MČR Zubří 1:18 – den druhý

Zdeněk Janoš


Jak již je patrné z nadpisu, první polovina mistrovství, která se nesla v duchu menších měřítek 1:24 a 1:28, je úspěšně za námi. V té druhé si přišli na své příznivci větších osmnáctin. To obnášelo hlavně rychlé přenastavení tratě a sobotní trénink mohl být spuštěn. První závodníci totiž přijeli ještě před koncem závodu, který se díky většímu počtu závodníků lehce protáhl.

Tentokrát to nebylo s účastí tak horké jako v sobotu, ale i pětačtyřicet pilotů na startu je slušné číslo. Vypsány byly čtyři mistrovské kategorie, a to Stock 4WD, Open, Stock 2WD a Formule. Nejvíce obsazenou byla, jako ostatně vždy, kategorie Stock 4WD. Ta čítala dvacítku závodníků a závodnic včetně tuto zimu neporaženého Marka Schillera. Další kategorie už měly proti Stocku pouze třetinové obsazení, konkrétně 8 závodníků v Openu a Formulích a sedm ve 2WD Stocku.

Volný trénink byl otevřen v sobotu večer a následně v neděli ráno od sedmi hodin. Někteří závodníci využili možnosti přespání přímo v tělocvičně, a tak tento čas mohli využít naplno. Proti sobotě se odehrálo pár změn v jízdním systému a také v obsazení za časomírou. Co se týká jízdního systému, závodníci si na rozpravě odhlasovali jedno kolo finálových jízd navíc. Onou změnou za časomírou byl Tonda Hráček, který podporoval Leoše Zádrapu místo Míly Kotraby.

Rozprava proběhla o půl desáté. Pořadatelé popřáli závodníkům hodně štěstí do závodu a následně poděkovali sponzorům a partnerům závodu, bez kterých by se mistrovství nemohlo uskutečnit. Závodníci byli rozděleni do šesti skupin a dohodnuty byly i krátké přestávky vždy po poslední jízdě v každé sérii.

Stock 4WD: Jak již jsem napsal, tato kategorie byla tou nejobsazenější a tím i jednotlivé skupiny byly vyrovnanější. Z dvacítky stockařů na startu pořadatelé vytvořili tři skupiny. Po kvalifikaci na tom byl nejlépe Marek Schiller. Podařilo se mu získat TQ zhruba o půl vteřiny před Kubou Šimurdou, což pro finálové jízdy věštilo zajímavou podívanou. Dalším v pořadí na startu byl Pavel Martinec s Martinem Myšičkou a Mikulášem Nesládkem za zády. Posledním jezdcem ve finále A byl Tomáš Hálasz. Ve finálových jízdách se Marek Schiller nenechal rozhodit tlakem Kuby Šimurdy a kromě poslední jízdy, kdy chyboval, mu vždy dokázal poodjet. Zaslouženě se tak stal novým Mistrem v této kategorii. Na druhé příčce skončil Kuba Šimurda a na třetí nadějný Pavel Martinec, který nebyl vůbec daleko za vedoucí dvojicí. Na čtvrtém respektive pátém místě skončili další junioři Martin Myšička a Mikuláš Nesládek. Radost nám však udělali i ještě mladší závodníci. Třeba Petr Denk na sedmnáctém nebo Matyáš Blažek na patnáctém místě. Hodně pěkně zajel také Matěj Malík na jedenácté příčce.

""

Open 4WD + 2WD: Osm závodníků na startu, z toho dva piloti si v této kategorii odbyli premiéru. Tím prvním byl Tom Juřica na osmé příčce. Myslím však, že toto umístění bylo hodně ovlivněno Tomovými neustálými problémy s technikou. Dalším „nováčkem“ na startu byl Kuba Vícha, který si auto půjčil od bratra Ondry, a hned z toho bylo hezké šesté místo. Mezi zmíněné piloty se vklínil ještě Petr Culka. Pátou příčku si po těsném souboji s Lukášem Diblíkem odvezl Tom Brodský. Lukáš se umístil o příčku výše. Třetí příčku s menší ztrátou na druhého Víťu Paráka si vyjezdil Kuba Šimurda a teď už asi tušíte, kdo musel dojet první. Marek Schiller ovládl i druhou kategorii závodního dne.

Stock 2WD: Zde od začátku exceloval Petr Nesládek, ikdyž ke konci se mu již přibližoval Pavel Schiller s 2WD speciálem od Víti Paráka. Pro třetí pozici si dojel Lukáš Diblík. Smolné čtvrté místo zbylo na Svaťu Hájka staršího a páté místo si vybojoval Mirek Pazdera před dalším nadějným juniorem a celkově šestým Vojtou Jaremejkem. Díky dvěma nedojetým jízdám dojel na sedmé příčce Milan Parák.

Formule: Osm jezdců na startu v kombinaci s auty, která mají nekrytá kola, slibovalo zajímavou podívanou. Žádné přemety se sice nakonec nekonaly, ale nakonec stačil ten pouhý pohled na monoposty. Jediným, kdo dokázal překonat stovku kol, byl Tomáš Brodský, a ukázal tak záda všem svým soupeřům. Na druhé příčce dojel Petr Nesládek a na třetí pozici se umístil domácí David Maňák. Opět smolné čtvrté místo si odvezl Svaťa Hájek a pátý dojel Petr Jaremejko, kterému po včerejšku konečně začalo auto poslouchat vysílačku :-).

""

Výsledky rozjížděk.finálových jízd a konečné výsledky naleznete tady:     http://www.mkzubri.estranky.cz/

A co závěrem? Za sebe musím pochválit pořadatele v čele s Jardou Janoškem a Zdeňkem Janošem za vynaložené úsilí při přípravě a organizaci samotného závodního víkendu, příjemné prostředí nebo také za přístup k závodníkům. Taky musím hluboce smeknout před Vláďou Vomlelem, který v čtyřech předchozích letech pořádal mistrovství v Polné a nastavil „laťku“ hoooodně vysoko. Závodům vládla přátelská atmosféra a myslím, že všichni odjížděli ke svým domovům spokojeni.

 

za MK Zubří Kuba Šimurda