První závod Open Challenge Brandýs Onroad

Jan Domanský


 

V pátek 19. Října 2012 v odpoledních hodinách začala závěrečná příprava dráhy na druhý ročník seriálu Open Challenge Brandýs. Tým pořadatelů společně s některými závodníky začal s pokládkou koberce, stavbou ohraničení a následně probíhalo samotné vytýčení dráhy, která byla připravena pro tréningy kolem osmé hodiny večer. A tak jezdci, jako třeba Víťa Hola, Míra Červ, Jirka Mára, Michal Blahovský, pilně trénovali. Sobotní ráno začalo, jak již tradičně, prezentací závodníků a současným volným tréningem. Při rozpravě byly zdůrazněny nejdůležitější věci a pro nováčky byl vysvětlen systém rozjížděk a finálových jízd. Bezprostředně poté začala jednotlivá kola kvalifikačních jízd. Novinkou v letošním roce je měřící software, který umožňuje nejen registraci závodníků, ale i on-line přenos výsledků na známý server www.myrcm.ch. Průběh jednotlivých kvalifikačních a finálových jízd je zaznamenán níže:

 

První finálová jízda kategorie Stock

Svoboda, Nesét, Rážek, Havránek, Mácháček, Matiášek, Saur, Pšondr

Start proběhl celkem hladce. Je tu více emocí, než v jízdách kvalifikačních. Tomáš Svoboda nenechává nikoho na pochybách. Po první minutě je vedoucí Tomáš Svoboda, má náskok celého prvního kola.  Jsou za námi dvě minuty – Svoboda, Rážek, Nesét – jsou vedoucí závodníci této finálové jízdy.  Tomáš Svoboda si udržuje první místo. Nejdůležitější pro tuto skupinu je nastavení motorizace. Vyhrává Svoboda, 2. Rážek , 3.Nesét.

Druhá finálová jízda kategorie Stock

Saur přetočil model na střechu.  Vedoucí jezdec je opět Svoboda. Druhé místo Rážek, třetím místě Nesét. Schyluje se k souboji o druhé a třetí místo. Rážek chyboval, takže Nesét se dostal na místo druhé. Teď si udržel Nesét druhé místo, protože Rážek opět chyboval. Uděleno Stop and Go bílý model s oranžovou střechou – Petr Pšondr. V druhé finálové jízdě Svoboda zvítězil a již máme jistého vítěze kategorie Stock. Druhé místo Rážek, dále Nesét, Havránek, Mácháček, Matiášek, Saur.

Třetí finálová jízda kategorie Stock

První Svoboda. Druhé místo Nesét. Třetí Rážek.  Havránek chyboval – převrátil model . Vypadalo to, že Rážek chce zničit svůj model v posledním kole, ale nakonec se tak naštěstí nestalo a zůstal na třetím místě. První Svoboda, 2. Místo Nesét

 

První finálová jízda kategorie Pan Car

Garba, Linhart, Matoušek

Víťa Linhart předjel Garbu a dostává se do vedení a asi si zabudoval nějaký raketový motor, protože nabírá neskutečný speed. U těchto modelů stačí pouze malé vychýlení vlivem nerovnosti koberce a stává se z něj neovladatelné letadlo, ale Víťa to ustál. Linhart končí, protože asi došlo k technické závadě. Do konce máme 1 minutu a Linhart odstupuje pro poruchu na převodech z 1. místa. Na prvním místě si v klidu krouží Garba a v závěsu Matoušek a tak to asi již zůstane.  Máme konec časového limitu – 1. Garba, 2. Matoušek.

Druhá finálová jízda kategorie Pan Car

Máme odstartováno.  Garba chyboval a Víťa jeho chyby využil.  Ve druhé minutě ve vedení stále Linhart, druhý Garba, třetí Matoušek. Víťa nám začíná vyrábět stále více chybiček a Garba ho stahuje. 30 sekund do konce jízdy, pokud se nic zvláštního nestane, zvítězí Linhart. A stalo se tak…První Linhart, první Garba a třetí Honza Matoušek.

Třetí finálová jízda kategorie Pan Car

Bude se rozhodovat mezi Garbou a Linhartem. Garba udělal malou chybičku. Hlavně, aby se mezi sebou nevykostili…Garba má více zkušeností.  Víťa zajíždí nejrychlejší kolo, nastává dramatická situace. Chlapci si vyměnili pozice. Začínají pracovat nervi a Garba skáče přes kaluže (přes poklice) a Víťa se zlepšuje. Linhart nakonec vítězí a Garba téměř rozčísnul svůj model. O vítězství se tedy rozhodlo až v této poslední finálové jízdě.

 

První finálová jízda kategorie Formule

Čížek, Luboš Hochmal, Matiášek, Roček, Miloš Hochmal

Začíná se schylovat k souboji mezi Čížkem a Matiáškem. Matiášek udělal chybu. Láďa Čížek je nejrychlejší. Aleš Matiášek předvedl salto. 3. minuta ve vedení Roček, druhý Čížek, třetí Hofman. Aleš Matiášek jízdu končí – z modelu se mu začaly ozývat divné zvuky, tak jízdu raději ukončil. 1. Roček, 2. Čížek, 3. Luboš Hofmal, 4. Miloš Hochmal. Jízdu nedokončil Matiášek.

Druhá finálová jízda kategorie Formule

Z jedničky startuje Čížek…. Aktuálně ve vedení Matiášek.  Došlo ke srážce mezi dvěma jezdci, ale oba pokračují dál… i když jeden s poškozeným modelem.  Do vedení se dostal Čížek. Čížek, Roček, Matiášek – takové je konečné pořadí na konci finálové jízdy kategorie formule.

Třetí finálová jízda kategorie Formule

Na druhém místě krouží Jakub Roček., Vláďa Čížek však jede podstatně klidnější jízdu. Kuba zastavuje, jeho model se po chvíli opět rozjíždí.  Propadá se až na třetí místo a vedení se ujímá Luboš Hochmal, který si tuto pozici drží až do konce této finálové jízdy. Byla to pěkná jízda plná zvratů a napínavých soubojů mezi prvními třemi závodníky. První dojel Luboš Hochmal, druhý Láďa Čížek a třetí Kuba Roček.

 

První finálová jízda skupiny B kategorie Open

Šulc, Štěpánek, Neuwirth, Beran, Heřmánek, Nesét, Macháček

Máme odstartováno, v druhé zatáčce se nám se nám sťukli Neuwirth s Macháčkem. Po první minutě Dominik Šulc nenechává nikoho na pochybách a po smůle v kvalifikacích se ujímá naprosto suverénně vedení. Druhý nám krouží Karel Štěpánek. Jako třetí nám jezdí Honza Neuwirth – startovní číslo 3. Dále pak čtvrtý Beran, za ním Macháček, Heřmánek a Nesét. Rozhořel se nám boj mezi Martinem Beranem a Michal Macháček. Martin Beran Michala stahuje, dělá však více chyb a tak se mu to úplně nedaří. Pořadí po druhé minutě 1. Šulc, 2. Štěpánek, 3. místo Neuwirth. Na konci 4. minuty stále ve vedení Dominik Šulc, druhý Štěpánek. Pozor – Michal Mácháček má nepojízdný model a ze závodu odstupuje.  Zvítězil Dominik Šulc s nájezdem 26 kol.

Druhá finálová jízda skupiny B kategorie Open

Máme odstartováno. Opět nastala drobná kolize tentokrát mezi Neuwirth a Nesétem a došlo k převrácení modelu. Muselo se čekat na nasazovače.  Jinak start proběhl podle pravidel. Postupně se nám na třetí místo probojoval Honza Neuwirth, čtvrtý Nesét , pátý Beran…Michal Mácháček kvůli závadě na regulátoru do závodu nenastoupil.  Vyhrává Tuto finálovou jízdu opět s přehledem Dominik Šulc.

Třetí finálová jízda skupiny B kategorie Open

Skokanem této jízdy se stává Martin Beran, neboť dělá zbytečné chyby. Karel Štěpánek krouží na druhém místo. Martin Beran se posouvá na 6. místo. Ve třetí minutě máme pořadí Šulc, Štěpánek, Nedvěd, šestý Beran. Martin Beran vykostil vedoucího závodníka a dostává trest Stop and Go. Šulc, Štěpánek, Neuwirth, Nesét, Heřmánek, Beran.  Martin Beran závod nakonec nedojíždí a končí ho v průběhu závodu. S přehledem zvítězil Dominik Šulc.

 

První finálová jízda skupiny A kategorie Open

Nejrychlejší osmička je připravena. Blahovský, Mára, Hola, Červ, Ďurana, Dostál, Doležal, Domanský

Máme odstartováno. Naprosto učebnicový start bez jakékoliv kolize. Blahovský ,Víťa, třetí Mára. Honza Domanský se nám probojoval na 7. Místo, čímž si polepšil Honza Domanský. Je to velice vyrovnané. Michal s Víťou za sebou jedou v těsném závěsu a předvádí nádherné souboje. Jirka Mára se dostal do vedení, Víťa Hola druhý…Na osmém místě zpět po chybě Honza Domanský.  Kluci jedou na krev, ale férově. Do čela se dostal Víťa, druhý Jirka Mára a třetí Michal Blahovský. Víťa dělá chybu, propadl se na třetí místo, Blahovský se posunul na druhé místo. Trojice jede za sebou v rozmezí několik setin vteřiny. Nakonec Michal předjíždí Jirku Máru, a tak tato finálová jízda končí v pořadí : 1.  Blahovský, 2. Mára, 3. Hola.

Druhá finálová jízda skupiny A kategorie Open

Máme odstartováno. Opět naprosto učebnicový start, jezdci seřazeni ve vláčku. Vedoucí trojice Blahovský, Hola, Mára. Bojuje se o 5.6.7 místo. Osmé místo jezdí s odstupem – Honza Domanský.  Nejtěsnější souboj Blahovský a Hola. Víťa útočí ze všech stran, ale musí si také hlídat záda – Jirka Mára na něj útočí.  Honza Domanský si polepšil je pátý! Čtvrtý Radek Ďurana. Ze závodu odstupuje Marcel Dostál. Máme 20 vteřin do konce časového limitu. Vedoucí trojice stále Blahovský, Hola, Mára. Druhá finálová jízda skončila a zvítězil Michal Blahovský! Druhý dojel Víťa Hola, třetí Jirka Mára, dále pak Radek Ďurana, Míra Červ, Honza Domanský, Kája Doležal, Marcel Dostál nedokončil.

Třetí finálová jízda skupiny A kategorie Open

O první místě je již rozhodnuto. To si vybojoval Michal Blahovský. V této jízdě budou o druhou pozici bojovat Jirka s Víťou. Máme odstartováno. Start opět bez kolizí. Karel Doležal se probojoval na páté místo. Čtvrtou pozici si drží Míra Červ.  Pořadí v druhé minutě Blahovský, Mára, Hola, Červ, Doležal, Dostál, Domanský. Michalovi Blahovskému se zvrtnul model a pohoršil si, ale dostal se opět na místo první. Dostál nám chybuje, najel do mantinelu a Honza Domanský se posouvá před něj. Jirka Mára se po Michalově chybě dostává před na první místo a jede na první pozici. Tato finálová jízda končí. Vítězstvím si Jirka Mára zajistil druhé místo a Víťa Hola dojíždí třetí.

 

Kategorie Hobby – první, druhá a třetí finálová jízda

Dva jezdci v této kategorii a to Standa Knespl a Aleš Kuda. Standa zkušený rallyový jezdec, Aleš Kuda poprvé v životě na závodech. Standa v průběhu všech finálových jízd předvádí krásnou a pohlednou jízdu, čistou stopu a přes zdravotní indispozice – problém s okem – na něm není vůbec znát. Aleš se jízdu od jízdy lepší a na úplného nováčka si vede znamenitě. Aleš Kuda jede úplně obyčejný podvozek DareRC a ukazuje, že v této kategorii se dá jet s opravdu obyčejným materiálem, neboť rychlost modelů Standy a Aleše byla naprosto srovnatelná. Doufáme, že se do budoucna v této kategorii sejde více závodníků a to především z řad nováčku.

Na závěr proběhlo vyhlášení výsledků a dekorování vítězů. Hádanku časoměřiče Honzy Blahovského, jaký je věk nejstaršího závodníka tohoto závodu a jaký je největší věkový rozdíl mezi jezdci kategorie Pan Car bohužel nikdo neuhádl, a tak byla předána symbolická cena právě Honzovi Matouškovi, který ve svých 63 letech byl nejstarším účastníkem závodu. Věkový rozdíl pak mezi jezdci na tribuně právě v této kategorii byl úctyhodných 41 let.  Jak ale Honza Matoušek říká „nejezdím sice nejrychleji, závody si jezdím hlavně užít a je skvělé být součástí party lidí, která se kolem tohoto koníčka točí.“ Nesmíme zapomenout poděkovat všem závodníkům za prakticky příkladné nasazování a jízdu fair play. Právě tento přístup pomáhá dotvářet pohodovou atmosféru závodů. Věříme tedy, že se společně uvidíme na dalším závodě – 17. 11.2012, pro který chystáme další malé překvapení.