FšeStock v Holešově 12.01.2013 – report

webbaker


A je za náma další závod kategorie FšeStock. Nevím, čím byl termín sobota 12.01.2013 tak vyjímečný, ale nějakou souhrou okolností se zalíbil až příliš velkému počtu pořadatelů. Jel se jak závod v Holešově, tak i v Hrotovicích, v Ostravě se jel seriál LMS a aby toho nebylo málo, tak se v Zubří jel závod malých měřítek (a to už nezmiňuju závody v zahraničí). Velmi zajímavá souhra. A tak byl asi každý zvědavý, jak se tato termínová kolize, promítne do účasti závodníků v jednotlivých kategoriích. Nakonec se na závodu sešel velmi dobrý počet závodníků, některé kategorie však přece jenom, byly termínovou kolizí (či jinými důvody), trošku poznamenány:

 

TC Start 17,5T ………..,. 20 záv. … minule … 24 záv.

TC Super Stock  9,5T … 15 záv. … minule … 16 záv.

FšeStock ………………. 13 záv. … minule … 14 záv.

TC Modified ……..……. 06 záv. … minule … 18 záv.

Buggy ………….…..….. 05 záv. … minule … 12 záv.

F-1 ……………………… 04 záv. … minule … 11 záv.

World GT ……………… 03 záv. … minule … 09 záv.

 

Dá se říct, že kategorie FšeStock nebyla termínovou kolizí nijak poznamenaná a dokonce se v ní objevili noví jezdci, kteří si tuto kategorii přijeli vyzkoušet „na vlastní kůži“. Dokonce se, v této kategorii, objevily i dvě slečny, které s RC závoděním teprve začínají, jely velice pěkně a Iva, nejbližším soupeřům, šlapala pěkně na paty. Pokud slečny závodnice bude ježdění dál bavit, tak se dost jejich soupeřů, začne brzo strachovat o své pozice !!!

Dalšími „nováčky“ v této kategorii byli Fanánek Stodola, který se konečně nechal ukecat a především Tomáš Jedlička, který je dlouhodobým jezdcem Buggy a na závody do Holešova se s On-Road autem již několikrát chystal, jen mu to pořád nějak nevycházelo. Tak nyní mu to konečně vyšlo přijet a vlastně oběma to stálo za to !!!

Protože se tentokrát, především v A skupině, sešla neuvěřitelně vyrovnaná konkurence, se jezdci, po první rozjížďce dohodli, že A skupina pojede na minimální čas 15s a tuto hranici dokázali atakovat všichni jezdci skupiny. No a aby si pěkně zajezdili i jezdci v B skupině, tak si nechali nastavit minimální čas na 16s a Fanánovi se dokonce podařilo, tento limit, jednou prošvihnout.

V A skupině se jelo až neuvěřitelně vyrovnaně a v rozjížďkách se vedla velká taktická bitva o správné nastavení auta a současně o pozici na startovním roštu. Minimální čas 15s skvěle sedl Tomášovi a jeho vozu Yokomo GT 1:12 a s přehledem si vybojoval první místo na roštu. Pokud by se, pro A skupinu, zvolil jiný minimální čas, tak by byly výsledky zřejmě jiné, ale na to se dějiny neptají.

V první finálovce Tomáš v poho odstartoval a jel na prvním místě, zato Karla hned předjel Tom a na druhém místě vydržel čtyři kola. Pak ho Karel předjel zpět a začal tlačit na Tomáše. Svůj tlak zúročil v sedmém kole a dostal se na první místo. Ve dvanáctém kole přehnal svůj tlak Tom, který jel na třetím místě a prošvihl nějaké to kolo, což znamenalo propad pořadím. V šestnáctém kole se podařilo Tomášovi předjet Karla a vrátil se na první místo. Karel se snažil Tomáše dotáhnou, ale svou snahu trošku přehnal a výsledkem bylo prošvihlé kolo. Toto nahrálo do karet Fanánkovi a Milanovi, kteří jeli přesně dle limitu a čistou jízdou se posunuli na druhé a třetí místo.

Ve druhé finálovce se Karel rozhodl, vzít vše do svých rukou a hned od startu se dostal na první místo. Perfektní jízda na prvním místě se mu tak zalíbila, až se mu podařilo „říznout“ zatáčku tak, že minul smyčku a co to znamená, je asi každému jasné – nezapočítané kolo. To okamžitě znamenalo, že se na první místo vrátil Tomáš a na druhé a třetí místo, se svou vyrovnanou jízdou bez chyb, posunuli Peťa s Fanánkem a takto už i dojeli do cíle. Po dvou finálovkách bylo jasné, kdo je vítězem závodu, zato na dalších místech se situace tak zamotala, že kdokoliv z jezdců mohl skončit celkově druhý nebo třetí !!!

Proto bylo třetí finále tak zajímavé a bylo na každém jezdci, jakou zvolí strategii. Jestli půjde do rizika a bude se snažit jet „na hraně“, nebo si raději nastaví auto s trošku větší rezervou. Po startu nenechal nikoho na pochybách Tomáš, že nastavený minimální čas 15s, je jeho vozu Yokomo GT přímo „ušitý na míru“ a jel, na prvním místě, od startu až do cíle – skvělá jízda. Karel opět potvrzoval, že i jemu minimální čas 15s sedí a s přehledem jel na druhém místě. Jen zvolil malinko ostřejší taktiku, která v šestnáctém kole trošku nevyšla a bylo z toho prošvihlé kolo. Tím se, z druhé pozice, posunul až na šestou, kterou do konce jízdy stihl vylepšit na páté místo. To opět nahrálo do karet Peťovi a Fanánkovi, kteří většinu jízdy jeli v těsném závěsu a do cíle dojeli na druhém a třetím místě. Rozdíl v cíli, byl mezi nimi 0,215s a to nepotřebuje další komentář.

 

A jak vše dopadlo ?

Výsledky, podle součtu pořadí, jsou zde:  http://www.myrcm.ch/cz/blansko/20130112_862966/FseStock/index.html

a takto vypadá výsledkovka, podle součtu kol a dojezdových časů:

 

pořadí

jméno

finále  1

finále  2

finále  3

součet

1

Jedlička Tomáš

20 / 5:14

20 / 5:14

20 / 5:11

40 / 11:25

2

Macháček Petr

17 / 5:03

19 / 5:01

19 / 5:04

38 / 10:05

3

Stodola Fanánek

19 / 5:06

19 / 5:07

19 / 5:04

38 / 10:10

4

Cendelín Milan

19 / 5:07

10 / 5:00

19 / 5:07

38 / 10:14

5

Mikuš Karel sen.

19 / 5:15

18 / 5:00

19 / 5:20

38 / 10:35

6

Šumi

19 / 5:13

17 / 5:12

18 / 5:01

37 / 10:14

7

Marek Tom

17 / 5:13

16 / 5:00

18 / 5:02

35 / 10:15

8

Stodola Fanán

17 / 5:07

18 / 5:17

16 / 5:17

35 / 10:24

9

Dolanský Miroslav

10 / 5:00

17 / 5:00

16 / 5:16

33 / 10:16

10

Kupský Jan

17 / 5:08

12 / 5:27

16 / 5:11

33 / 10:19

11

Kavánková Iva

15 / 5:07

16 / 5:09

16 / 5:03

32 / 10:12

12

Tvrdá Jana

13 / 5:06

13 / 5:01

13 / 5:11

26 / 10:07

13

Simon

10 / 5:11

11 / 5:15

08 / 5:12

21 / 10:26

 

Vypadá to, že by se, na příštím závodu, mohli objevit další jezdci, kteří zatím kategorii FšeStock v Holešově ještě nejeli a pokud přijedou i ti, kteří nyní přijet nemohli, tak se můžeme opět těšit na velmi zajímavé a vyrovnané závody.

 

Zdroj foto: rcejunkove.cz