XRAY CHALLENGE CZECH Holešov z jiného pohledu

Karel Martinec


Dne 26.1.2013 se jel další závod XRAY CHALLENGE v Holešově. Na tento závod jsme vyrazili de facto již v pátek večer. Důvodem byla pomoc při stavbě dráhy, o kterou mě nejdříve požádal Petr Novotný, který stavbu dráhy organizoval. Poté mi sms-kou sdělil, že pomoci nebude potřeba. Volal jsem tedy Martinu Kořínkovi, kolik tedy těch lidí na výpomoc přijde a jestli mám zůstat doma, nebo přijít pomoci. Když Martin řekl, že bude rád, když přijedu, tak jsem večer vyrazil směr Holešov společně s Pavlem. V Hulíně jsem přibral Matěje Malíka, který si chtěl závod v Holešově zajet. S modelem 1:10 jel snad jen jeden závod v Otrokovicích s „hobíčkem“ Tamyia TT-01. Jinak jezdí s modelem Xray M18 pro na závodech osmnáctin. Pavel mu tedy přichystal model Xray T2 009, který byl dlouhou dobu odložen v garáži bez povšimnutí.

V sobotu ráno opět vyrážíme směr Holešov. Cestou opět přibíráme Matěje. Po příjezdu do haly na podvozek ještě připevňujeme přijímač a zapojujeme čip AMB. Dále je potřeba doladit a vytrimovat řízení. Tuto záležitost přenechávám Tomáši Brodskému, který má zkušenosti. Jen se pozastavuje, nad starým servem, který se nevrací tak jak má do původní polohy.

Toto servo jsem sehnal na předchozím závodě zcela zadarmo, kde mamka Matějovi zakoupila kombo motor-regulátor pro start v kategorii TC Start. Matěj tedy mohl začít trénovat. Jak se mu bude dařit, se teprve uvidí.

První jízda ještě nic moc. To bylo asi způsobeno tím, že se sžíval s novou kategorií. Možná i respektem zkušenějších jezdců. Nájezd 14 kol není žádný úspěch. Ale Matěj ví, že bude bojovat o lepší umístění než je poslední.

Pavel v první kvalifikaci zajíždí 23 kol za druhým Davidem Němčekem, který přijel ze Slovenska a je špičkový jezdec. Na třetím místě dojíždí Jiří Pavlovec. Pavel se těšil i na Romana Španěla, Ondru Hrbáčka a Broňu Vykutila, kteří ovšem nepřijeli. Tak se musel smířit s tím, že si zazávodí až ve finále s Radkem Vodou, se kterým se zná z posledního závodu ETS.

Do druhé jízdy dává Pavel Matějovi radu, jak projíždět trať. Je to znát a nájezd 17 kol mluví za své. Pavel ve druhé kvalifikační jízdě v předposlední zatáčce chybuje a dojíždí o necelé 2 desetiny sekundy za Janem Mikulenkou.

Ve třetí jízdě Matěj závodí s Jiřím Kunzem, který drží v ruce páčkovou vysílačku. Nakonec dojíždí na 5.místě s jednosekundovou ztrátou a jedním kolem před Vítou Martinem Vojtěchem. Pavel dojíždí na druhém místě tak jako v první, za Davidem a před Jirkou.

V Holešově startuje za klub i Jan Kupský. Do finálovek bude startovat ze 13. místa v kategorii FšeStock a ze 6.místa v kategorii GT. Tonda Hráček startuje z posledního 12.místa v kategorii F1 ve finálových jízdách.

Za RCEJ Zlín startují tedy 4 jezdci v 5 kategoriích.

Ve své první finálové jízdě dojíždí Matěj na 3.místě z 5-ti jezdců. Dobrý výsledek na to, že jede svůj první závod s modelem který ještě nikdy před tím neřídil. Pavel v první jízdě končí, když mu při přidání plynu motor cuká. Na vinu je odtržený senzorový kablík od regulátoru k motoru. Radek Voda rovněž nedojíždí pro přetržený kablík, ale v tomto případě od vypínače. Jiří Pavlovec zajel pouze 3. kola a odstupuje pro poruchu řízení. Jan Kupský dojíždí na 6.místě jak ve FšeStocku, tak i v GTéčkách. Tondovi Hráčkovi se nedaří a končí na čtvrté poslední pozici.

Ve druhé finálovce Matěj najel 17 kol a to mu stačilo na 3. místo ve skupině. Pavel se soustředil na jízdu a zajel 2. místo za nepřekonatelným Davidem. Třetí dojíždí Radek Voda. V poslední finálovce se rozhodne. Honzík do VšeStocku nenastoupil. Technické problémy vzali za své. V GTéčkách opět na 6.místě. Tonda zabral a dojíždí na 2.místě ve skupině.

V poslední jízdě fandím Matějovi. Zajíždí skoro stejné časy a jízdy je pěkná. Ve 14 kole mu ovšem páska neudržela baterii a ta vyletěla ven z modelu. Po jízdě mu dávám kázání, aby se nebál říci, když má nějaký problém nejen s modelem. Doufám, že do příštího závodu je poučen. Pavel se v poslední jízdě drží na druhém místě a pomalinky zvyšuje náskok před třetím Radkem. Pak ale v 10 kole najíždí na poklici, která jeho model obrací na střechu. Ztráta celých 8 sekund. Radek se dostává na druhou pozici. Pavel nastupuje k finiši a zajíždí o sekundu lepší kola než druhý jedoucí Radek Voda. Tři kola se drží v těsném závěsu za Radkem, ale ten mu nedává prostor pro předjetí. Pavel je zkušený a ví, že by ho to mohlo stát víc, než třetí místo na kterém jel. Honza Kupský pro technické problémy nenastupuje jak ve FšeStoctu, tak i v GTéčkách. Tonda dojíždí na druhém místě ve skupině kolo za vítězem. Třetí Pospíchal odstoupil ve druhém kole a čtvrtý v pořadí do jízdy nenastoupil.

Matěj tedy dojel na celkovém 19. místě z 21 jezdců ve startovním poli. Pavel se musel spokojit se 3.místem, když měl stejné umístění jak Radek voda, ale horší nájezd. Větší radost ale má z toho, jak si pěkně zazávodil s Radkem a jak ho dokázal v posledním kole po chybě dojet.

Po vyhlášení výsledků jsme společně s kluky ze zlínského klubu pomohli uklidit dráhu a odcestovali spokojeně domů.

Dobrý výsledek odvedl Pavel Magda, který vše pečlivě hlídal u časomíry a dění na dráze.

Celkové výsledky najdete na MyRCM kliknutím ZDE.

 

Podrobnou fotogalerii a videa najdete na stránkách klubu.