RC expedice Sněžka a Toulcovy Maštale

Josef Sperát

Když jsem byl poprvé na expedici Ještěd, potkal jsem tam jednoho tehdy neznámého člověka a to jsem ještě netušil, že budeme spolu podnikat takové fajnové expedice. Není to dlouho co jsme spolu pokořili s expedicí Lysou horu a od té chvíle vznikl nápad vylézt i na další kopce.

Předešlý a tento měsíc byl náročný. Zdolali jsme Lysou horu, Barborku, Pustevny a nakonec Sněžku, nejvyšší horu v ČR.

Příprava nesměla být zanedbána, a proto já osobně model chystal už den předtím a jak se to vyplatilo. V neděli ráno jsme vyrazili směr Pec pod Sněžkou. Cesta utekla rychle a v 8 hodin jsme byly na parkovišti, odkud naše RC expedice začala. Pár desítek metrů po cestě přišel na řadu krásný rozmanitý terén a do toho déšť. O bláto také nebyla nouze.

Hned jsme provedli malinké brodění a cesta se klikatila sem a tam, ale stále bylo příjemné stoupání. Po 2,5 km jsme dorazili k prvnímu záchytnému bodu, kde byla malá pauza na jídlo. Musím podotknout že zde mají skvělé knedlíky s borůvkami. No po nacpání jsme vyrazili směr Sněžka vrchol.

Zde byla cesta chvilinku po asfaltu, ale u lanové dráhy se povrch cesty opět změnil. Pršet přestalo a bylo nádherně a my najednou směřovali po hřebeni až pod kopec, kde bylo vidět náročnější stoupání. Zde byl terén pro autíčka dosti obtížný a bohužel schody, které se nedaly objet, jsme museli vozy přendat. A to nás nejvíce štvalo. A kdyby toho nebylo málo – jeden vůz měl technický problém. Asi něco na motoru, ale zkoušel to dojet na vrchol a povedlo se.

Po vyšplhání tohoto úseku jsme už zase jeli a Sněžka byla cca 300 metrů. O fanoušky tu nebyla nouze, někteří si modely fotili, někteří se vyptávali odkud jedeme apod. Ale nic nevyměnilo ten pocit, že jsme to zvládli. Vrchol byl náš. Zde jsme si šli posedět a dát teplý čaj a tady proběhla oprava motoru. Kompletní rozebrání a vyčištění pomohlo. Po půl hodince jsme se vydali směr dolů a jeli jsme druhou cestou, abychom měli přehled o terénu.

Fotky a videa se dělaly hezké, páč už jen ta příroda byla nádherná. Po cestě dolů na nás čekal brod, který tvořil skalnatý útvar a zde přišly na řadu navijáky, kladka, kotev apod. Zkrátka dvěma slovy „nádherné hraní“. Tahle cesta dolů byla 6,5 km dlouhá a celkem jsme ujeli 13 km. Cesta se zase klikatila a my už za chvilku procházeli kolem mostu, kde jsme projížděli směrem nahoru.

Pomalu se začínalo šeřit, proto jsme hledali penzion, kde bychom přenocovali a nabrali sílu na druhý den. Ráno jsme pokračovali expedicí přes Toulcovy maštale. Přejezd byl cca 2 hodinky z Pece pod Sněžkou k Maštalím a my už zapínali vysílačky a vyrazili směr údolím, kterým jsme jeli. Potůček tekl a hned jsme provedli přejezd na druhý břeh a jeli až k místu, kde jsme museli přejet zpět. Tady začal velice dobrý úsek. Hodně se stoupalo a na jehličnatém terénu to bylo zajímavější. Po vyjetí následovala téměř rovinka, ale těch kořenů…

Po zdolání těchto překážek jsme jeli po vrchu a nádherné pěšince ke skalním útvarům. Zde to bylo asi nejhezčí a odtud jsme sjeli jedním vstupem do skalní rokliny, kterých je tu spoustu a jsou propleteny v takové malé bludiště. Po vyjití z tohoto místa jsme jeli malým klesáním až k místu, kde byl další potůček se studánkou a zde už byla cesta jako odpočinek k cíli.

Musím říct že RC expedice mají něco do sebe a už se těším na další. Ještě bych rád velké díky Pajeru a jeho řidiči za tyhle akcičky apod. Opravdu stojí za to.

Odkazy:

Kompletní fotogalerii najdete ZDE.