Úprava Tamyia CC-01 část 1.

Josef Sperát


Není to dlouho, co jsem pořídil podvozek CC01 od velice dobrého známého. Podvozek byl v dobrém stavu a vím hlavně, jak probíhala stavba, protože jsem jej skládal s dalším kolegou.

Stavebnice měla kompletní podvozek včetně karoserie apod. Když byl podvozek doma, nedalo mi to a osadil jsem jej elektronikou, motorem Axial 55T a servem Sanwa tah 3kg.

První dojem z podvozku byl strašlivý: veliké vůle v kolech a hlavně v řízení, dále u kardanu apod.

Po vyjetí jedné baterie bylo jasno, že budu muset pořídit ložiska, které podvozku velice pomohou. V podvozku byly totiž plastové kluzné a byly už vymačkané. Po výměně se vůle zmenšily a tření bylo menší.

Další věc, která přišla na řadu bylo, zavěšení zadní nápravy. Všiml jsem si toho, že zadní náprava má malý chod nahoru a dolů. Bylo to tím, že se pružiny zadrhávaly o nápravu a plastové linky, které byly na podvozku se prohýbaly. Po zakoupení 3mm závitové tyče, hliníkové trubičky a kloubku MPJ jsem si udělal linky nové.

Jediné co se muselo upravit bylo uchycení linků k nápravě a ještě tlumičů. Na internetu na foru 4×4 jsem našel několik variant a jednu si vybral.

Z hliníkového materiálu jsem ohnul kus do tvaru L a dopiloval jak bylo potřeba. Udělal jsem to tak, aby byl tlumič dál od nápravy a při jakémkoliv chodu nápravy se do sebe tyhle dvě části nenarážely. Po dalším absolvování expedice bylo velice poznat, že se auto chová v terénu lépe.

Model CC-01 se tak stal lépe použitelným i v náročnějším terénu.