1.závod MČR 1:10IC,1:8IC,Veteran Tour 1:8, 2.závod NCC

Drahoslav Hejtmánek


Ráno vypadalo „hrozivě“ – pršelo a obloha byla černá jak bota. Ale ten kdo pozorně sledoval počasí a meteo radar
byl v klidu. Předpověď hlásala, že nejpozději v 11.00 bude pěkně a tak už zůstane celý den. 

Jak bylo předpovězeno, byla i skutečnost. Až na malý detail, a to , že hezky bylo už od 9.00 a dráha bylazcela suchá
v 9.30 a v 9.45 se startovalo do prvního kola kvalifikace. Ale to poněkud předbíhám událostem.

Ten kdo tam nebyl neuvěří. Startovní pole tohoto závodu ve čtyřech kategoriích čítalo na 50 jezdců. Tím chci říci
že ne ne 20 lidí ve čtyřech kategoriích. To že někdo jel 2 kategorie byla spíš vyjímka a šla spočítat na prstech jedné
ruky. Ten kdo toto ráno přišel pozdě jen těžko hledal místečko v depu — bylo využito všech 50 míst !!!!
Do MČR kategorie 1:10IC bylo přihlášeno 20 jezdců, do 1:8IC 10 jezdců , do NCC stock 13 jezdců a POZOR do
veteran tour 11 jezdců se svými krásnými dobovými stroji — no prostě nádhera !!!!

Pro tento závod jsem byl „donucen“ udělat i časový harmonogram závodu , aby se bylo čeho držet a nestalo se nám,
že zatmíme. Sice jsme hned na začátku utrpěli „skluz“ díky počasí 15 min. ale s tím se jaksi počítalo
Ranní připravy a prezentace s rozpravou proběhly dle plánu, nový předseda spalováků Jiří Vyšín všechny 
přivítal na prvním závodě, všem popřál pěkný den a mohlo se začít.

NCC – 2 skupiny (7min.) , 1:8IC – 2 skupiny ( 5min.), 1 skupina veteránů(5min.) a 3 skupiny 1:10IC(7min.),
takže si dovedete představit, že vše muselo frčet jak po drátkách

1 kolo kvalifikací všichni pojali jako záběhové, protože po nočním dešti trať byla umytá nejen od pylu, ale i od 4kg
cukru, kterým byla v pátek dráha preparována pro lepší grip. Ale při takovém množství aut bylo po prvním kole „nagumováno“.
V NCC se bojovalo o 4 postupová místa do finále, naopak v MČR všichni spíš ladili na 1/2 finále , protože do finále
přímo nepostupuje nikdo A tak se v pohodě odjeli všechny kvalifikační jízdy a přišly na řadu 1/2 finále.

Jedno v NCC, kde se bojovalo o 6 postupových míst a 2 v MČR kde se bojovalo o 10 míst. Osmičky měly finále jisté
NCC – jediným jezdcem v poli s 2WD modelem byl Laďa Továrek, který 15 min. kroužil na 7 místě a s přibývajícím časem se mu
vidina finále vzdalovala. Ale jak je štěstěna vrtkavá bylo vidět i zde — odpadá jeden ze soupeřů pro poruchu a kýžené
postupové místo je tu !!

MČR – v obou finálích se hned od startu rozpoutal litý boj o postup. Přímý mají zajištěni vždy jen první tři jezdci, ostatní
postupují dle najetých kol. Dnes bylo vidět jak 1/2 finále jsou nevyzpytatelná díky technickým závadám z nich nepostoupili
takoví jezdci jako Tomáš Cibulka, Jirka vyšín – při jízdě po rovině jsem zaslechl ten charakteristický zvuk cvaklé ojnice a konec.
Nakonec si účast zajišťují Bratři Jansové,Michal Abrahámek, Jirka Vyšín, David Čermák, Ondra Kulhánek,Honza Blahovský,
Drahoš Hejtmánek, Stanislav Hájek, Petr Čechura a Ondra Čechura.

A startujeme do finále :

NCC – prvním odpadnuvším je Laďa se svým 2WD , jak měl štěstí v 1/2 finále, tak měl smůlu ve finále. Zaseknuté plynové servo na rovině
nedává mnoho šancí na dobrý konec ( auto přerazilo 2,5 cm vodovzdornou překližku ! a pak ho 3 jezdci tahali zpod obrubníku )

8IC – i zde jezdci odpadávají. Po několika kolech končí Kubrt Lesní s uraženým ramenem. Další řeší problémy asi s motorem.
Něco po polovině končí i dosud vedoucí jezdec Martin Zvara ml. s nefunkčním volnoběžným ložiskem na předním kole

Veteráni – zde jsem počítal s tím , že za 30 min. dojede tak slabá polovina jezdců. Ale jaké bylo překvapení že dojeli skoro
všichi. A co víc prvních 5 jich dojelo ve stejném kole — k vidění byly nádherné souboje těchto ne zrovna snadno ovladatelných
strojů — skoro k neuvěření

Poslední se jede finále 10-tek MČR. Start v pohodě a začíná 45 min. maratón. Ve 4-té minutě odstupuje Honza Blahovský. Přichází
první tankování ( teda alespoň moje protože motor je trochu ochlasta a víc jak 4 min. 20 sec. nevydžím na palivo).
Hned po staru jdou do vedení bratři Jansové a vypadá to na dabl.Nicméně přichází 27 min. a Michal Jansa pro poruchu odstupuje.
Problémy postihují i Pavla Jansu a propadá se pořadím. Vedení se ujímá Ondra Kulhánek pronásledován Michalem Abrahámkem a Drahošem,
který je pronásledován Svaťou. Nicméně kolem 30 min. Dělá Michal chybu, s následnými problémy které ho stojí dost času a na druhou pozici
se dostává Drahoš. Přichází poslední tankování a rozdíl mezi Drahošem a Michalem se smrsknul na pár vteřin. Přichází poslední kola závodu a Michal je na
dostřel. Avšak kola má už v žalostném stavu a tak boj o druhé místo prohrává. A tak v prvním závodě vítězí Ondra Kulhánek následován Drahošem Hejtmánkem a Michalem Abrahámkem
Myslím , že závod se skvěle vydařil nejen dobrou organizací , bufetem a hlavně skvělým počasím a ještě skvělejší závodní atmosférou
Výsledky najdete na myrcm … viz níže , odkaz na foto přidám hned jak budu vědět kde jsou uloženy:

http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId[1]=arv&dId[E]=12373

Videa z jízd:

Mčr 1/8IC Track start finále

 

Nitro cup 1/10IC Track

 

1/8 veterán tour

 

Fotogalerie v podání Alexandra Žvaka k dispozici zde: http://alek-r1.rajce.idnes.cz/Druhy_zavod_NCC_18.5.2013_Brno_Bosonohy