Třetí závod Yokomo GT Series se stal kořistí Igora Vlahoviče

RCmedia.cz


Od první rozjížďky bylo nade vše zřejmé, že o pole-position budou bojovat současný lídr série Jaroslav Vala a velmi zkušený Igor Vlahovič. Oba v pětiminutových rozjížďkách dokázali najet, jako jediní, devatenáct kol a o TQ rozhodovaly pouhé dvě vteřiny ve prospěch Igora Vlahoviče. I o další místa na startovním roštu finále A byl litý boj. Třetí místo si nakonec před čtvrtým Oldřichem Grochem zajistil Vladimír Šulc. Bojovalo se i o páté a šesté místo, kdy si nakonec lepší pozici o pět sekund zajistil Jiří Toman před Dušanem Bayerem. Sedmý Martin Janíček již ztrácel na lepší pozici jedno kolo, ale náskok na osmého Miroslava Jurčáka měl více jak dostatečný. O další kolo zpět, tedy devátý v rozjížďkách skončil Zdeněk Ajmut a o dalších pět kol zpět nováček soutěže Jakub Kovář, desátý. Nejrychlejší kolo v kvalifikacích zaznamenal časem 15.388 Vala Jaroslav.

Již první finálová jízda na osm minut naznačila problém s pomalejšími jezdci a jejich předjížděním, ovšem také přinesla pro vítěze této finálové jízdy Jaroslava Valy nájezd 31 kol s časem 8:16.078 což do poslední finálové jízdy nebylo překonáno.

Ve druhé finálové jízdě dělilo v cíli prvního Igora Vlahoviče a druhého Jaroslava Valy pouhopouhých šest desetin sekundy! Pro druhé třetí místo za touto dvojicí dojel Vladimír Šulc a tímto výsledkem si otevřel cestu na stupně vítězů. Stejně, jak v první, tak i v druhé finálové jízdě dojel čtvrtý Oldřich Groch. O páté a šesté místo se neustále přetahovali Dušan Bayer a Jiří Toman. Tak trochu osamocený jezdil na sedmém místě Martin Janíček a o osmé a deváté místo se přetahovali Zdeněk Ajmut a Miroslav Jurčák. Desáté místo patřilo nováčku série Jakubu Kovářovi.

Vše tedy musela rozhodnout až třetí, poslední finálová jízda. Zde Igor Vlahovič prokázal přehled na trati a bezchybnou jízdou si zajistil jak vítězství v této finálové jízdě tak i vítězství v tomto závodě před Jaroslavem Valou. Třetí v tomto finále skončil Dušan Bayer před Oldřichem Grochem. I páté místo nakonec stačilo Vladimíru Šulcovi k získání celkově třetího místa v závodě a prvního pódiového umístění v této sérii.

A takto první tři vyjádřili své pocity a dojmy bezprostředně po dojetí poslední finálové jízdy:

1. místo Igor Vlahovič: “Nejdříve se musíme vrátit k minulému závodu a jeho poslední finálové jízdě kdy jsme s Jardem Valou bojovali o vítězství a v cíli nás dělil jen nepatrný rozdíl a zde jsem si uvědomil, že dosavadní lídr seriálu není neporazitelný a s tím jsem vstupoval do dnešního závodu. Od rozjížděk jsem neponechal nic náhodě a zajistil si pole-positon do finálových jízd. První finále se nepovedlo když jsem se “potkal” s jezdcem předjížděným snad o dvanácté nebo čtrnácté kolo. Z toho jsem se ovšem poučil a v dalších finálových jízdách jsem si vybíral na předjíždění jen opravdu bezpečná místa a navíc jsem měl i štěstí. První místo a moje velká spokojenost, ale vím, že v dalších závodech mohu zajet ještě lépe.

2. místo Jaroslav Vala: “Musím přiznat, že dnešní profil trati mi vůbec nesedl. Připočteme-li k tomu bezchybnou jízdu Igora Vlahoviče a fakt, že finále A jeli i jezdci, kteří nemají takové zkušenosti a jejich předjíždění o kolo nebylo vždy z nejsnadnějších a hrálo tu roli i to pověstné štěstíčko nemůžu být nakonec s druhým místem nespokojen.

3. místo Vladimír Šulc: “Minulý závod jsem musel vynechat, proto tento byl můj druhý, ovšem první závod pro mě dopadl naprosto tragicky a celou cestu zpět domů jsem dumal, kde byla příčina. Auto jako takové fungovalo perfektně. Vzal jsem to od základu, tedy od ložisek, přes všechny mechanické díly, nastavení až po elektroniku, kde se ukázalo, že starý a těžký pohonný akupack rozhodně nebyla dobrá volba. A dnes s novou baterkou a odlehčením modelu v rámci regulí to bylo o něčem jiném. Navíc mi dnes, oproti prvnímu závodu, i více vyhovovala trať jako taková, rychlá a přitom technická. Dnes kromě výkonu rozhodovalo hodně i štěstí neboť do finále A se dostali jezdci, kteří byli rapidně pomalejší a dokázali zásadním způsobem ovlivnit výsledek závodu. Je veliká škoda, že nepřijeli jezdci co byli řádně přihlášeni.

Michal Bok, promotér YOKOMO GT Series a MIBOSPORT Cup: ”Přeci jen mě trošičku mrzí nižší účast než jak napovídala startovní listina před závodem. Samozřejmě dovedu pochopit pokud někdo má pracovní povinnosti a ze závodu se odhlásí, ale ani neposlat SMS nebo zavolat, nu co dodat …” a dále dodává: “I přes chudší startovní pole, které bylo ovšem srovnatelné s velkými Gétéčky FIA GT1 🙂 na konci letošní sezóny, bylo se opět na co dívat. Musím vyzdvihnout výkony Igora Vlahoviče i Jaroslava Valy a jejich souboj od první rozjížďky až po poslední finále. Samozřejmě velice vyrovnaný je i střed pole, kde kdokoli z jezdců, ať již dnes třetí Vláďa Šulc, nebo Olda Groch, Jirka Toman, Dušan Bayer může kohokoli porazit a pomýšlet na velmi dobrý výsledek.” “Příští závod se jede mezi Vánočními svátky a Silvestrem 29.12.2012 a hned po skončení tohoto klasického závodu bude odstartován vytrvalostní osmihodinový závod, do kterého se lze stále přihlásit.
Podrobnosti k vytrvalostnímu závodu nalezente ZDE
Výsledky závodu:
1. Vlahovič Igor   CZ 2 2:1, 3:1 [1:2]
2. Vala Jaroslav   CZ 3 1:1, 2:2 [3:2]
3. Šulc Vladimír   CZ 6 1:3, 2:3 [3:5]
4. Groch Oldřich   CZ 8 1:4, 2:4 [3:4]
5. Bayer Dušan     CZ 8 3:3, 1:5 [2:10]
6. Toman Jiří      CZ 11 2:5, 1:6 [3:10]
7. Janiček Martin  CZ 12 2:6, 3:6 [1:7]
8. Jurčák Miroslav CZ 14 3:7, 2:7 [1:10]
9. Ajmut Zdeněk    CZ 16 3:8, 1:8 [2:9]
10. Kovář Jakub     CZ 17 2:8, 1:9 [3:9]
Průběžné pořadí po třetím závodě:
Rank Driver         Points Events Nr. 1 Nr. 2 Nr. 3
1 Vala Jaroslav     303 3 [0] 102 / 0 102 / 0 99 / 0
2 Groch Oldřich     283 3 [0] 95 / 0 92 / 0 96 / 0
3 Toman Jiří        275 3 [0] 91 / 0 90 / 0 94 / 0
4 Janiček Martin    271 3 [0] 90 / 0 88 / 0 93 / 0
5 Jurčák Miroslav   266 3 [0] 88 / 0 86 / 0 92 / 0
6 Ajmut Zdeněk      262 3 [0] 86 / 0 85 / 0 91 / 0
7 Vlahovič Igor     199 2 [0] – / – 98 / 0 101 / 0
8 Zvára Martin st.  195 2 [0] 98 / 0 97 / 0 – / –
9 Mlčák Ladislav    193 2 [0] 97 / 0 96 / 0 – / –
10 Flek Vojtěch      190 2 [0] 96 / 0 94 / 0 – / –
11 Šulc Vladimír     189 2 [0] 92 / 0 – / – 97 / 0
12 Jedlička Tomáš    188 2 [0] 93 / 0 95 / 0 – / –
13 Groch Jiří        187 2 [0] 94 / 0 93 / 0 – / –
14 Bayer Dušan       185 2 [0] – / – 90 / 0 95 / 0
15 Pospíchal Antonín 181 2 [0] 90 / 0 91 / 0 – / –
16 Volek Lukáš       174 2 [0] 87 / 0 87 / 0 – / –
17 Kovář Jakub        90 1 [0] – / – – / – 90 / 0
Další závod Yokomo GT Series v rámci mezinárodních závodů MIBOSPORT Winter season 2012/2013 je na programu  29.12.2012 na obvyklém místě – aréně hotelu SPORT-V-HOTEL v Hrotovicích u Třebíče. Po skončení tohoto závodu se pojede ještě osmihodinový vytrvalostní závod týmů započítávaný do Yokomo GT Series.
Kalendář závodů Yokomo GT:
1. 27.10.2012
2. 11.11.2012
3. 01.12.2012
4. 29.12.2012 + Endurance 8 hod. YOKOMO GT Series
5. 12.01.2013
6. 09.02.2013
7. 23.02.2013
8. 16.03.2013
MIBOSPORT
Firma zahájila svou činnost v roce 2008 kdy se stala výhradním distributorem modelářské firmy Speed Passion do České republiky. V současné době je výhradními distributory značek: MR33 (Marc Rheinard Products), Shepherd, ABEC35, Sonic pro Českou Republiku a značky Yokomo pro střední, severní a východní Evropu.  Firma Mibosport navázala úzkou spolupráci s bratry Rheinardovými a také rodinou Schäferových, která vyrábí podvozky Shepherd. Nejužší spolupráci ovšem navázala s firmou Yokomo, u které se mimo jiné podílí i na vývoji nových produktů. Od svého vzniku v roce 2008 firma Mibosport pořádá závody RC modelů. Jen v minulé zimní sezóně navštívilo závody 220 jezdců z 6ti zemí. Početným startovním polem tak i vysokou kvalitou jezdeckého složení se stal seriál závodů MIBOSPORT Cup největším  nejen u nás, ale zařadil se i mezi několik málo prestižních evropských podniků.
Yokomo
Tradiční japonský výrobce rádiem řízených modelů aut, který se specializuje pouze na elektrické modely. Značka Yokomo je největším výrobcem RC drift produktů na světě. V závodní sféře značka vyrábí jak podvozky pro kategorie onroad, tak i offroad a je několikrát mistrem světa. Největší osobností RC modelů aut je legenda Masami Hirosaka, který se neustále spolupodílí na vývoji podvozků Yokomo.
Zdroj foto: RCmedia.cz/Šárka Tomanová