FšeStock očima Romana Štalmacha

webbaker


Protože se v termínu sobota 23.02. opět zkřížily závody v Holešově s Hrotovicemi a navíc i počasí bylo ráno trochu nepříznivé, tak se dalo předpokládat, že se to trošku projeví i na celkové účasti v závodu. Řada jezdců však využila možnosti, jet dvě kategorie a „pořádně“ si zajezdit, tak se nakonec, v jednotlivých kategoriích, sešla dobrá účast i konkurence:

 

FšeStock ……………… 21

TC Start 17,5T ……..… 13

TC Super Stock 9,5T … 12

F – 1 …………………… 12

Buggy ………….……… 7

TC Modified ……..……. 5

World GT ……….…….. 4

 

Co se týká účasti, tak nejvíc „postižená“ je kategorie World GT, ale tady jde spíš o dlouhodobější proces. Dá se říct, že tahle kategorie pomalinku „zabíjí sama sebe“. Svými možnostmi nájezdu vyletěla tak vysoko, že velká část jezdců této kategorie, postupně o ni ztrácí zájem. Špičkoví jezdci dávají přednost kategoriím 4WD, kde mají podstatně větší rovnocennou konkurenci a tím pádem mají i proti komu závodit a dopředu není úplně jasné, kdo bude 1. … 2. … 3. …

No a jezdci 2WD, kteří nemají zájem, jet závod „na absolutní hraně“, si oblíbili kategorii YOKOMO GT, která se vlastně stala takovou dlouho chybějící kategorií Stock 2WD. A ti, co podvozek Yokomo GT nevlastní, využívají možnosti, skvěle a rovnocenně si zazávodit s libovolným podvozkem, v kategorii FšeStock.

Myslím, že není potřeba nijak víc komentovat fakt, že v kategorii FšeStock jelo 12 závodníků a závodnic s podvozkem 2WD a 9 závodníků s podvozkem 4WD. No jak si sou tyto podvozky, v této kategorii, navzájem rovnocenné, nejlíp potvrzuje samotná výsledková listina:

 

1.místo … Mikuš Kája (4WD) ….. 41 kol / 10:17s

2.místo … Mikuš Karel (2WD) …. 41 kol / 10:18s

3.místo … Šumi (2WD) …………. 40 kol / 10:08s

4.místo … Štrof Jan (4WD) ……… 40 kol / 10:15s

atd.

 

Poprvé v historii kategorie FšeStock se stalo, že se zúčastnilo víc jak 20 závodníků, což bylo, ještě donedávna, naprosté Sci-Fi. Díky tomu se jelo i C finále, ve kterém si mohli i začínající a mírně pokročilí jezdci skvěle zazávodit bez toho, aby je někdo pořád předjížděl, či do nich narážel !!!

Velkým pozitivem kategorie FšeStock je, že se do ní přihlašují stále noví a noví jezdci, kteří si ji prostě chtějí vyzkoušet. No a z některých se již stávají stálí účastníci, protože zjistili, že vlastně s jedním autem, můžou v jeden den, jet dvě kategorie a tím pádem si nejen víc zajezdí, ale mají mnohem víc možností k odzkoušení různých změn v nastavení svého vozu a tím pádem i jeho lepší naladění na finálové jízdy. Dokonce se  poprvé našel jeden odvážlivec, který jel v kategorii FšeStock s formulí a byl velmi spokojen, jak pěkně si zajezdil a díky více jízdám i líp svou formuli naladil na finálové jízdy.

Trošku jsem si pokecal s „nováčkem“ v této kategorii, Honzou Matyášem. Chtěl se přijet svézt a trochu si zahopsat, se svým „autobusem“ a tak přemýšlel, jestli by nemohl s něčím, co má doma k dispozici, jet ještě i nějakou další kategorii. O FšeStocku věděl, jen se mu, tato kategorie, zdála „voláká čudná“. I jako jiným závodníkům, mu ten „princip závodění“, připadal hodně netradiční. Ale nakonec neodolal pokušení, si „na vlastní kůži“ vyzkoušet, vo co vlastně gou. Oprášil svůj Hobby podvozek LRP 4WD, který byl však osazen stříďákem a obstarožníma bezdušákama, takže v jakékoliv jiné klasické kategorii, by s tímto autem, nemělo naprosto žádný smysl startovat, neb by se nejednalo o závodění, ale o zavazení. A ejhle. V kategorii FšeStock tomu bylo najednou jinak. Ve své skupině naprosto rovnocenně bojoval jak proti uhlíkovým 4WD podvozkům, tak i proti 2WD podvozkům. A o tom, že bojoval „na plné pecky“ svědčí fakt, že se mu úspěšně dařilo prošvihnout i nějaké to kolo. Velkou smůlou bylo, že pro technický problém, musel ukončit závod, chvíli po začátku druhé finálové jízdy. Když jsem se ho ptal, jestli mu vadí, že se mu podařilo prošvihnout nějaké to kolo a že tím pádem najel míň kol, tak to naopak považoval za zajímavé zpestření, které této kategorii dává nový rozměr a až do posledního okamžiku závodu, není nic jisté. Závod se prostě nedá vyhrát „jen rukama či investicema“, ale je potřeba do závodu zapojit i trochu taktiky. Toto mi potvrdili i vítězové závodu otec a syn Mikušovi, kteří když viděli, že mají kousek náskoku, který si vytvořili svou perfektní a bezchybnou jízdou, tak ke konci raději malinko zvolnili, než aby riskovali, že prošvihnou nějaké to kolo.

Trošku jiný názor, na tuto kategorii, měl „taky nováček“ této kategorie – Tomáš Rajdus. Ve finále zvolil trošku ostřejší taktiku, která ovšem znamenala v první i druhé finálovce prošvihlé kolo a tím pádem propad v pořadí.

Je naprosto v pořádku, že ne každému se líbí každá kategorie. Proto taky pořadatel vypisuje, na svých závodech víc kategorií, aby si každý závodník mohl vybrat tu kategorii, která se mu líbí.

 

A jak vše dopadlo ???

Zde je výsledkovka, podle součtu umístění:

http://www.myrcm.ch/cz/blansko/20130223_991498/FseStock/index.html

 

A takto vypadá výsledkovka, dle součtu kol:

 

1

Mikuš Kája

20 / 5:01

20 / 12

21 / 16

41 / 10:17

2

Mikuš Karel

16 / 15

21 / 15

20 / 03

41 / 10:18

3

Šumi

19 / 06

20 / 01

20 / 07

40 / 10:08

4

Štrof Jan

20 / 04

20 / 14

20 / 11

40 / 10:15

5

Rajdus Tomáš

19 / 03

19 / 00

20 / 06

39 / 10:06

6

Šujanský Miroslav

19 / 05

19 / 10

19 / 05

38 / 10:10

7

Macháček Petr

11 / 13

19 / 01

19 / 15

38 / 10:16

8

Novosad Ivo

19 / 01

18 / 07

19 / 19

38 / 10:20

9

Cendelín Milan

18 / 07

19 / 11

18 / 10

37 / 10:18

10

Dolanský Miroslav

18 / 14

17 / 08

18 / 18

36 / 10:32

11

Formánek Lukáš

18 / 13

18 / 27

16 / 06

36 / 10:40

12

Stodola Fanán

17 / 15

17 / 04

17 / 11

34 / 10:15

13

Víta Martin Vojtěch

16 / 09

16 / 03

17 / 04

33 / 10:07

14

Mikulec Martin

16 / 07

16 / 05

16 / 14

32 / 10:12

15

Bětík Olin

15 / 10

16 / 17

15 / 04

31 / 10:21

16

Kavánková Iva

15 / 17

15 / 04

15 / 08

30 / 10:12

17

Simon

14 / 06

15 / 11

15 / 11

30 / 10:22

18

Bětíková Vanda

11 / 09

11 / 10

11 / 14

22 / 10:19

19

Kavánková Martina

11 / 14

11 / 16

11 / 06

22 / 10:20

20

Matyáš Jan

15 / 01

03 / 00

O

18 / 10:01

21

Beníček Martin

06 / 00

07 / 00

O

13 / 10:00

 

Zdroj úvodní foto: RC Elišky Junkové Zlín