MČR 24.-25.11.2001 – PRAHA

Václav Strupek


<div align=“center“>
RC A U T O K L U B Č E S K É R E P U B L I K Y<br>
ve spolupráci se sponzorem MČR firmou LESTR-Models s.r.o.<br>
pořádají<br>
<b>M I S T R O V S T V Í</b><br>
<b>Č E S K É R E P U B L I K Y</b><br>
<b>v hale s povrchem koberec pro rok 2001</b><br>
r á d i e m ř í z e n ý c h m o d e l ů a u t o m o b i l ů v k a t e g o r i i<br>
E 1 : 10 Touring Cars<br>
</div>
<br>
<b><br>Organizace závodů</b>
<p align=“justify“>RC Autoklub České republiky ve spolupráci s hlavním sponzorem seriálu MČR firmou LESTR-MODELS pořádá otevřené Mistrovství České republiky v hale v kategorii
modelů aut E 1:10 Touring Cars pro rok 2001. Závod je pořádán jako dvoudenní ve dnech 24. a 25. listopadu 2001 v hale SOU v Praze 9 – Jarov, Učňovská 1.</p>
<p>Mistr republiky v hale bude vyhlášen pro :
<ul><li>kategorie senior ze všech závodníků</li>
<li>žákovský mistr republiky pro závodníky narozené v roce 1986 a mladší</li>
<li>soutěž týmů – tým musí tvořit minimálně 2 jezdci, maximálně 3 jezdci. Pro pořadí týmů se započítává umístění dvou nejlépe umístěných jezdců. V případě rovnosti bodů
rozhoduje umístění nejlepšího jezdce týmu. Pro výpočet se přidělují jezdcům body od 1.místa=1 bod a dále. Vítězí tým, který získal nejméně bodů.</li></ul></p>
<b>Systém hodnocení </b><br>
<p align=“justify“>Každý závodník absolvuje dvě tréninkové jízdy na 5 minut, které jsou současně zkouškou rušení. Při tréninku se měří nejrychlejší kolo. Dále každý závodník absolvuje 5
rozjížděk na 5 minut. Pořadí startu do 1. rozjížďky podle nejlepšího času v tréninku, pořadí do dalších rozjížděk vždy podle výsledku předchozí rozjížďky. Na základě
nejlepšího výsledku tj. podle počtu najetých kol a dojezdového času budou závodníci rozděleni po 8mi do finálových jízd A,B,C,D popř. dalších. Finále se jede 3x ve všech
finálových skupinách. Ve finálové jízdě budou za umístění přiděleny body tzn. za 1. místo 1 bod, za 2. místo 2 body až do 8 místa. Nejhorší výsledek se škrtá, vítězí závodník
s nejnižším součtem bodů, v případě rovnosti bodů, rozhoduje umístění ve třetí finálové jízdě, v případě shody rozhoduje nejlepší dosažený výsledek z finálových jízd. Finálová
jízda se uskuteční, pokud se na start dostaví nejméně 4 závodníci. Pokud závodník nenastoupí k žádné z finálových jízd do které se kvalifikoval, bude ve svém finále počítán
jako poslední.</p>
<br>
<b>Povinnosti závodníků</b><br>
<p align=“justify“>Závodník je povinen uposlechnout pokynů rozhodčích, technických komisařů a ředitele závodu.Závodník je povinen být alespoň 30 vteřin před startem své jízdy na tribuně.
Pokud se nedostaví včas, nebude k jízdě připuštěn.</p>
<p align=“justify“>Po odstartování rozjížďky/finále není povoleno měnit své místo na tribuně, předat řízení jiné osobě nebo jakkoli rušit ostatní závodníky. V případě poruchy závodník vypne svoji
vysílačku, odstoupí od hrany tribuny a vyčká konce rozjížďky/finále. Není povoleno opouštět své místo na tribuně před koncem rozjížďky/finále.
Po oznámení , že závodník ukončil rozjížďku nebo byla ukončena finálová jízda je povinen ihned zastavit vozidlo na vhodném místě závodní tratě tak aby se zabránilo
dojezdovým kolizím a případně nebránil ostatním jezdcům v další jízdě.</p>
<p align=“justify“>Vyhlášením Rozpravy je trať uzavřena a případné seřizování nebo podobné pohyby vozidel po trati povoluje ve výjimečných případech ředitel závodu. Trať je opět otevřena
po vyhlášení výsledků.</p>
<p align=“justify“>Všichni závodníci jsou povinni se zúčastnit vyhlášení výsledků závodů. Závodník je povinen na svém autě umístit transponder (měřící čip) tak, aby při kolizi vozidla, jeho
převrácení nebo při opuštění trati nedošlo k jeho poškození.</p>
<p align=“justify“>Pořadatel má právo přikázat závodníkovi změnit umístění čipu. Pokud závodník tak neučiní nebude k závodu připuštěn.</p>
<p align=“justify“>Každý závodník je povinen mít sebou na závodech druhou sadu krystalů do vysílačky (náhradní frekvenci). Bez náhradní frekvence nebude k závodu připuštěn. Závodník je
povinen již v přihlášce uvést 2 frekvence. Pokud v přihlášce dvě frekvence neuvede, nebude brán na jeho přihlášku zřetel.</p>
<b>Technická kontrola a nasazování</b><br>
<p align=“justify“>Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě nechat auto na předepsaném místě, sejmout karosérii pro provedení technické kontroly a zúčastnit se
nasazování další jízdy. Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo škrtá se mu do té doby nejlepší čas. V případě opakování tohoto
prohřešku proti pravidlům bude diskvalifikován ze závodu. Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače, která jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále.
Pořadatel před odstartováním rozjížďky/finálové jízdy provede kontrolu nasazovačů jejich vyvoláním, ti se přihlásí zdviženou rukou. Po ukončení jízdy si nasazovač vyzvedne
svůj model z technické kontroly. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v
odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu ale je povinen si předem vyžádat povolení od ředitele závodu. V případě že se nedostaví k nasazování nebo za
sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby nejlepší čas. Trénink se nenasazuje.V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má
právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.</p>
<br>
<b>Organizační zajištění</b><br>
<p>Ředitelem a hlavním rozhodčím závodu MČR je pan Václav Strupek.</p>
<p>Obsluha měřícího zařízení paní Lucie Kaninová</p>
<p>Rozhodčí závodu, technický komisař a startér budou představeni v rozpravě závodníkům.</p>
<br>
<b>Sankce a protesty</b><br>
<p>v případě startu s neodpovídající hmotností, špatnou šířkou vozidla a podobnými prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta poslední jízda</p>
<ul>
<li>pokud se závodník dopustí opětovného porušení pravidel, bude diskvalifikován ze závodů</li>
<li>nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, zkrácení tratě, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděni o celé kolo – následuje penalizace STOP AND GO
tj. zastavení v předem určeném místě na dobu cca 5 sec.</li>
<li>v případě neuposlechnutí závodníka po druhé výzvě od rozhodčího závodu, bude závodník z jízdy diskvalifikován</li>
<li>v případě, že se dopustí závodník prohřešku v posledním kole, nebo těsně před vypršením časového limitu, může rozhodčí místo penalizace STOP AND GO použít penalizaci
ve formě trestných vteřin od 5 do 10ti vteřin. </li>
<li>porušení povinnosti závodníka – bude posuzováno individuálně</li>
<li>v případě, že závodníkovi bude kontrolou prokázáno, že použil jinou kotvu než připouští pravidla, bude ze závodu diskvalifikován, proti tomuto rozhodnutí není odvolání</li>
</ul>
<p align=“justify“>Protest je možné podat neprodleně u ředitele závodu spolu s kaucí Kč 500,- která se v případě jeho neuznání nevrací. Proti trestu STOP AND GO a penalizaci vteřinami nelze
podat protest. Proti kvalitě nasazování nelze podat protest. Proti diskvalifikaci z důvodu použití nesprávné kotvy nelze podat protest.</p>
<br>
<b>Prezentace závodníků a časový rozvrh závodů</b><br>
<p align=“justify“>V den závodu závodník v rozmezí 8.- 9,00 hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné. V tomto časovém rozmezí je možno se přihlásit také dodatečně. K prezentaci se závodník
dostaví bez vozidla, pouze předloží platnou licenci RCAČR. Organizátor doplní jednotlivé skupiny dodatečně přihlášenými a do 9.45 vyvěsí rozdělení do jednotlivých skupin.
Start prvního tréninku v 10,00 hod. Před tréninkem musí mít každý závodník na karoserii min. jedno startovní číslo, které zajišťuje organizátor závodu. Číslo je umístěné na
horní části karoserie, nebo na předním skle. Pro finále bude číslo změněno podle umístění závodníka pro finálové jízdy. Před zahájením tréninků odevzdají všichni závodníci
rádia na místo předem určené pořadatelem. V případě porušení tohoto pravidla bude závodník diskvalifikován ze závodu !!!</p>
<p>V sobotu od 8,00 hod. do 9,45 jsou volné tréninky, 9,45 bude rozprava a od 10,00 hod. budou odjety 2 měřené tréninky a následuje 5 kvalifikačních rozjížděk na 5 minut.</p>
<p>V neděli od 9,00 hod. bude 1.trénink a potom odjety všechny finálové jízdy a vyhlášeny výsledky MČR v kategorii TC. </p>
<br>
<b>Startovné</b><br>
<p>V případě že závodník předá/zašle včas přihlášku k závodu je stanoveno startovné na 200,-Kč pro závodníka s licencí RC Autoklubu. V případě že se závodník přihlásí až v
den závodu zaplatí startovné Kč 250,-Kč. Pro závodníky bez licence RC Autoklubu je startovné ve výši 300.-Kč. Žáci platí jednotné startovné 150.-Kč. Přihlášky zasílá
závodník faxem řediteli závodu na čísla 02-66032711, 66033328 nebo e-mail <a href=“mailto:strupek@mipaczech.cz“>strupek@mipaczech.cz</a>, nebo textovkou na 0602-203667.</p>
<br>
<b>Vyhlášení vítězů a ceny </b><br>
<p>Mistr republiky kategorie senior obdrží Putovní pohár + pohár + věcnou cenu. Další jezdci na 2. až 3. místě obdrží pohár + věcnou cenu. Jezdci na 4. až 8.místě obdrží pohár.</p>
<p>Mistr republiky kategorie junior – první tři jezdci obdrží pohár a věcnou cenu.</p>
<p>Mistr republiky v soutěži týmů obdrží Putovní pohár + jezdci tohoto týmu plaketu</p>.
<br>
<b>Stavební pravidla</b><br>
Seriál závodů MČR se koná dle stávajících pravidel EFRA s důrazem na kontrolu následujících parametrů :<br>
<ul>
<li>motory komerčně dostupné typu 540 s minimálně 12ti závitovou kotvou.</li>
<li>minimální hmotnost 1500 g bez čipu</li>
<li>povoleny jsou veškeré podvozky Touring Cars</li>
<li>světlost podvozku minimálně 4mm</li>
<li>max.šířka podvozku bez karoserie 190mm</li>
<li>karoserie – jsou povoleny všechny typy cestovních a GT vozů</li>
<li>výška karoserie a umístění křídla dle platných pravidel EFRA</li>
<li>akumulátory – substance „C“ max. 7,2 V – NiCD nebo NiMH</li>
<li>umístění křídla na autě nesmí přesahovat výšku vozu</li>
</ul>
<p align=“justify“>Důkazní povinnost je vždy na straně závodníka. O případných sporných bodech bude na základě protestu rozhodovat komise.</p>
<br>
<b>Přihláška</b>
<table width=“90%“ align=“center“ border=“1″ cellspacing=“1″ cellpadding=“3″>
<tr><td width=“40%“>Jméno<br>First Name</td><td width=“60%“>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Příjmení<br>Surname</td><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Adresa<br>Adrress</td><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Klub<br>Club</td><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Kategorie<br>Category</td><td>Junior<br>Senior</td></tr>
<tr><td>Fekvence<br>Frequency</td><td>1<br>2<br>3<br></td></tr>
<tr><td>Model<br>Car</td><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Regulátor<br>Speed Control</td><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Motor<br>Engine</td><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Podpis<br>Signature</td><td>&nbsp;</td></tr>
<tr><td>Datum<br>Date</td><td>&nbsp;</td></tr>
</table>
<br>
<div align=“right“>Za RC Autoklub české republiky </div>