Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Pan Car 1/10 a jeho údržba při závodě

Hlavní foto

Kategorie World GT se mi opravu zalíbila. Jel jsem můj druhý závod (dne 5.11.2011 Xray Holešov) a zážitek byl maximální. Jednak z jízdních vlastností podvozku (v mám případě Serpent S100), ale také z konkurence ve startovním poli. A co více, jelo se velmi ohleduplně a přitom velmi rychle.

Když vám auto jede jako po kolejích a vy si sním můžete dovolit opravdu hodně, zážitek je nepopsatelný. A pokud jede na špici takových 4. -5. pilotů, je to o maximální soustředěnosti a fair play jízdě.

Jak se běžně na závodě o podvozek nestarám a ten stojí v depu jen na nabíječi, v případě GTčka jsem se mu musel opravdu věnovat. Nebylo to náročné, ale bylo to potřeba. Aby model jel stále stejně a neměnily se příliš hodně jízdní vlastnosti (například adheze s nagumováním koberce). A tak jsem po každé jízdě prováděl následující úkony:

- kontroloval jsem si utažení unašeče zadních kol. Protože jsem jednou špatně dotáhl červík a tím se mi posunula osa v kleci a měl jsem hodně štěstí, že se nepoškodilo jemné ozubení na hnacím kole. Zde je potřeba toto provést důkladně a pak to již drží. Navíc s nesmí přirazit unašeč ke kleci, aby oska šla volně !!! Takže jsem se vždy snažil o milimetrovu vůli

- dále jsem vždy před jízdou kontroloval dotažení červíku v pastorku a vůli mezi zuby. Pro jistotu. Skončit rozjeté finále pro povolený pastorek = ostuda a zlost sama na sebe

- když jsem měnil zadní kola na unašečích tak i zde jsem kontroloval dotažení. Stalo se mi, že se některý šroub lehce povolil. Dotahovat sice s citem, ale pevně. Nebo alespoň po první jízdě toto zkontrolovat

- neskutečné, ale realita. Po každé jízdě jsem musel oddělat přední kola a odstanit chlupy z koberce. Jinak se kola netočila volně. Zajímavostí bylo, že u kol Xceed jsem mohl matku dotáhnout napevno a kola se volně točila, u Corally jsem musel matku lehce povolit

- opravdu je nutnost pro podání maximálního výkona a zajetí BETS LAP mít kola o půlku zbroušená. Na nových kolech Xceed jsem zajížděl o cca sekundu horší kola. Dalo se jet, ale jen rekreačně. Je to prostě tak. To stejné platí u zadních kol. Navíc jsem potkal pokličky a na jednom novém Xcced zadním mechu jsem natrhl směs. Ale dá se to opravit a navíc pojistit proti možnému dalšímu poškození

- musel jsem po každé jízdě kontrolovat, zda nejsou mechová kola odlepená od ráfku. Jinak se model seká a kola poškozujete více a více. A to jak přední, tak i zadní

- poškozené zadní kolo (mech) jsem opravil následně: zalepil jsem mech sekundovým lepidlem, zabrousil a pak nalepil ochrannou papírovou pásku po celém obvodu mechu. Použil jsem GRP 1/10 (nálepky z kol na 1/10). Přesně to tam pasuje. Protože jsem chtěl zachovat značku Xceed, nápisy GRP jsem začernil lihovým fixem :-)

- takto upravené zadní mechové nové kolo by mělo být chráněno proti utržení. Obvodová páska je pevná a pružná !!! Splní svůj účel zcela jistě

- kontrola stavů mechů je však potřeba provádět i na menších průměrech. Hlavně, když jezdíte kolem pokliček. Ty jsou především příčinou poškození v podoběa utržení či natržení kola

 

Tak tyto činnosti jsem prováděl na závodě. A vyplatili se mi. Jinak kuličkový diferenciál jsem udělal před závodem a po celou dobu pak fungoval perfektně bez údržby. Ale před každým závodem jej opět rozdělám, promažu a nastavím. I ten má zásadní vliv na jízdní vlastnosti.

Pokud mám opět zhodnotit Serpent S100 po stránkách jízdních vlastností, je to velmi stabilní šasi, které funguje dle mých představ a mohu s ním prozatím  jet až na hranicích svých možností (nikoliv samotného auta). Ale nechci dělat reklamu jen této značce. Stále jsem přesvědčen, že i další typy podvozků při vyladění jedou dobře. Ale já posuzuji nyní Serpent, protože ho mám jako první na testy.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport