MČR 2002

Václav Strupek


<div align=“center“>RC AUTOKLUB ČESKÉ REPUBLIKY<br>
p o ř á d á<br>
ve spolupráci s RC kluby České republiky a firmou Lestr-Models<br>
MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY PRO ROK 2002<br>
V KATEGORII TOURING CARS E 1:10<br>
</div>
<p align=“justify“><b>Organizace závodů</b><br>
RC Autoklub České republiky ve spolupráci s RC kluby v ČR a hlavním sponzorem seriálu MČR firmou LESTR-MODELS pořádá seriál osmi závodů jako otevřené Mistrovství
České republiky v kategorii modelů aut E 1:10 Touring Cars pro rok 2002. Jednotlivé závody jsou pořádány jako jednodenní.</p>
<p align=“justify“><b>Mistrovství ČR je vypsáno pro následující kategorie:</b> <br>
<ul><li>mistr republiky v jednotlivcích – ze všech přihlášených jezdců , kteří jsou členy registrovaných RC klubů v RCAČR, mají zaplacené příspěvky a při prezentaci předloží platnou
členskou legitimaci svého klubu nebo platnou licenci RCAČR</li>
<li>mistr republiky junior – pro jezdce narozené v roce 1987 a mladší, kteří jsou členy registrovaných RC klubů v
RCAČR, mají zaplacené příspěvky a při prezentaci předloží platnou členskou legitimaci svého klubu</li>
<li>mistr republiky v soutěži týmů – tým tvoří tři až pět jezdců z registrovaného RC klubu v RCAČR – každý klub může vyslat na MČR dva týmy</li>
</ul>
<table>
<tr><td height=“0″ colspan=“2″ colspan=“2″ align=“center“><b>Termíny závodů MČR 2002</b></td></tr>
<tr><td>1 – Blansko – 11. května</td><td>5 – Slavkov – 13. července</td></tr>
<tr><td>2 – Brno – 25. května</td><td>6 – Česká Lípa -24. srpna</td></tr>
<tr><td>3 – Strakonice – 15. června</td><td>7 – Svitavy – 7. září</td></tr>
<tr><td>4 – Ústí n.L. – 29. června</td><td>8 – Příbram – 28. září</td></tr>
<tr><td colspan=“2″ align=“center“>Náhradní termín: Blansko – 10. srpna </td></tr>
</table></p>
<p align=“justify“><b>Systém hodnocení </b><br>
Každý závod je hodnocen samostatně a do celkového hodnocení se započítává pro všechny kategorie šest nejlepších výsledků. Pro bodování jezdců jsou v příloze těchto
pravidel bodovací tabulky, které platí pro celkové hodnocení a soutěž juniorů. Pro soutěž týmů jsou samostatné tabulky – pro hodnocení týmů v jednotlivém závodě se sčítají
body dvou nejlépe umístěných jezdců. </p>
<p align=“justify“><b>Kvalifikační a finálové jízdy </b><br>
Každý závodník absolvuje trénink na 3 minuty, který je současně zkouškou rušení. Při tréninku se měří nejrychlejší kolo. Dále každý závodník absolvuje minimálně 3 a
maximálně 4 kvalifikační rozjížďky na 5 minut. Počet rozjížděk je rozhodčím závodu oznámen před zahájením rozjížděk. Startovní pořadí jezdce na startu 1. rozjížďky je podle
nejlepšího času na 1.kolo v tréninku, pořadí do dalších rozjížděk vždy podle výsledku předchozí rozjížďky. Na základě nejlepšího výsledku tj. podle počtu najetých kol a
dojezdového času budou závodníci rozděleni po 10ti do finálových jízd A,B,C,D popř. dalších. <br>
Finále A se jede 3x, ve finálových skupinách B,C a D 2x, v ostatních
finálových skupinách 1x. Hodnocení ve finále A – ve finálové jízdě budou za umístění přiděleny body tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 10 místa. Nejhorší
výsledek se škrtá, vítězí závodník s nejnižším součtem bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje lepší výsledek ze škrtnuté finálové jízdy, v případě shody /oba mají škrtnutý
stejný výsledek/, rozhoduje postupové pořadí jezdce z rozjížděk do finále. V ostatních finálových skupinách se k určení pořadí použije nejlepší dosažený výsledek. Finálová
jízda se uskuteční, pokud se na start dostaví nejméně 3 závodníci. Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude ve svém finále počítán
jako poslední. V případě, že se z klimatických nebo jiných důvodů neodjede alespoň 1x každé finále, budou vyhlášeny výsledky dle pořadí jezdců po rozjížďkách.V případě,
že např. začne pršet v průběhu rozjížděk, bude pokračováno i za nepříznivého počasí, až do dokončení kompletního kola rozjížděk. Pokud budou odjety kompletní 2 kola
finálových jízd a nemůže být dokončena 3 finálová jízda, bude určen vítěz podle nejlepšího výsledku ze dvou finálových jízd. </p>
<p align=“justify“><b>Povinnosti závodníků</b><br>
Závodník je povinen uposlechnout pokynů rozhodčích, technických komisařů a ředitele závodu. Případné hrubé slovní nebo fyzické napadnutí těchto činitelů bude mít za
následek okamžitou diskvalifikaci ze závodů a předání celé záležitosti k řešení RCAČR. <br>
Závodník je povinen být alespoň 30 vteřin před startem své jízdy na tribuně. Pokud se nedostaví včas, nebude k jízdě připuštěn. Po odstartování rozjížďky/finále není povoleno
měnit své místo na tribuně, předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky. V případě poruchy závodník vypne svoji vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká
konce rozjížďky/finále. Není povoleno opouštět své místo na tribuně před koncem rozjížďky/finále.<br>
Po oznámení , že závodník ukončil rozjížďku nebo byla ukončena finálová jízda je povinen ihned zastavit vozidlo na vhodném místě závodní tratě tak aby se zabránilo
dojezdovým kolizím a případně nebránil ostatním jezdcům v další jízdě.<br>
Vyhlášením Rozpravy je trať uzavřena a případné seřizování nebo podobné pohyby vozidel po trati povoluje ve výjimečných případech ředitel závodu. Trať je opět otevřena
po vyhlášení výsledků.<br>
Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení výsledků závodů. <br>
Závodník je povinen na svém autě umístit transpondér (měřící čip) tak, aby při kolizi vozidla, jeho převrácení nebo při opuštění trati nedošlo k jeho poškození, popř. kontaktu s
vozovkou nebo okolím. Pořadatel má právo přikázat závodníkovi změnit umístění čipu. </p>
<p align=“justify“><b>Technická kontrola a nasazování</b><br>
Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě nechat auto na předepsaném místě, sejmout karosérii pro provedení technické kontroly a zúčastnit se
nasazování další jízdy. Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo, škrtá se mu do té doby nejlepší čas. V případě opakování tohoto
prohřešku proti pravidlům může být diskvalifikován ze závodu. Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače, která jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále.
Pořadatel před odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti se přihlásí zdviženou rukou. Po ukončení jízdy si jezdec/nasazovač
vyzvedne svůj model z technické kontroly. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v
odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od ředitele závodu. V případě, že se nedostaví k nasazování nebo za
sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby nejlepší čas . Trénink se nenasazuje.V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má
právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.</p>
<p align=“justify“><b>Organizační zajištění</b><br>
Ředitelem a hlavním rozhodčím seriálu závodů MČR je předseda sekce E 1:10 TC RCAČR pan Václav Strupek.<br>
Rozhodčí závodu, technický komisař a startér jsou z pořádajícího klubu a budou představeni v rozpravě závodníkům. Pořádající klub má za povinnost zajistit obsluhu
počítacího zařízení, místo pro vyvěšení výsledků, startovní čísla o velikosti minimálně 60x40mm, místo pro úschovu rádií a místo pro technickou kontrolu. Zároveň je povinen
nejpozději do 1.týdne předat výsledky závodů písemně řediteli závodů. <br>
Pořadatel zajistí pro jezdce přípojku 220 V. V dosahu závodiště musí být zajištěno sociální vybavení. </p>
<p align=“justify“><b>Prezentace závodníků a časový rozvrh závodů</b><br>
Pořadatel by měl umožnit trénink jezdců den před závodem v odpoledních hodinách.V den závodu je povolen volný trénink od 7,30 hod. do 9,15 min. Pořadatel provede
takové opatření, které zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max.12 jezdců s různými frekvencemi – např. cedulky s frekvencemi apod. Každý závodník je povinen mít
sebou na závodech druhou sadu krystalů do vysílačky (náhradní frekvenci). Bez náhradní frekvence nebude k závodu připuštěn. Závodník je povinen již v přihlášce uvést
2 frekvence. Pokud v přihlášce dvě frekvence neuvede, nebude brán na jeho přihlášku zřetel.<br>
V den závodu závodník v rozmezí 8.- 8,45 hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné. V tomto časovém rozmezí je možno se přihlásit také dodatečně. K prezentaci se závodník
dostaví bez vozidla, pouze předá platný členský průkaz nebo licenci jezdce RCAČR. Průkazy budou vráceny jezdcům po vyhlášení výsledků. Organizátor doplní jednotlivé
skupiny dodatečně přihlášenými a do 9.30 hod. vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin, následuje rozprava a tréninkové jízdy. Start první kvalifikační rozjížďky je v 10,30 hod.
Před tréninkem musí mít každý závodník na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje organizátor závodu. Číslo je umístěné na horní části karoserie, nebo na předním
skle. Pro finále bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy. Před zahájením tréninků odevzdají všichni závodníci rádia na místo předem určené
pořadatelem. V případě porušení tohoto pravidla bude závodník diskvalifikován ze závodu !!! <br>
Po skončení finálových jízd zajistí pořadatel důstojné vyhlášení výsledků s předáním cen a minimálně diplomů za pořádaný závod. Zároveň předá jezdcům zpět členské
průkazy nebo licence RCAČR. </p>
<p align=“justify“> <b>Startovné</b><br>
V případě že závodník předá/zašle včas přihlášku k závodu – včas se rozumí 24 hod. před dnem závodu, tj. do pátku do 10,00 hod. – je stanoveno startovné na Kč 200,-Kč
pro závodníka s licencí RC Autoklubu. V případě, že se závodník přihlásí až v den závodu zaplatí startovné Kč 250,-Kč. Pro závodníky bez licence RC Autoklubu je startovné
ve výši 300.-Kč při včasném přihlášení a 350.-Kč při přihlášení v den závodů. Junioři s platnou licencí platí startovné 100.-Kč, bez licence 150.-Kč. Přihlášky zasílá
závodník faxem řediteli seriálu 02-66033870 nebo e-mail strupek@lestr.cz , popř. k pořadateli závodu. Po skončení závodů provede pořadatel se zástupcem RCAČR
vyúčtování – do pokladny RCAČR bude odvedeno za každého startujícího jezdce bez platné licence RCAČR částka 100.-Kč. </p>
<p align=“justify“><b>Stavební pravidla</b><br>
Seriál závodů MČR se koná dle stávajících pravidel EFRA s důrazem na kontrolu následujících parametrů:<br>
<ul><li>minimální hmotnost 1500 g bez čipu , povolená tolerance – 3g</li>
<li>povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars, minimální výška podvozku včetně karoserie je 115mm</li>
<li>světlost podvozku minimálně 4mm</li>
<li>max.šířka podvozku bez karoserie 190mm</li>
<li>karoserie – jsou povoleny všechny typy cestovních a GT vozů v šířce max.200mm, přítlačné křídlo max. v šířce 190mm a velikosti max. 40x25mm-nesmí přesahovat výšku
střechy karoserie</li>
<li>motory – pouze komerčně dostupné typu 540 bez dodatečných úprav s kotvou minimálně 12 závitů / minimální impedance 18,0 mH/</li>
<li>akumulátory – 6 článků sub.“C“ – NiCD nebo NiMH</li></ul>
Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na základě protestu rozhodovat komise složená z ředitele seriálu, rozhodčího závodu,
technického komisaře a zástupce jezdců.</p>
<p align=“justify“><b>Sankce a protesty</b><br>
<ul><li>v případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta poslední jízda</li>
<li>v případě, že závodník absolvoval jízdu s kotvou odporující pravidlům, bude vyloučen ze závodů – proti tomuto rozhodnutí není odvolání</li>
<li>pokud se závodník dopustí opětovného závažnějšího porušení pravidel, může být diskvalifikován ze závodů</li>
<li>nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní varování – při opakování – STOP AND GO
tj. zastavení v boxech na 5 až 10 vteřin.</li>
<li>naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím související – STOP AND GO na 10 sec.</li>
<br>porušení povinnosti závodníka – bude posuzováno individuálně
</ul>
Protest možno podat neprodleně u ředitele závodu spolu s kaucí Kč 500,- která se v případě jeho neuznání nevrací. Proti trestu STOP AND GO nelze podat protest. Proti
kvalitě nasazování nelze podat protest.</p>
<p align=“justify“><b>Ceny a vyhlášení vítězů</b><br>
Vyhlášení výsledků jednotlivých závodů seriálu vč. diplomů a případných cen si zajišťuje ve své režii pořadatel závodu. Ceny a poháry zajišťuje RCAČR ve spolupráci se
sponzory tohoto seriálu MČR.Šeky na nákup zboží zajišťuje hlavní sponzor seriálu LESTR-MODELS.
<table>
<tr><td rowspan=“4″>Celkové pořadí -</td><td>1.místo – putovní pohár + pohár + šek v hodnotě 8.000.-Kč</td></tr>
<tr><td>2.místo – pohár + šek v hodnotě 4.000.-Kč</td></tr>
<tr><td>3.místo – pohár + šek v hodnotě 2.000.-Kč</td></tr>
<tr><td>4. až 10.místo – pohár</td></tr>
<tr><td rowspan=“2″>Junioři -</td><td>1. až 3. místo – pohár + cena věnovaná RCAČR</td></tr>
<tr><td>4. až 5. místo – pohár</td></tr>
<tr><td rowspan=“2″>Týmy – </td><td>1. místo – putovní pohár + cena věnovaná firmou Mipa Czech s.r.o.</td></tr>
<tr><td>2. až 3. místo – pohár</td></tr>
</table><br>
Závěrečné vyhodnocení a předání cen bude uskutečněno při příležitosti GP EFRA v Praze dne 23. listopadu 2002 na slavnostním večeru.
</p>
<p align=“center“>Za RC Autoklub České republiky <br>
Václav S t r u p e k – předseda sekce TC E 1 : 10<br></p>
<p>P ř í l o h a č. 1 – MČR Touring Cars E 1 : 10 pro rok 2002<br>
<table border=“0″ cellspacing=“2″ cellpadding=“2″>
<tr><td colspan=“6″><b>BODOVACÍ TABULKA PRO CELKOVÉ POŘADÍ A JUNIORY</b></td></tr>
<tr><td>1 – 100 bodů</td><td>11 – 86 bodů</td><td>21 – 72 bodů</td><td>31 – 58 bodů</td><td>41 – 44 bodů</td><td>51 – 30 bodů</td></tr>
<tr><td>2 – 97</td><td>12 – 83</td><td>22 – 69</td><td>32 – 55</td><td>42 – 41</td><td>52 – 29</td></tr>
<tr><td>3 – 95</td><td>13 – 81</td><td>23 – 67</td><td>33 – 53</td><td>43 – 39</td><td>53 – 28</td></tr>
<tr><td>4 – 94</td><td>14 – 80</td><td>24 – 66</td><td>34 – 52</td><td>44 – 38</td><td>53 až 80 místo</td></tr>
<tr><td>5 – 93</td><td>15 – 79</td><td>25 – 65</td><td>35 – 51</td><td>45 – 37</td><td>vždy o -1 bod</td></tr>
<tr><td>6 – 92</td><td>16 – 78 </td><td>26 – 64</td><td>36 – 50</td><td>46 – 36</td><td rowspan=“5″>81 až další<br>pouze 1 bod</td></tr>
<tr><td>7 – 91</td><td>17 – 77</td><td>27 – 63</td><td>37 – 49</td><td>47 – 35</td></tr>
<tr><td>8 – 90</td><td>18 – 76</td><td>28 – 62</td><td>38 – 48</td><td>48 – 34</td></tr>
<tr><td>9 – 89</td><td>19 – 75</td><td>29 – 61</td><td>39 – 47</td><td>49 – 33</td></tr>
<tr><td>10- 88</td><td>20 – 74</td><td>30 – 60</td><td>40 – 46</td><td>50 – 32</td></tr>
</table><br>
<b>BODOVACÍ TABULKA PRO SOUTĚŽ TÝMŮ</b><br>
1 – 50 bodů<br>
2 – 45 <br>
3 – 42 <br>
4 – 40<br>
5 – 38<br>
6 – 36<br>
7 – 34<br>
8 – 32<br>
9 – 30<br>
10 – 29<br>
11 – 28<br>
12 – 27 a každý další tým o 1 bod méně<br>
</p><br>
<div align=“right“>předseda sakce E 1:10 Touring Cars</div>