bylo na můj vkus velmi moc. Tak jsem koupil jakýsi ve slevě za 1.5 Eur.

Ve čtvrté jízdě startoval Pavel před Laďou Lebánkem. Při předjíždění opět jezdec o kolo zpět naráží do Pavla. Ten v kotrmelcích. V této skupině jede němec Baensch Thomas, který snad schválně naráží do aut stejné barvy, jako má Pavel. Laďa má s tým samým jezdcem kolizi hned 2x. Vůbec se neumí vyhýbat rychlejším jezdcům a mám pocit, že si pak plete Pavlův a Laďův vůz stejné oranžově reflexní barvy. Měl by už dostat napomenutí. Při práci v depu sice pracuje v rukavičkách, ale na dráze je úplně mimo.

Kuba má ještě větší problém. Při předjíždění jezdce o kolo zpět ho pomalejší jezdec sejme a Kuba za to ještě dostane STOP and GO!!! Mrknutím oka jsem se podíval ani jeden z pořadatelů situaci neviděli. Jeden byl otočený bokem k dráze a druhý se díval do PC na monitor. Poškodili tak jezdce, který s přehledem vedl celou skupinu. To je neskutečné, jak se na takovém závodu pořadatel zachoval. Myslím, že to Kubu, stejně jako mě, pořádně rozhodilo. Jdu si na slivku, abych se uklidnil.

V poslední kvalifikační jízdě Pavel s Laďou drželi krok. Alex Wild byl nepřekonatelný a držel si neustále svou první pozici. O druhé a třetí místo mezi sebou bojovali Pavel a Láďa. Německý pilot asi dostal rozum a už se těmto dvěma jezdcům vyhýbal. Nakonec skončil Laďa druhý o 4 desetiny sekundy před Pavlem, takže vyrovnané výkony obou pilotů.

Ve 3 odpoledne už je v hale docela vedro, teplota se rychle blíží k 30°C. Asi zdechnu.

Čekáme na sort výsledků. Po jejich vyvěšení je jasné, že Pavel nebude v celkovém pořadí horší než na 100. místě. Zklamán je určitě Laďa, který se postaví na start v další skupině a bude startovat ze 102. místa. Tudíž se už nemůže umístit lépe než na 101. místě. Pro mě je to rovněž zklamání, protože jsem si přál, aby se tito dva utkali v jedné skupině. Oba dva jezdí přibližně stejné časy a mohli bojovat mezi sebou. Bohužel s tím nejde nic udělat.

V 17 hodin teplota dosahuje 30° C. Oproti časovému rozvrhu máme dvacetiminutové zpoždění. Nějak se to dnes protahuje. Čas 18:25 a vypadá to, že by mohly začít startovat první finálové jízdy.

Laďa v první finálové jízdě zaspal start a vyrazil až z posledního místa. Jeho bravurní jízdou začal stahovat jednoho jezdce za druhým. Při dojíždění třetího jezdce ho zezadu trochu nabral a za to dostal STOP and GO. Nakonec dojel na 4. místě.

""
ETS-Traiskirchen

Pavel startoval do první finálové jízdy z posledního 10. místa. Krásnou jízdou začal stahovat jezdce před sebou a postupně se propracoval až na 4. místo. Pak ale najel na obrubník a propadl se na 5. místo. Tuto pozici si udržel až do konce jízdy. Určitě to byla nejlepší jízda během tohoto závodu. Jsem spokojen s výsledkem.

Radek Šimurda požádal Martina Hudyho o vysvětlení nastavení Kubového podvozku na Xray. Maťo ochotně začal vysvětlovat, jak na tuto dráhu co nejlépe nastavit set-up. Hned měl kolem sebe hlouček lidí jezdící s tímto podvozkem. Dokonce se došel přiučit Zdenko Kunák, jehož syn přesedlat na Yokomo. Tady zafungovala týmová spolupráce, kdy výrobce podvozků XRAY se snaží pomoci jezdcům, jedoucím s tímto podvozkem.

Chvíli se ještě díváme na ostatní skupiny. Pak jdeme opět grilovat maso a kecat o všem možném. Na párty zveme i Lebánky, tak je furt o čem povídat. Před půlnocí se osprchujeme a jdeme do hajan. V noci mě budí kapky deště bijící do auta, ve kterém spíme.

Ráno před půl sedmou vstáváme a jdeme provést ranní hygienu a rychle do depa. Radek s Pavlem jdou aplikovat na Pavlův podvozek rady v nastavení podvozku, které dostali od Hudyho. Postupně se hala začíná plnit jezdci. Já vařím ranní kafe, abych se trochu probral. Teplota vzduchu v hale je v 7 hodin 20°C. Venku opět spadlo pár kapek. Nic moc, ale spadlo. Cesta je ale rychle osychá. Můžeme ale čekat, že bude přes den i pršet. I když je dráha zastřešená, tak vlhkost má vliv na nastavení podvozku a mazání.

Kubova první finálová jízda začala až v nedělní ráno, po 9 hodině. Startoval až z 9. místa a postupně se probojovával dopředu. Dvě malé kolize ho časově posunuli o pár sekund zpět. Auto mu v zatáčkách i klouzalo. Za vinu to má právě rozdílná teplota a vlhkost vzduchu. Nakonec se krásnou jízdou propracoval na 3. místo.

Problémy s časomírou oddalují start další skupiny. Pořadatelé jsou nuceni bránu zrušit. Smyčka je nakonec natažena přímo na asfalt a přelepena izolepou. Startovní rošt se tak posouvá na konec rovinky a jezdci se staví na start před smyčku.

Velké drama proběhlo v nejlepší skupině Stock. Marek Černý vedl celé startovní pole. Martin Hofer z Německa startující ze 4. místa ztrácel už 4 sekundy. Jeho podvozek Schumacher byl ale až o půl sekundy na bestlapu rychlejší. V závěru závodu Marka ale předjel a získal tak cenný skalp. Ihned po dojezdu Uwe odebral první vozy na kontrolu do depa. Jezdci museli sundat pastorky ke kontrole. Nakonec byl verdikt takový, že bylo vše v rámci pravidel.

Laďa ve druhé finálové jízdě odstartoval včas a hned po startu se ujal vedení. Postupně si získával větší a větší náskok. V závěru jízdy dojížděl jezdce o kolo zpět. Ty už se nesnažil předjet a udržoval si dostatečný náskok.

Pavel po nasazení na dráhu měl problémy s přetáčením podvozku. Zatáčky projížděl stylem DRIFT. Nakonec se musel spokojit s 8. místem v této rozjížďce. Radek ihned po dojezdu začal rozbírat podvozek a zjišťovat co je příčinou přetáčení podvozku. Kloubek ramene mu drhl o disk, když se vypodložilo toto rameno. No smůla.

Ve 13 hodin teplota stoupá na 25° a zatím nevíme, jaký olej dát do diferáku. Čekáme, jak dojede Kuba a co s tím Radek hodlá dělat.

""
ETS-Traiskirchen

Kuba vyráží a chvíli po startu se převrací. Následně se propracovává dopředu. Bohužel se dostává do skrumáže a naráží do něho auto odražené od mantinelu. Opět se propadá na poslední místo startovního pole. Kuba je ale formát a opět zahájil stíhací jízdu. Daří se mu a postupně se propracovává na 4. místo a drží si ho až do konce jízdy.

Ve skupině A byli jezdci představeni. Velké drama proběhlo v obou jízdách skupiny Stock i Modified. Ve Stocku si Marek Černý držel první pozici a i přes velký tlak se mu podařilo si toto cenné místo udržet až do cíle před domácím Vogl Dominicem. Na třetím místě dojel vítěz první finálové jízdy Martin Hofer. David Němček dal tvrdší pružiny a bylo vidět, že mu auto nesedí tak, jak by mělo. V Modified to byla podívaná. V tak elitní skupině jsem už dlouho neviděl tolikých karambolů. Na prvním místě skončil nám dobře známý Švéd Hadberg, který se účastní závodů Xray Challenge v Trenčíně. Druhé místo obsadil jeho krajan Wilck Viktor a třetí dojel Martin Hudy ze Slovenska.

V poslední finálové jízdě se Laďa probojoval hned v prvním kole na první pozici a následně dostal STOP and GO za naražení zezadu. Laďa je velký bojovník a nakonec tuto jízdu vyhrál.

Pavel měl velmi dobrý start a v průběhu jízdy se probojoval až na 5 místo. Pak ho ale sejmul jeden z jezdců a Pavel se propadl. Nakonec dojel na 8 místě.

V průběhu dne opět vysvitlo slunko a teplota v 16 hodin dosahuje 29°C.

Kuba se propracoval v poslední finálové jízdě až na 4. místo, když ho na rovince sejmul odražený vůz jednoho z jezdců. Katastrofální následky. Kuba má uražené celé přední pravé kolo. Tak to je opravdu smůla.

Balíme tedy věci, abychom mohli po skončení poslední finálové jízdy co nejdříve odjet k domovu.

""
ETS-Traiskirchen

V kategorii ProStock Marek Černý moc chtěl získat první místo. Ve třetím kole ho ale předjel Fin Kutvonen. V 11. kole Marek chybuje a propadá se na 4. místo. Šance se tak nabízí domácímu Vogl Dominicu. Postupuje na druhou pozici a rychle dojíždí Kutvonena. Ve 14. kole za velkého aplausu domácích diváků předjíždí finského jezdce a dojíždí si pro cenné první místo v poslední finálové jízdě. Marek přestože končí na 4. místě, tak získává v celkovém pořadí místo nejcennější. David Němček dojíždí na krásném 7. místě.

Poslední jízda dne. V depu nenajdete ani živáčka. Všichni se derou co nejblíže k dráze, aby se podívali na souboj těch nejlepších. Z prvního místa startuje Rheinard Marc, z druhého Prümper Yannic a ze třetího Völker Ronald. Všichni z Německa. Martin Hudy startuje z 9. místa a během 5 kol se propracoval na 6. místo, na kterém dojíždí i do cíle. První 4 jezdci jedou těsně za sebou neuvěřitelných 5 minut a v pořadí, jak startovali, dojíždí i do konce časového limitu. Švéd Hagberg Alexander startoval ze šestého místa a do cíle se posunul na pátou pozici. Opravdu pěkný závod.

Po skončení poslední finálové jízdy během chvilky pořadatelé začínají vyhlašovat výsledky. Je dobře, že to zbytečně neprodlužují.

""
ETS-Traiskirchen

Z českých jezdců si odváží domů v kategorii Pro Stock za 1. místo Marek Černý cenný skalp. Kuba Šimurda je druhým nejlepším českým jezdcem. Patří mu celkové 15. místo. Matěji Řehákovi patří 58. místo. Pavel Martinec se oproti poslednímu závodu ETS zlepšil a dojel na 99. místě. Na Laďu Lebánka zbylo 101. místo.

V kategorii Modified startoval jen jeden Čech a tím byl Michal Bok. Ten končí na krásném 29. místě.

Po skončení nasedáme do auta a upalujeme směrem domů.

 

Výsledky najdete na tomto odkazu ZDE

Fotogalerii kterou jsem pořídil najdete ZDE

Video a on-line report na redrc.net ZDE