2013.05.18 – HIT 85 Otrokovice

Karel Martinec


Dne 18.5.2013 vstávám brzy ráno, a jako první pouštím počítač, abych se podíval na předpověď počasí. Nějaká oblačnost je, ale jestli bude pršet se uvidí. Dívám se z okna a svítí sluníčko. Ovšem od západu je na obloze velmi černo. Přichází mě SMS-ka o Igora, jak je ve Zlíně, protože v Brně prší. No ani se nedivím, když jsem zahlédl, jak bylo na západě černo.

Igor nakonec sděluje, že vyráží směr Otrokovice.

Po 7 hodině přijíždím na dráhu. Už je přítomný Petr a Pavel Novotní. Současně s námi přijíždí i Zdeněk Zikmund. Dráha se uklízela ve čtvrtek a v pátek ji ještě Laďa Lebánek nacukroval.

Ještě před samotným startem se ovšem rozpršelo. Jakmile déšť ustal , probíhá rozprava a jde se vysoušet trať. Ti co nejvíc kecají a nic se jim nelíbí, tak jen stojí a čumí. Na místo toho, aby pomohly a mohlo se co nejrychleji začít startovat.

Závod byl odstartován a trať nebyla ještě suchá. Pavel, Matěj a někteří jezdci se rozhodli, že do první kvalifikační rozjížďky ještě nenastoupí. Obava, že by se do regulátoru nebo motoru mohla dostat voda, ještě je. Ve druhé kvalifikační jízdě Matějovi ovšem reaguje pouze řízení. Plyn nereaguje a regulátor bliká jinou barvou a diodou, než by měl. Červená, žlutá jsou v provozu a modrá nějak chybí. Jelikož Matěj ještě jezdil na mokré trati, tak se domnívám, že odešel buď motor, nebo regulátor. Beru Pavlům motor a jdu ho přepájet. Regulátor všem bliká pořád stejně. Matěj Bábovský pomáhá s nastavením regulátoru. Jenže pořád stejná barevná šou. Tak bude závada na regulátoru. Jelikož jsem v Trenčíně na závodech zakoupil nový jak motor (X20), tak i regulátor, tak i ten byl k dispozici. Měním tedy i regulátor. Jenže i ten bliká stejně. Tak potom musí být chyba někde jinde. Zdeněk Zikmund hledá v návodu a už jsme měli najednou jasno. Malé napětí na vstupu do regulátoru. Že mě to nenapadlo vyzkoušet dříve. Čekal jsem zkrat na elektronice. No příště už budu vědět. Matěj jezdí s bateriemi, které již Pavlovi vyřadil. No tu byl tedy ten problém. První letní závod a baterie po zimě už nefunguje, tak jak má. No aspoň si zajel poslední kvalifikační jízdu. Mezitím jsem pomáhal u časomíry, kdy si Petr Novotný chtěl taky zajezdit. Jenže ve druhé jízdě pro nějakou závadu odstoupil. Do třetí kvalifikační jízdy ho rovněž posílám na trať s tím, že u časomíry posedím. Jenže model se po trati jen coural. Tak do jízdy ani nenastoupil. Pavel měl ještě jeden motor 9,5. To Petrovi vyhovovalo pro kategorii modified. Jdu tedy měnit další motor. Ještě než začnu pájet, tak zjišťuji, že žlutý kablík je odpájený. Tak ho stačilo jen připájet a nemusel jsem měnit motor.

Při poslední kvalifikační jízdě ke konci jízdy začíná opět pršet. Zase jen rychlá přeháňka. Závod je přerušen a start finálových jízd odložen. Jde se opět vysoušet dráha. Opět jen jedni a ti samí. Ve 14:45 probíhá demokratické hlasování. Stav hlasování 11:9 ve prospěch těch, co hlasovali pro ukončení závodu a vyhlášení výsledků dle nejlepší zajeté kvalifikační jízdy.

Pouze v kategorii Fšestock nebyly vyhlášeny výsledky, neboť nebyla odjeta alespoň jedna finálová jízda. Proto se ředitel rozhodl vyhlásit alespoň 2 dívky startující v tomto závodě. Foto ale nenajdete, neboť to byly dívky rodiče, který si nepřál, aby byly foceny. Ty byly ovšem pěkně překvapeny, když si je nikdo nechtěl vyfotit. Pro ně to byla pěkně trapná situace. Toto si myslím rozhodně nezasloužily. Bohužel, musel jsem respektovat přání jednoho rodiče, který zastává jiný názor, než všichni účastníci RC závodů.

On-line report psal Igor Vlahovič, tak jsem se výsledkům jednotlivých kategorií nevěnoval. Je zbytečné kopírovat to, co již bylo na nejčtenějším portálu o RC autech již napsáno. Zde je on-line report.

Výsledky najdete na stránkách pořadatele ZDE.

Celkovou fotogalerii pak na našich stránkách: http://rcejunkove.cz/index.php/clanky/454-2013-05-18-hit-85-otrokovice