REBELS RACE první závod

Zdeněk Beneš


V sobotu 13. října byl určitě šťastný den pro všechny závodníky elektro onroad modelů. Byla totiž založena nová tradice – jel se první závod seriálu Rebels Race, který připravuje nově vzniklý Team Rebels. A premiéra vyšla na jedničku. Více jak čtyřicet závodníků si nejen sobotní den naplno užilo. …

A proč nejen sobotu? Závody Rebels Race ve Rtyni v Podkrkonoší totiž začínají již v předvečer, kdy je možné přijet trénovat na postavenou dráhu, posedět v baru přímo v hale s výhledem na dráhu a následně přenocovat ve spacáku zdarma do sobotního rána. Této příležitosti využilo hned napoprvé asi dvacet závodníků, kteří mohli trénovat až do ranních hodin.

Závody Rebels Race se vrátily do krásné haly v malém městečku v podhůří Krkonoš, kde se nám vždy velmi líbilo, a to i díky velké ploše, která pojme nejen kobercovou dráhu parádních rozměrů 35×20 metrů, ale na plochu se vejdou okolo dráhy i všechna depa. Modely se pilotují z tribuny, takže je na dráhu bezvadný výhled. Jak již bylo zmíněno, v hale nechybí bar a občerstvení, kde se podávají nejen točené nápoje, ale i dobroty od ranní snídaně přes oběd až po odpolední svačinku. Součástí občerstvení je vlastní sezení, z kterého je ale navíc vidět až na dráhu, takže když jdete na kafe či jedno točené, stále vidíte, co se právě na trati děje. Parkuje se přímo u haly bez nutnosti překonat jediný schod a v samostatné místnosti je připraven i kompresor, abyste si mohli modely po jízdě pořádně opucovat.
Obrázek: Každý závodník dostal dárek na prvním závodě nového seriál – vteřinové lepidlo s rebelskou etiketou

V historicky prvním závodě Rebels Race se na start postavilo 43 modelů v kategoriích Open, Stock a Hobby. Rebels Race jsou ale samozřejmě vypsány i pro kategorie Formulí a GTček, takže snad již příště se i tyto kategorie zapojí. No a pokud by byl zájem, rádi bychom na dráze viděli i krásné modely dvanáctin! První ze závodníků se v sobotu u haly objevil Karel Štěpánek, ten přijel skoro stejně jako naše milá obsluha baru, tedy kolem šesté ráno! Ti ostatní se pak začali sjíždět kolem sedmé hodiny ranní. Trénink byl napoprvé trochu delší, aby si závodníci mohli pořádně vyzkoušet modely, vždyť se jelo prakticky poprvé na koberci! O půl desáté byla na pořadu rozprava, a pak již mohlo začít první kolo ze čtyř kvalifikací. Z těch se počítaly dva nejlepší výsledky. Finále se pak jela tři, opět s dvojicí započítávaných výsledků.

Novinkou bylo i vyznačení dráhy, které bylo uděláno pomocí plastových profilů, jež byly do zatáček i naohýbané. I díky velikosti koberců tak můžeme stavět dráhu hodně širokou a bezpečnou pro modely. Na první závod byla postavena jednodušší poměrně rychlá dráha, s kterou si poradili bez problémů všichni závodníci.
Obrázek: Na velkou tribunu (balkón) se pohodlně vejde hodně závodníků

Kategorie Hobby

V kategorii, která by měla patřit především začínajícím závodníkům a všem těm, kteří za autíčka nechtějí utrácet tolik peněz, se sešlo devět závodníků. Z toho hned tři závodníci jeli v nové konfiguraci kategorie, kdy byly použity stejnosměrné motory HPI Saturn 20T a převodový poměr 7:1. Oproti zavedeným modelům kategorie Hobby často se střídavými motory o 21,5 závitech byla nová specifikace pohonu nepatrně pomalejší na rovinkách. Jinak ale modely nikterak nezaostávaly, a tak právě tento směr bude pravděpodobně tím určujícím v blízké budoucnosti. Rozhodující je zde samozřejmě hlavně cena, kdy motor na závodech Rebels Race napoprvé získáte za dvě stě korun! Regulaci bez problémů použijete z RTR sad nebo pořídíte za několik stokorun.


První závod vyšel nejlépe Zdendovi Janečkovi z Modelklubu RK, který vyhrál kvalifikaci a i ve finále si poradil s nastupující generací, když porazil svého syna Tomáše. Oba kluci jeli s pěknými reálnými karoseriemi. S menším odstupem pak jezdil po většinu závodu na třetím místě Jirka Ročňák s modelem Porsche. Lubomír Groh pak po celý den hledal správné nastavení své elektroniky, aby v posledním finále zajel velmi rychle a příště asi bude pokukovat po lepším místě než čtvrtém. Jarda Kopecký starší si vzal odložený model od svého synka a celý závod si pěkně užil, i když ve finále podlehl svým soupeřům a dojel pátý. Šestý jezdil s nejkrásnější karoserií závodu Chevroletu Corvette 1967 Pavel Koch. Startovní pole uzavírali Standa Mašek a Martin Myniuk.

Kategorie Stock

V o poznání rychlejší kategorii Stock, kde závodníci používají střídavé motory se 17,5 závity a regulaci v nastavení Zero Boost, nebylo o vítězi do poslední jízdy vůbec jasno. Na čele jedenáctičlenné kategorie totiž jezdili dva velmi vyrovnaní závodníci Milan Wolf a Michal Kneys. Milan vyhrál kvalifikaci, ve finále se ale karty obrátily. Michal dokázal první a poslední finále vyhrát a získat tak první vítězství letošní zimy. Za vedoucí dvojicí byla trochu mezera, třetí závod dokončil junior z našeho nového týmu Rebels Lukáš Sokol, který opět dokázal porazit svého taťku. Lubomír Groh byl určitě také s pátým místem spokojený, ve finále A ještě porazil Radka Štěrbu. Radek ale předvedl velmi pěkný výkon a bylo vidět, že mu rychlost kategorie Stock hodně sedí.

Finále B se stalo kořistí stále ještě nováčka na závodech RC modelů aut Michala Ryby, jež porazil nováčka na velkých závodech RC aut Lukáše Linharta a dalšího z těch méně zkušených Otto Vízka. Za zmínku stojí pohledná jízda Jirky Maška. Kluci z Plzně museli přes léto hodně trénovat! Smůlu ve finále B měl Franta Kačírek, který se potýkal s fungováním svého auta. Tak snad zase příště se to povede:-)

Kategorie Open

V nejrychlejší kategorii neomezených motorů se sešla obrovská konkurence 23 modelů. Na startu nechyběli ani dva poslední mistři republiky Petr Grof a Jarda Kopecký ml., nebo současné vycházející hvězdy Víťa Hola a Jirka Vyšín, společně se stálicemi našeho hobby sportu bratry Kořínkovými. Proto dostat se do osmičlenného finále A během čtyř kvalifikací nebylo vůbec snadnou záležitostí! Přesvědčili se o tom i takoví piloti, jako třeba Karel Doležal, Míra Červ nebo Martin Ševčík.

Ve třech kvalifikacích nakonec dominoval blanenský závodník Jarda Kopecký, a tak si zajistil nejvýhodnější postavení na startovním roštu. Za Jardou startoval Petr Grof, dále byli na startu finále A seřazeni Víťa Hola, Jirka Vyšín, Martin Kořínek, Jakub Mrázek, Roman Kořínek a Petr Sedláček. Finálové jízdy měly ukázat, jestli si Jarda svoji první pozici bez problémů udrží, nebo jestli Petr najde potřebnou rychlost pro útok na první vítězství v novém seriálu. Hned první finále nabídlo napínavou podívanou, když se Petr dostal v prvních kolech před Jardu a i když byl Jarda v druhé polovině jízdy lepší, Petr mu nenechal místo na předjetí a kluci spolu předváděli skvělé těsné souboje bez jediného ťukance! Start druhého finále si Jarda více pohlídal a po úvodním tlaku od Petra se dokázal na čele odpoutat a dojel si pro vítězství. O všem tedy rozhodovala až třetí úplně závěrečná jízda závodu. Všichni závodníci se na tuto jízdu šli dívat, vždyť kluci předváděli parádní výkony. Jarda ale neponechal nic náhodě a opět po vlažnějším začátku poodjel Petrovi a získal tak premiérové vítězství a velký pohár pro absolutního vítěze prvního závodu Rebels Race. Za vedoucí dvojicí byla přeci jen trochu mezera. O další místa se ale těsně bojovalo, někdy i za cenu lehkých ťukanců. Přesto si se situací nejlépe poradil Víťa Hola, když porazil Martina Kořínka. Ten zatím nenašel na koberci dostatečnou rychlost. Ve velmi dobrém světle po letní pauze se ukázal Jakub Mrázek, který dokonce porazil i Jirku Vyšína. Roman Kořínek pak ukázal záda dalšímu navrátilci na závodní okruhy po letní přestávce našemu Petrovi Sedláčkovi, tedy tým Rebels měl ve finále svého zástupce.

Finále B se stalo jednoznačnou záležitostí pro Míru Červa a je škoda, že se Míra nedostal do Áčka. Časy na to rozhodně měl. Druhé místo pro Martina Ševčíka v Béčku asi není to, co by sám chtěl, a tak určitě do dalšího závodu je nad čím přemýšlet. Moc pěkně jel třetí Ivoš Gombík, který přeskočil i smolaře finále Karla Doležala. Určitě bylo fajn vidět ve Rtyni poprvé Honzu Kaninu nebo Jirku Kolmana.

Finále C pak vyhrál Karel Štěpánek, který jel všechny finálové jízdy velmi dobře a dvakrát zvítězil. Až v poslední jízdě díky silnějšímu motoru našel potřebnou rychlost Standa Mrázek, jež porazil Michala Kneyse i svého týmového kolegu Dalibora Valdera.

Závěrem

První závod nového seriálu Rebels Race se povedl na výbornou. Děkujeme všem, kteří si přijeli závody Rebels Race vyzkoušet. Zdálo se, že odjížděli spokojeni:-) Bylo skvělé sledovat velmi pěkné výkony všech zúčastněných, i když někteří drželi model po delší pauze v ruce nebo to jsou stále začátečníci. Každý závodník dostal jako dárek na prvním závodě Rebels Race vteřinové lepidlo na pneumatiky, servis byl a na všech závodech bude zajištěn Jardou Kopeckým.

Šestidílný seriál závodů ve Rtyni v Podkrkonoší pokračuje dalším závodem již za necelé dva týdny, konkrétně 27. října. V listopadu pak pojedeme v neděli osmnáctého. Na závěr seriálu se můžete těšit na bohaté závěrečné vyhodnocení. Do hodnocení se počítají i výsledky týmů, vyhraje početný pořádající klub Team Rebels nebo někdo další? Na tuto otázku odpoví další závody, na které vás všechny zveme!

Prostudujte i kompletní výsledky závodu. Vyhodnocení týmové soutěže bude doplněno později. Další informace o závodech Rebels Race najdete na stránkách Team Rebels.

Fotogalerie ZDE.