MČR V HALE PRO ROK 2003

Václav Strupek


<div align=“center“>RC AUTOKLUB ČESKÉ REPUBLIKY<br>
p o ř á d á <br>
ve spolupráci s firmami Lestr-Models, HT Zlín a ILPE<br>
MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY V HALE PRO ROK 2003<br>
V KATEGORII TOURING CARS E 1:10<br></div>

<p><b>Organizace závodů</b><br>
RC Autoklub České republiky ve spolupráci se sponzory seriálu MČR firmami<br>
<div align=“center“>LESTR-MODELS – HT ZLÍN – ILPE</div><br>
pořádá seriál tří závodů Mistrovství České republiky v kategorii modelů aut E 1:10 Touring Cars pro rok 2003 v hale.
Jednotlivé závody jsou pořádány jako jednodenní.</p>
<b>Mistrovství ČR je vypsáno pro následující kategorie:</b><br>&nbsp;<br>
<b>kategorie MODIFIED</b> – mistr republiky v jednotlivcích – ze všech přihlášených jezdců, kteří jsou členy
registrovaných RC klubů v RCAČR, mají zaplacené příspěvky a při prezentaci předloží platnou členskou legitimaci svého
klubu<br>&nbsp;<br>
<b>kategorie SUPER STOCK</b> – mistr republiky v jednotlivcích<br>&nbsp;<br>
mistr republiky <b>junior v kategorii MODIFIED</b> – pro jezdce narozené v roce 1988 a mladší, kteří jsou členy
registrovaných RC klubů v RCAČR<br>&nbsp;<br>
<p>Termíny závodů MČR 2003<br>
<div align=“center“><b>T Ř E B Í Č sobota 8. listopadu 2003 <br>
Z L Í N sobota 10. ledna 2004<br>
P R A H A sobota 14. února 2004 </b><br></div></p>
<b>Pravidla platná pro obě kategorie</b>
<p><b>Systém hodnocení</b><br>
Každý závod je hodnocen samostatně a do celkového hodnocení se započítávají pro všechny kategorie dva nejlepší výsledky. Pro bodování jezdců jsou v příloze těchto pravidel bodovací tabulky, které platí pro celkové hodnocení a soutěž juniorů. Soutěž juniorů je hodnocena dle umístění v celkové tabulce.
</p> <p><b>Kvalifikační a finálové jízdy</b><br>
Každý závodník absolvuje minimálně 3 a maximálně 4 kvalifikační rozjížďky na 5 minut. Počet rozjížděk je rozhodčím závodu oznámen před zahájením rozjížděk. Pořadí jezdců na startu první rozjížďky je dle startovního čísla, do dalších rozjížděk vždy podle výsledku předchozí rozjížďky. Na základě nejlepšího výsledku tj. podle počtu najetých kol a dojezdového času budou závodníci rozděleni po 10ti do finálových jízd A,B,C,D popř. dalších. Finálové jízdy se jedou 3x. Hodnocení ve finálové jízdě, za umístění jsou přiděleny body tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 10 místa. Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí závodník s nejnižším součtem bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje lepší výsledek /počet kol a dosažený čas/ z finálových jízd. Finálová jízda se uskuteční, pokud se na start dostaví nejméně 3 závodníci. Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude ve svém finále počítán jako poslední.
</p><p><b>Povinnosti závodníků</b><br>
Závodník je povinen uposlechnout pokynů rozhodčích, technických komisařů a ředitele závodu. Případné hrubé slovní nebo fyzické napadnutí těchto činitelů bude mít za následek okamžitou diskvalifikaci ze závodů a předání celé záležitosti k řešení RCAČR.
Závodník je povinen být alespoň 30 vteřin před startem své jízdy na tribuně. Pokud se nedostaví včas, nebude k jízdě připuštěn. Po odstartování rozjížďky/finále není povoleno měnit své místo na tribuně, předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky. V případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce rozjížďky/finále. Není povoleno opouštět své místo na tribuně před koncem rozjížďky/finále.
Po oznámení , že závodník ukončil rozjížďku nebo byla ukončena finálová jízda je povinen ihned zastavit vozidlo na vhodném místě závodní tratě tak aby se zabránilo dojezdovým kolizím a případně nebránil ostatním jezdcům v další jízdě.
Vyhlášením Rozpravy je trať uzavřena a případné seřizování nebo podobné pohyby vozidel po trati povoluje ve výjimečných případech ředitel závodu. Trať je opět otevřena po vyhlášení výsledků.
Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení výsledků závodů. Závodník je povinen na svém autě umístit transpondér (měřící čip) tak, aby při kolizi vozidla, jeho převrácení nebo při opuštění trati nedošlo k jeho poškození, popř. kontaktu s vozovkou nebo okolím. Pořadatel má právo přikázat závodníkovi změnit umístění čipu.
</p>
<p><b>Technická kontrola a nasazování</b><br>
Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě nechat auto na předepsaném místě, sejmout karosérii pro provedení technické kontroly a zúčastnit se nasazování další jízdy. Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo, škrtá se mu do té doby nejlepší čas. V případě opakování tohoto prohřešku proti pravidlům může být diskvalifikován ze závodu. Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače, která jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále. Pořadatel před odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti se přihlásí zdviženou rukou. Po ukončení jízdy si jezdec/nasazovač vyzvedne svůj model z technické kontroly. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od ředitele závodu. V případě, že se nedostaví k nasazování nebo za sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby nejlepší čas . V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.
</p><p><b>Organizační zajištění</b><br>
Ředitelem a hlavním rozhodčím seriálu závodů MČR je předseda sekce E 1:10 TC RCAČR pan Václav Strupek.
Rozhodčí závodu, technický komisař a startér jsou z pořádajícího klubu a budou představeni v rozpravě závodníkům. Pořádající klub má za povinnost zajistit obsluhu počítacího zařízení, místo pro vyvěšení výsledků, startovní čísla o velikosti minimálně 60x40mm, místo pro úschovu rádií a místo pro technickou kontrolu. Zároveň je povinen nejpozději do 1.týdne předat výsledky závodů písemně řediteli závodů.
Pořadatel zajistí pro jezdce přípojku 220 V. V dosahu závodiště musí být zajištěno sociální vybavení.</p>
<p><b>Prezentace závodníků a časový rozvrh závodů</b><br>
Pořadatel by měl umožnit trénink jezdců den před závodem v odpoledních hodinách.V den závodu je povolen volný trénink od 7,30 hod. do 9,15 min. Pořadatel provede takové opatření, které zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max.12 jezdců s různými frekvencemi – např. cedulky s frekvencemi apod.
Každý závodník je povinen mít sebou na závodech druhou sadu krystalů do vysílačky (náhradní frekvenci). Bez náhradní frekvence nebude k závodu připuštěn. Závodník je povinen již v přihlášce uvést 2 frekvence. Pokud v přihlášce dvě frekvence neuvede, nebude brán na jeho přihlášku zřetel.
V den závodu závodník v rozmezí 8.- 8,45 hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné. V tomto časovém rozmezí je možno se přihlásit také dodatečně. K prezentaci se závodník dostaví bez vozidla, pouze předá platný členský průkaz .
Průkazy budou vráceny jezdcům po vyhlášení výsledků. Organizátor doplní jednotlivé skupiny dodatečně přihlášenými a do 9.30 hod. vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin, následuje rozprava a 1.kolo rozjížděk. Každý jezdec bude mít na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje organizátor závodu. Číslo je umístěné na horní části karoserie, nebo na předním skle. Pro finále bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy. Před zahájením rozjížděk odevzdají všichni závodníci rádia na místo předem určené pořadatelem. V případě porušení tohoto pravidla může být závodník diskvalifikován ze závodu !!!
Po skončení finálových jízd zajistí pořadatel důstojné vyhlášení výsledků s předáním cen a minimálně diplomů za pořádaný závod.
</p> <p><b>Startovné</b><br>
V případě že závodník předá/zašle včas přihlášku k závodu – včas se rozumí 24 hod. před dnem závodu, tj. do pátku do 10,00 hod. – je stanoveno startovné na Kč 200,-Kč pro závodníka s licencí RC Autoklubu. V případě, že se závodník přihlásí až v den závodu zaplatí startovné Kč 250,-Kč. Junioři platí startovné 150.-Kč, v případě pozdního přihlášení 200.-Kč. Přihlášky zasílá závodník faxem řediteli seriálu 266033870 nebo e-mail strupek@lestr.cz , popř. k pořadateli závodu.
</p><b>Stavební pravidla</b><br>
Seriál závodů MČR se koná dle stávajících pravidel EFRA s důrazem na kontrolu následujících parametrů :<br>
– minimální hmotnost 1500 g bez čipu, hmotnost modelů s personálním transponderem je 1522 g, povolená tolerance -3g<br>
– povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars, minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm<br>
– světlost podvozku minimálně 4mm<br>
– max.šířka podvozku bez karoserie 190mm<br>
– karoserie – jsou povoleny všechny typy cestovních a GT vozů v šířce max.200mm, přítlačné křídlo max. v šířce 190mm a velikosti max. 40x25mm-nesmí přesahovat výšku střechy modelu<br>
– pro obě kategorie jsou předepsány stejné pneumatiky předem nalepené a označené od výrobce LRP čís.výr.65051.Pro jeden závod může jezdec použít maximálně dva sety pneumatik / set tvoří 4 pneumatiky/. Před závodem si jezdec nechá od pořadatele kola označit. Pořadatel bude prodávat kompletní pár kol včetně disků a výplní za 600.- Kč.
– akumulátory – 6 článků sub.“C“ – NiCD nebo NiMH<br>
– kategorie MODIFIED – motory – pouze komerčně dostupné typu 540 bez dodatečných úprav s kotvou minimálně 12 závitů /značení musí být na kotvě od výrobce/, plášť musí být stejné značky jako kotva<br>
– kategorie SUPER STOCK – motory dodávané pořadatelem za zvýhodněnou cenu 1400.- Kč typ Reedy Spec Class s 19ti závitovou kotvou. V této kategorii bude určen pro jednotlivé podvozky i převodový poměr. Ten bude sdělen pořadatelem minimálně 14 dnů před pořádáním prvního závodu MČR.<br>
Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na základě protestu rozhodovat komise složená z ředitele seriálu, rozhodčího závodu,technického komisaře a zástupce jezdců.<br>
<p><b>Sankce a protesty</b><br>
– v případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta poslední jízda<br>
– v případě, že závodník absolvoval jízdu s kotvou odporující pravidlům, bude vyloučen ze závodů – proti tomuto rozhodnutí není odvolání<br>
– pokud se závodník dopustí opětovného závažnějšího porušení pravidel, může být diskvalifikován ze závodů <br>
– nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní varování – při opakování – STOP AND GO tj. zastavení v boxech na min. 5 vteřin.<br>
– naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím související – STOP AND GO na min 5 sec. V případě, že se tento přestupek stane například v posledním kole, bude závodníkovi přičteno 10 vteřin.<br>
– porušení povinnosti závodníka – bude posuzováno individuálně
</p>
<p>Protest možno podat neprodleně u ředitele závodu spolu s kaucí Kč 500,- která se v případě jeho neuznání nevrací. Proti trestu STOP AND GO nelze podat protest. Proti kvalitě nasazování nelze podat protest.
</p><p><b>Ceny a vyhlášení vítězů</b><br>
<p>Vyhlášení výsledků jednotlivých závodů seriálu vč. pohárů a drobných cen si zajišťuje ve své režii pořadatel závodu.
Vyhlášení je pro každou kategorii zvlášť, junioři jsou vyhlašováni pouze pro kat. MODIFIED.
Ceny a poháry pro vyhlášení celkového pořadí zajišťují sponzoři tohoto seriálu MČR.</p>
<b>Celkové pořadí MODIFIED:</b><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;1.místo – putovní pohár + pohár + cena<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;2.místo – pohár + cena<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;3.místo – pohár + cena
&nbsp;&nbsp;&nbsp;4. až 10.místo – pohár<br>&nbsp;<br>
<b>Celkové pořadí SUPER STOCK</b> – stejné jako pro kategorii MODIFIED<br>&nbsp;<br>
<b>Celkové pořadí Junioři Modified</b><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;1. až 3. místo – pohár + cena věnovaná RCAČR<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;4. až 5. místo – pohár<br>
</p>
<div align=“right“>Za RC Autoklub České republiky<br>
Václav S t r u p e k – předseda sekce TC E 1 : 10</div>
<br>
P ř í l o h a č. 1 – MČR Touring Cars E 1 : 10 pro rok 2003<br>
<br>
<table cellspacing=2 border=0 cellpadding=2 align=“center“>
<caption>BODOVACÍ TABULKA PRO CELKOVÉ POŘADÍ</caption>
<tr><td> 1 – 100 bodů</td><td>11 – 85 bodů</td><td>21 – 70 bodů</td><td>31 – 55 bodů</td><td>41 – 40 bodů</td></tr>
<tr><td> 2 – 95</td><td>12 – 80</td><td>22 – 65</td><td>32 – 50</td><td>42 – 35</td></tr>
<tr><td> 3 – 93</td><td>13 – 78</td><td>23 – 63</td><td>33 – 48</td><td>43 – 33</td></tr>
<tr><td> 4 – 92</td><td>14 – 77</td><td>24 – 62</td><td>34 – 47</td><td>44 – 32</td></tr>
<tr><td> 5 – 91</td><td>15 – 76</td><td>25 – 61</td><td>35 – 46</td><td>45 – 31</td></tr>
<tr><td> 6 – 90</td><td>16 – 75</td><td>26 – 60</td><td>36 – 45</td><td>46 – 30</td></tr>
<tr><td> 7 – 89</td><td>17 – 74</td><td>27 – 59</td><td>37 – 44</td><td>47 – 29</td></tr>
<tr><td> 8 – 88</td><td>18 – 73</td><td>28 – 58</td><td>38 – 43</td><td>48 – 28</td></tr>
<tr><td> 9 – 87</td><td>19 – 72</td><td>29 – 57</td><td>39 – 42</td><td>49 – 27</td></tr>
<tr><td>10 – 86</td><td>20 – 71</td><td>30 – 56</td><td>40 – 41</td><td>50 – 26</td></tr>
</table><br>
<p>Od 51. místa je vždy odečítán jeden bod /51 místo=25, 52=24 a tak dále/.</p>
<div align=“right“>předseda sekce E 1:10 Touring Cars</div>