A je za náma další závod kategorie FšeStock. Nevím, čím byl termín sobota 12.01.2013 tak vyjímečný, ale nějakou souhrou okolností se zalíbil až příliš velkému počtu pořadatelů. Jel se jak závod v Holešově, tak i v Hrotovicích, v Ostravě se jel seriál LMS a aby toho nebylo málo, tak se v Zubří jel závod malých měřítek (a to už nezmiňuju závody v zahraničí). Velmi zajímavá souhra. A tak byl asi každý zvědavý, jak se tato termínová kolize, promítne do účasti závodníků v jednotlivých kategoriích. Nakonec se na závodu sešel velmi dobrý počet závodníků, některé kategorie však přece jenom, byly termínovou kolizí (či jinými důvody), trošku poznamenány:
TC Start 17,5T ………..,. 20 záv. … minule … 24 záv.
TC Super Stock 9,5T … 15 záv. … minule … 16 záv.
FšeStock ………………. 13 záv. … minule … 14 záv.
TC Modified ……..……. 06 záv. … minule … 18 záv.
Buggy ………….…..….. 05 záv. … minule … 12 záv.
F-1 ……………………… 04 záv. … minule … 11 záv.
World GT ……………… 03 záv. … minule … 09 záv.
Dá se říct, že kategorie FšeStock nebyla termínovou kolizí nijak poznamenaná a dokonce se v ní objevili noví jezdci, kteří si tuto kategorii přijeli vyzkoušet „na vlastní kůži“. Dokonce se, v této kategorii, objevily i dvě slečny, které s RC závoděním teprve začínají, jely velice pěkně a Iva, nejbližším soupeřům, šlapala pěkně na paty. Pokud slečny závodnice bude ježdění dál bavit, tak se dost jejich soupeřů, začne brzo strachovat o své pozice !!!
Dalšími „nováčky“ v této kategorii byli Fanánek Stodola, který se konečně nechal ukecat a především Tomáš Jedlička, který je dlouhodobým jezdcem Buggy a na závody do Holešova se s On-Road autem již několikrát chystal, jen mu to pořád nějak nevycházelo. Tak nyní mu to konečně vyšlo přijet a vlastně oběma to stálo za to !!!
Protože se tentokrát, především v A skupině, sešla neuvěřitelně vyrovnaná konkurence, se jezdci, po první rozjížďce dohodli, že A skupina pojede na minimální čas 15s a tuto hranici dokázali atakovat všichni jezdci skupiny. No a aby si pěkně zajezdili i jezdci v B skupině, tak si nechali nastavit minimální čas na 16s a Fanánovi se dokonce podařilo, tento limit, jednou prošvihnout.
V A skupině se jelo až neuvěřitelně vyrovnaně a v rozjížďkách se vedla velká taktická bitva o správné nastavení auta a současně o pozici na startovním roštu. Minimální čas 15s skvěle sedl Tomášovi a jeho vozu Yokomo GT 1:12 a s přehledem si vybojoval první místo na roštu. Pokud by se, pro A skupinu, zvolil jiný minimální čas, tak by byly výsledky zřejmě jiné, ale na to se dějiny neptají.
V první finálovce Tomáš v poho odstartoval a jel na prvním místě, zato Karla hned předjel Tom a na druhém místě vydržel čtyři kola. Pak ho Karel předjel zpět a začal tlačit na Tomáše. Svůj tlak zúročil v sedmém kole a dostal se na první místo. Ve dvanáctém kole přehnal svůj tlak Tom, který jel na třetím místě a prošvihl nějaké to kolo, což znamenalo propad pořadím. V šestnáctém kole se podařilo Tomášovi předjet Karla a vrátil se na první místo. Karel se snažil Tomáše dotáhnou, ale svou snahu trošku přehnal a výsledkem bylo prošvihlé kolo. Toto nahrálo do karet Fanánkovi a Milanovi, kteří jeli přesně dle limitu a čistou jízdou se posunuli na druhé a třetí místo.
Ve druhé finálovce se Karel rozhodl, vzít vše do svých rukou a hned od startu se dostal na první místo. Perfektní jízda na prvním místě se mu tak zalíbila, až se mu podařilo „říznout“ zatáčku tak, že minul smyčku a co to znamená, je asi každému jasné – nezapočítané kolo. To okamžitě znamenalo, že se na první místo vrátil Tomáš a na druhé a třetí místo, se svou vyrovnanou jízdou bez chyb, posunuli Peťa s Fanánkem a takto už i dojeli do cíle. Po dvou finálovkách bylo jasné, kdo je vítězem závodu, zato na dalších místech se situace tak zamotala, že kdokoliv z jezdců mohl skončit celkově druhý nebo třetí !!!
Proto bylo třetí finále tak zajímavé a bylo na každém jezdci, jakou zvolí strategii. Jestli půjde do rizika a bude se snažit jet „na hraně“, nebo si raději nastaví auto s trošku větší rezervou. Po startu nenechal nikoho na pochybách Tomáš, že nastavený minimální čas 15s, je jeho vozu Yokomo GT přímo „ušitý na míru“ a jel, na prvním místě, od startu až do cíle – skvělá jízda. Karel opět potvrzoval, že i jemu minimální čas 15s sedí a s přehledem jel na druhém místě. Jen zvolil malinko ostřejší taktiku, která v šestnáctém kole trošku nevyšla a bylo z toho prošvihlé kolo. Tím se, z druhé pozice, posunul až na šestou, kterou do konce jízdy stihl vylepšit na páté místo. To opět nahrálo do karet Peťovi a Fanánkovi, kteří většinu jízdy jeli v těsném závěsu a do cíle dojeli na druhém a třetím místě. Rozdíl v cíli, byl mezi nimi 0,215s a to nepotřebuje další komentář.
A jak vše dopadlo ?
Výsledky, podle součtu pořadí, jsou zde: http://www.myrcm.ch/cz/blansko/20130112_862966/FseStock/index.html
a takto vypadá výsledkovka, podle součtu kol a dojezdových časů:
pořadí |
jméno |
finále 1 |
finále 2 |
finále 3 |
součet |
1 |
Jedlička Tomáš |
20 / 5:14 |
20 / 5:14 |
20 / 5:11 |
40 / 11:25 |
2 |
Macháček Petr |
17 / 5:03 |
19 / 5:01 |
19 / 5:04 |
38 / 10:05 |
3 |
Stodola Fanánek |
19 / 5:06 |
19 / 5:07 |
19 / 5:04 |
38 / 10:10 |
4 |
Cendelín Milan |
19 / 5:07 |
10 / 5:00 |
19 / 5:07 |
38 / 10:14 |
5 |
Mikuš Karel sen. |
19 / 5:15 |
18 / 5:00 |
19 / 5:20 |
38 / 10:35 |
6 |
Šumi |
19 / 5:13 |
17 / 5:12 |
18 / 5:01 |
37 / 10:14 |
7 |
Marek Tom |
17 / 5:13 |
16 / 5:00 |
18 / 5:02 |
35 / 10:15 |
8 |
Stodola Fanán |
17 / 5:07 |
18 / 5:17 |
16 / 5:17 |
35 / 10:24 |
9 |
Dolanský Miroslav |
10 / 5:00 |
17 / 5:00 |
16 / 5:16 |
33 / 10:16 |
10 |
Kupský Jan |
17 / 5:08 |
12 / 5:27 |
16 / 5:11 |
33 / 10:19 |
11 |
Kavánková Iva |
15 / 5:07 |
16 / 5:09 |
16 / 5:03 |
32 / 10:12 |
12 |
Tvrdá Jana |
13 / 5:06 |
13 / 5:01 |
13 / 5:11 |
26 / 10:07 |
13 |
Simon |
10 / 5:11 |
11 / 5:15 |
08 / 5:12 |
21 / 10:26 |
Vypadá to, že by se, na příštím závodu, mohli objevit další jezdci, kteří zatím kategorii FšeStock v Holešově ještě nejeli a pokud přijedou i ti, kteří nyní přijet nemohli, tak se můžeme opět těšit na velmi zajímavé a vyrovnané závody.
Zdroj foto: rcejunkove.cz