Xray Challenge Holešov 5.11.20011 – dvojreport online

webbaker


Tak opět tu máme před námi online report. Ale dnes to nebude ten, na který jste zvyklí. Dnešní report bude ze dvou pohledů, a to mého a kolegy Ladislava Mlčáka.

Zatímco já budu testovat modely v kategoriích World GT a Formule 1 a popisovat dění na závodě, Ladislav bude popisovat testování a svůj první start na závodě v kategorii Formule 1 po dlouhé době. A jedná se o skok z měřítka 1/18 do 1/10.

Texty poznáte snadno. Můj bude psán klasicky a Ladislav bude psát kurzívou. Odstavce budou ještě odděleny jasně a zřetelně. Gramatika bude opravena ve večerních hodinách po reportu. Přes den se proto v textu mohou objevit překlepy atp. Ale snad to pochopíte. Tak a nyní to jdeme poprvé vyzkoušet v praxi. To na tomto portálu ještě nebylo.

Nyní čekám na kolegu, abychom vyrazili směr Holešov. Z haly se po vybalení reaktorského depa opět přihlásíme.

Tak máme 8:30 a my už jsme zabydlení. Depa jsou zařízená a my už mám i první jízdy za sebou. Já za sebe mohu napsat – oba modely jedou skvěle. Podrobnosti až v průběhu závodu.

Počet lidí ? Moc a moc. Musí být od rána řízený trénink. Jinak by se nikdo nesvezl. Závod má a bude mít na starosti kdo ? No přece Pavle Magda. Profesionál na měření. A už od rána má hodně práce. Trénink, výběr startovného atd. Ale je to chlap na správném místě. Umí to fakt dělat dobře.

Depa jsou rozložena všude kolm trati. Fakt je tu plno. Ono 92 lidí na přihlášce online není zrovna málo. Takže bude hodně skupin. Ale pro ty, co jedou dvě kategorie a mají jednu nabíječku je to lepší :-).

Laďa ladí novu formuli a on vám o tom pak napíše. Trochu se trápí…

Pavel Magda musí hodně hlídat počet lidí na tribuně. Občas je jich tam více jak 10. nemá to tedy vůbec jednoduché. Já procházím depa, fotím účatníky a občas s některými pohovořím.

Vy můžete kromě online reportu sledovat výsledky online ZDE. To vám doplní informace.

Za malou chvíli proběhne rozprava a pak již začne vlastní závod. Skupin a kategorií je opravdu požehnaně, 11 skupin s tím, že se začíná Hobby, pak jedou 4WD, posléze GT a zakončují Formule. I moje kategorie (GT a F1) jsou hodně obsazené. No a když víme, že ve Formuli se opět neškrtá výsledek ve finále a vy musíte jet na jistotu a přitom na plno… Ola lááá to bude závod.

Já jdu na rozpravu.

Zde jsme se dozvěděli základní informace k závodu a může se začít závodit. Aktualizace budou po každém kole. Do reportu se časem přidá i Ladislav. Zatím ladí a ladí. A my jdeme na kolo první.

 

Kvalifikace kolo 1

Hobby – tak o tuto kategorii je zájem. 11 jezdců na tribuně a na start se postavila i Hana Stodolová. Té dával její manžel Fanán instrukce v ranním tréninku. Na tribuně jsou snad všechny věkové kategorie. Od juniorů až po seniory.  Modely jedou sice pomaleji, ale na pohodu. Tato kategorie je určena spíše pro začátečníky. I zde dnes budeme mít své favority. První jízda ukázala, že v popředí se ukáží Petr Sekula, Jarda Kopecký st. či Roman Štalmach. Roman vítězí. Ovšem ani Ondra Macháček se nenechá zahanbit. A co teprve junioři. Otec povzbuzoval v jízdě například Honzu Kupského. Vítek Kutal se také neztratí.

Stock – na regulaci je povolen pouze ZERO BOOST. Tento parametr se bude vždy po jízdě kontrolovat. Tak jako světlost. Ale ta bude kontrolována u všech skupin. U GT a F1 jsou pak minimum 3 mm. Tak to já u GT a F103 jsem nad limitem. Zde jede početná skupina. Nechybí Pavel Martinec, Olda Groch, Karel Novosád, Adam Gitter. Navíc jedou ve stejné skupině v kvalifikaci. Pavel Martinec najíždí nejlepší výsledek ve skupině. Bronislav Vykutil jede jak GT, tak i tuto kategorii. V jízdě vedl. Zdeněk Kaška nechybí, Petr Vacula také ne.  Zdeněk Zikmund jezdí Stock pravidelně. Ostatně celou listinu najdete na MyRcm. Ovšem zlatým hřebem kategorie je účast Juraje Hudyho. Na paty se mu bude snažit šlapat Petr Novotný, Martin Bábovský st. a další špičkoví jezdci. Pavel Magda hlídá, zda si jezdci nezkracují dráhu. Při tom počtu skupin to pro něj je hodně pracné. Dá se očekávat, že v popředí bude Juraj Hudy. Kdo bude za ním ? To nám ukáží další jízdy. Ale za Jurajem nyní dojel David Němček.

Modified, OPEN – tyto kategorie se jedou dohromady a hodnotí se zvláště. Ušetří se tak čas a počet skupin. A tak zde dnes budou soutěžit známá jména. Zde jede i Michal Abrahámek, který minulou sezónu jezdil GT a moc šancí soupeřům nedával. Když se podívám na listinu, v popředí asi budou Igor Lipták, Michal Abrahámek, Jarda Vala, Pavel Novotný. Není možné zapomět na Tono Slobodu. Ten změnil Stock za tuto rychlejší kategorii. Jan Španěl, Petr Nesládek tako jedou právě zde. Marek Černý, Jarda Kopecký ml. budou zřejmě patřit ke špičce kategorie. A málem bych nezmínil Juraje Hudyho. Takže ve finále to bude asi hodně zajímavé. Ale v jízdě vedl Marek Černý před Jurajem. Ale máme první kolo.

World GT – tak a mám za sebou první testovací jízdu. Tu jsem jel na mechových kolech Xceed Medium a namazal jsem zadní celé a přední půlku. Model byl hodně ostrý a dokázal jsem s ním 3x převrátit. S tím se bude muset něco udělat. Nicméně nájezd stačil na zatím celkové 3 místo do finále. Průměr byl nájezd 19 kol a já najel skoro 20. Tak jako Roman Krejčí. Vítězí zcela jasně Bronislav Vykutil. Já měl v jízdě Honzu Kupského a musel jsem na něj dávat pozor. Potřebuji nic nezničit. Na další jízdu dám na model původní kola Corally, co jsem jel na závod Ostrava. Ať mám srovnání.

Formule 1 – tak i zde to není tak špatné. S motorem 21.5, s maximálním BOOSTEM a převodem 3.8 jsem zajel 4. nejrychlejší kolo. Ve vedení je Petr Novotný, za ním Jakub Černý. Pak je Saša Žvak a pak já. Já mám motor cca 50°po jízdě a tak dám těžší převod. A polepším si. Ale svezení je vynikající. Požitek je 100%. Ideální rychlost pro držení stopy.

 

Kvalifikace kolo 2

Hobby – začínám nestíhat. Nyní jsem měnil na F103 převodový poměr z 3.7 na 2.7. Boost radšji snížím z parametru 10 na 8. Dále pak jsem měnil kola na Serpentu. Nyní pojedu původní Corally. V kategorii jinak opět v popředá Štalmach, Sekula, Kopecký.

 

Zatím co Igor ráno projel obě auta, zjistil, že mu to jede a ted už se jen baví tím, že zjišťuje jaký největší pastorek se mu vejde do kterého modelu, aby otestoval co snese motor a jak moc dokáže ještě zrychlit, já se od příjezdu před skoro třemi hodinami teprve teď zastavil. Na závody jsem přijel s cílem zajet a naladit úplně nový model, navíc s trochu netradiční výbavou – pro vstup do kategorie F1 jsem si vybral podvozek Tamiya F104X1, a rozhodl jsem se že se jej pokusím zprovoznit a odladit pro použití Li-Pol jednočlánku. Důvodů pro tento experiment je několik: nižší hmotnost znamená menší opotřebení celého podvozku i obutí a nižší náklady na baterie. Zároveň je na podvozku více místa a všechny komponenty mám v ose podvozku.

No a právě kombinace nového podvozku, nulových zkušeností z této kategorie a nevyzkoušeného pohonu mě od rána zaměstnává. Původní 4t motor (ano, velký krok stranou, i s 1S baterií obrovský přebytek výkonu pro zadokolku s váhou pod 1kg) nahradil 10,5t který by měl být cca ekvivalentní Igorovu 21,5t na dvoučlánek. Přední mechy bylo třeba výrazně otupit vteřinovým lepidlem a ve druhé rozjížďce mě čeká test 30t pastorku oproti 25t, který jsem jel v první jízdě. K tomu několik drobných úprav podvozku ve formě přitvrzení zadní stabilizace a přední nápravy aby podvozek trochu více klouzal a neměl tendenci se zasekávat, a model je připravený na další testovací jízdu v ostrém tempu. A já mám konečně trochu času začít sledovat co se děje kolem.

 

Stock – zde se opět v popředí drží Pavel Martinec, Broňa Vykutil a Juraj Hudy. Ale to se dalo očekávat.

Modified, OPEN – Marek Černý zajel velmi dobře společně s Jardou Kopeckým. Juraj Hudy nyní nezajel dle svých představ.

World GT – zde jsem špatně dotáhl unašeč kola a posunulo se mi tím pádem hnací kolo. Ale zajel jsem kolo pod 15 sekund. Což je zlepšení a v poslední jízdě mohu zabojovat. Jedu nyní 96/28 a kola Corally fungovala ok. V popřední se drží Bronislav Vykutil, Roman Krejčí a ROman Hradecký. Ti zajíždí kola pod 15 sekund. Zbytek pole už nikoliv.

Formule 1 – já s mnohem těžším převodem nezajel až o tolik lepší kolo. Ale auto jede plynule, nekouše se a motor má tepolotu stále do 70°. A to i při BOOSTu 8 !!!. Což je velmi dobré. Myslím si, že tato kombinace s motorem 21.5T je pro mne ideální. Petr Novotný jízdu nejel a tak se pořadí moc neměnilo. Na pohled jedou někteří mnohem rychleji, ale ve skutečnosti mají nejlepší kolo kolem 16 sekund. Což mám i já. Tak uvidíme ve finále. V Ačku jsem a Ladislav taky nejede špatně. Já vyjel z baterie na BOOStu 10 a převodu 63/17 pouhých 780 mAh. Při převodu 63/23 to činilo 928 mAh.

Omlouvám se za kratší info z kategorií Stock a Modified, ale musím ladit auta :-). Díky za pochopení. Jinak Ladislav Mlčák již napsal svoje odstavce.

 

Kvalifikace kolo 3

Hobby – dnes tu vedou senioři. Junioři jsou zatím pozadu. Buď je to zkušenostmi, nebo i typem podvozku, který jedou. Není problém zde mít Xray. A tak i v posledním kole jsou ve vedení Sekula, Kupský.. Nyní je ale podjel Petr Macháček. Najel 15 kol jako nejlepší.

 

První dvě rozjížďky jsou za námi, z nich se podle nejlepšího času na kolo poskládá pořadí do finále. Navíc se do konečného pořadí počítá součet všech čtyř finálovek, což trochu znepříjemňuje případné pokusy v nastavení auta. Mně se podařilo naladit tak, že mám nájezd i best lap téměř přesně v půlce startovního pole. Lhal bych kdybych rekl že mi to stačí, ale vzhledem k situaci ráno jsem docela spokojený. Auto se chová slušně, motor 10.5t na jednočlánku je velice příjemný a zatím není limitující. Co limitující je, je nastavení modelu které má ještě rezervy především v nájezdu do zatáček, kde se mi model chová na každou stranu jinak (možná daň za nepřesně otupené přední mechy). A největším limitujícím faktorem jsou jako obvykle ruce, které si ještě živě pamatují jízdu s 4WD osmnáctinou a občas se diví, proč se auto chová jinak než jsou zvyklé. Ale nejsem sám kdo tu s tímto bojuje a je to jeden z důvodů proč jsem si tuto kategorii zvolil – abych se po několika letech ježdění se čtyřkolkou zase naučil, jak se jezdí s pořádným autem 🙂

Dole pod článkem je pro představu fotka modelu, aktuální převod je 3.47 při průměru kol 63mm. Z baterky vyjíždím cca 2000mAh, což je předpokládaný dvojnásobek proti Igorovi, způsobený polovičním napětím při podobném výkonu. Proti druhé rozjížďce jsem do prvního finále jen zvýšil hodnotu boostu na regulátoru z 5 na 8 a trochu přitáhl zadní diferenciál pro ostřejší výjezd ze zatáček, předpokládám že s tímto nastavením už dojedu až do konce.

Igor se zatím poflakuje kolem dráhy, na modely už nemusí sahat.. a čekáme až nám dovezou pizzu. Zázemí je tu skvělé a i průběh závodu je o poznání plynulejší a klidnější než si vybavuju z doby před dvěma roky když s ještě jezdily osmnáctiny v rámci XCH.

 

Stock – Olda Groch dojel nyní za Pavlem Martincem. Ale na věk Oldy je to skvělý výkon. V čele kategorie se drží Hudy, Němček, Vičánek. Ti takto i dojeli za sebou. Michal Vévoda vyhrál ve své skupině.

Modified – Tomáš Lipták vedl jízdu, ve které jedou Michal Abrahámek, Igor Lipták nebo také Jarda Vala. Modely na cílovce hezky zpívají. Radost pohledět a poslechnout. A co pak, když jede Juraj Hudy, Marek Černý nebo David Němček. Domácí Ludva Kurečka jede ve skupině s Jurajem Hudym. O model se mu stará jeho otec. Ten navíc hlídá, aby fungoval bufet a vše kolem.

World GT – tak zde jsem musel dokončit jízdu a najet výsledek. Startovat z poslední pozice ve skupině není dobré. Musíte předjet všechny ostatní. A povedlo se. Navíc jsem zajel třetí nejlepší výsledek a to mi zajistilo 3. místo na finále A. Před soupeři mám sekundové rezervy. V čele bude stát Bronislav Vykutil a za ním pak Roman Krejčí. Já se budu snažit za sebou nechat Romana Hradeckého, Miru Dolanského, Petra Sekulu a další. S modelem již nic dělat nebudu. Mám naladěno.

 

Finálové kolo 1

Formule 1 B – zde vítězí Karel Novosád před Jardou Sattlerem a Tondou Pospíchalem. Borci najíždí 16 kol.

Formule 1 A – já sice startoval až ze 6. pozice. Ale tím svým nenápdným způsobem jsem dojel druhý s nájezdem 18. kol. Za Petrem Novotným. Ten mi nadělil dvě kola. Ale jinak OK. Ladislav Mlčák také zajel velmi dobře.Fanánek Stodola na tribuně klel a Saša Žvak se převracel. Celkově bylo finále hlavně na začátku hodně nervózní. Třetí dojel Milan Peška.

Hobby – Roman Štalmach,  Petr Sekula, Petr Macháček – takto dopadla první jízda. Ale byl to celkem masakr. Hodně karambolů a Pavel Magda ani nestačil vše uhlídat.

Stock – C finále ovládl Jiří Pavlovec. B finále vyhrál Zdeněk Kaška. A finále bylo hodně zajímavé a Petr Novotný dlouho držel druhou pozici za Jurajem Hudym. Pak podlehl tlaku Davida Němčeka. Všichni tři borci najeli 20 kol. Stejný počet pak ještě dali Dušan Vičánek, Martin Bábovský st. a Matěj Bábovský.

 

V prvním A finále Formule 1, do kterého jsem startoval z posledního místa, mi auto docela sedlo – pomalu bych ocenil silnější motor, nebo aspoň rychlejší převod. Ten jsem si ale zapoměl doma, takže další zrychlení přijde na řadu až příště. Na rovince mají někteří výhodu, na druhou stranu v točivé části trati ostatním docela stačím. I ruce už si začínají zvykat a auto jede přesně, myslím že už teď můžu říct že jsem splnil plán a nový model jsem připravil na zbytek zimní sezóny. Přesto, že se neodpouští žádná finálová jízda o celkovém pořadí tak rozhoduje každé zaváhání a kolize, jede se kolo na kolo a někdy je to hodně těsné. Mě jedna kolize kterou jsem sám zavinil stála 3. místo, ale i 4. pozice mě příjemně překvapila. Výš už se dnes dostanu asi jen pokud jezdci přede mnou udělají chybu.

 

Modified, OPEN – C finále patřilo Petru Nesládkovi. B finále naopak zajel dobře domácí Ludvík Kurečka. A pořadí v prmím finále OPEN A ? Tak dalo se očekávat, že Marek Černý zajede výsledek. Vždyť měl i TQ.  Marek vítězí bez potíží. Pak už to byla řežba o místa. A Pavel Magda bude příště hodně přísný v posuzování stylu jízdy. Nicméně druhý byl Tomáš Lipták a třetí Juraj Hudy.

World GT – B finále a v něm i Honza Kupský. Jeho zelená karoserie je naštěstí dobře vidět periferně. A tak jsem se mu celkem dobře ve skupině kvalifikace vyhýbal. Petr Rovný do finále B nenastoupil. Bčko ovlád Martin Bábovský ml. A finále bylo napínavé. Byl to souboj mezi Romanem Krejčím a Broňkem Vykutilem. Oba se naháněli a přitom museli dávat pozor na jezdce o kolo. Nakonec Roman první. Na třetím místě jsem kroužil já a najel jako kolegové 21 kol. Udržel jsem za sebou Miroslava Dolanského. Ten byl rychlejěí na rovince, ale nepřibližoval se.

Fomule 1 B druhé kolo – tady bylo pořadí stejné jako předešlé jízdě tedy: Novosád, Sattler, Pospíchal.

Formule 1 A druhé kolo – Petr Novotný opět v klidu první. Na druhém místě jsem jezdil já, ale Milan Peška byl rychlejší. A tak jsem nakonec dojel třetí. Ale to mi vyhovuje. Auto jede výborně. Ladislav Mlčák byl na pátém místě. Také to není vůbec špatný výsledek. Formule celkově jsou hlavně o čistotě jízdy a stopě a ne tak o motoru.

 

Finálové kolo 2

Hobby – masakr. Tak by se to dalo nazvat. Samé kolize a nebezpečné situace. Nejlépe z toho vyšel Petr Macháček. Najel 16 kol jako druhý Petr Sekula. pak už hodně pilotů najelo 15 okruhů. Stejně jako třetí Roman Štalmach. Hana Stodolová dojela poslední a skončila v 8. kole.

 

Po dobrém pocitu z 1. finale přišlo menší rozčarování. Ve druhé jízdě jsem sice zlepšil dojezdový i nejlepší čas, ale ostatní se zlepšili též, takže nájezd 18 kol a dojezd 5:03 stačily jen na 5. místo. Holt budu muset začít laborovat – z malé přední sbíhavostí jsem udělal malou rozbíhavost a přimázl jsem vnitřní třetinu předních kol. Doufám, že mi to umožní rychlejší průjezd zatáček bez toho, aby mi začal výrazně uhýbat zadek. Každopádně opět super jízda kolo na kolo, několik drobných kontaktů, ale bez následků. V porovnání s 1:18 vyrovnané startovní pole, kdy rozdíl mezi prvním a posledním v A finále jsou 3 kola, 5 lidi z 8 zajelo 18 kol.

První jezdec Petr Novotný má suverénní náskok a zajel podruhé za sebou 20 kol. Na trati jej nemám moc příležitostí sledovat, ale aspoň je vidět, že je na čem pracovat. Přiblížit se mu nebude jednoduché, ale už vím co připravím na příští závody. Zůstanu u motoru 10.5t, myslím že díky nízké váze modelu by mohl utáhnout i převod kolem/pod 3.0 při zachování rozumné dynamiky. Zkusím změnit uložení serva tak, aby páka byla horizontálně, výchozí geometrie řízení se mi nezdá příliš dobrá. Na další úpravy a naladění už budu potřebovat radu někoho zkušenějšího, škoda že Lukáš Diblík se těchto závodů už neúčastní.

Jsou 4 hodiny a čekají nás ještě dvě finálovky, do haly přestalo svítít slunce a trochu se ochlazuje. Uvidime, jaký to bude mít vliv na grip. Igor zjistil, že má šanci zajet slušně v kategorii GT, tak pro jistotu kontroluje model, utahuje šrouby a lepí okraje mechů. Jede mu to fakt pěkně, možná bude i záznam.

 

Stock – Jiří Pavlovec opět vítězí. C finále je jeho a stane se jeho vítězem. B finále a zde si poradil Zdeněk Kaška s Mirou Dolanským. V A finále trochu změn v pořadí, ale nakonec Juraj Hudy vítězí před Petrem Novotným a Davidem Němčkem.

Modified, OPEN – Petr Nesládek se stává vtězem C finále, kdy podruhé pojel kolegy včetně druhého Filipa Uhera. B finále je skvělí domácí jezdec Ludva Kurečka a i on se stává vítězrm tohoto finále. V A finále si vysloužil Igor Lipták STOP nad GO. Na prvních místech žádná změna, jen na třetím se objevil Jarda Kopecký. Až za ním dojel Juraj Hudy.

World GT – Martin Bábovský v B finále získává potřebné zkušenosti. Zvítězil nad Milanem Peškou a Martinem Janíčkem. A finále bylo opět napínavé. Nejprve souboje Romana Krejčího a Broňka Vykutila. Do toho moje maličkost. Auto na začátku vynechávalo (před startem) a tak jsem resetoval regulátor. Při jízdě to bylo ok až do posledního kola. Tam opět vynechávání. Ale… do té doby jsem dotíral na Broňka a mohl ho několikráte zkusit předjet. Ale vždy jsem raději čekal na jeho chybu. Zatím Roman si dojel pro první místo celkově. Pak jsem drobně ztratil a díky vynechání jsem měl kolizi s Romanem Hradeckým. Ten ale počkal a pustil mne před sebe (to je gesto pane). A tak jsem dojel třetí a asi tak budu i celkově. Krásná a adrenalinová jízda od začátku až do konce. Musím zkontrolovat regulátor, kabely. Abych dojel třetí jízdu. Za 5 minut jízdy vyjíždím cca 1600 mAh.

Jízdu GT A finále natočil Ladislav Mlčák a vše tam uvidíte. Paráda…

Formule 1 B třetí kolo – vítěz je Karel Novosád.

Formule 1 A třetí kolo – Petr Novotný nemá soupeře. Já jsem dojel za Milanem Peškou na třetím místě a sržím ho. Na Milana ztrácím cca 4 sekundy po 15. minutách jízdy. Za mnou je Ríša Granát, kterého jsem stahoval po drobné kolizi. Také jsem si zazávodil s Ladislavem Mlčákem několik kol. Krása a vítězí přesnost a vyrovnanost.

Finálové kolo 3

Hobby – na prvních třech místech se to mění. Tato jízda byla mnohem klidnější jak obě předešlé. Manželský pár Stodolů dojel za sebou s nájezdem sedmi kol a to na 10. a 11. pozici.

 

Třetí finále Formule 1, opět zlepšení, opět 5. místo. 19 kol mi tentokrát uteklo o půl vteřiny, několik kol jsem jel dokonce v závěsu za Igorem a měl i trochu navrch, ale pak odešlo mazání a byl jsem rád že jsem za sebou udržel Fanána Stodolu a nepropadl jsem se na 6. pozici. Auto sedělo dobře, ale nechce se mu do zatáček, musím si pomáhat brzdou. A pak mi prozměnu utíká zadek a ztrácím, možná i díky docela úzkým kolům. 35mm proti 45-50mm ostatních je sice na koberci menší handicap než by byl na asfaltu, ale při honbě o bednu i tady nejspíš významný. Další námět na zlepšení do příště.

Účastníci už se začínají pomalu balit, probíhá poslední kolo finálovek, takže už nebude potřeba nabíjet. Vypadá to, že skončíme kolem šesté hodiny, to je na závod s účastí přes 90 jezdců slušný výkon. Igor naposledy kontroluje GTčko před jeho poslední jízdou, má už jisté 3. místo ale pořád má smysl závodit.

 

Stock – Jirka Pavlovec potvrdil roli favorita a vítězí i potřetí. A to před Romanem Španělem a Tondou Pospíchalem. B finále udolala Mira Dolanský Zdeňka Kašku. V  Ačku byl vítětězem David Němček. Petr Novotný se musel spokojit se třetím místem. Druhý skvěle Dušan Vičánek.

Modified, OPEN – nyní ve zkratce pořadí: C finále: Nesládek, Uher, Povinec. B finále: Kurečka, Novotný (Pavel), Šubík. A finále: Kopcký, Lipták (Tomáš), Němček

World GT – vítězem B finále je Martin Bábovský ml. Vítězem A finále je Roman Krejčí. Na druhém by měl být Broňa Vykutil, který ale nyní dojel až čtvtrý. Nejrpve souboj se mnou od druhé místo (já ho udržel) a pak se třetím Romanem Hradeckým. Já měl s Broňkem kontakt, ale bylo to v rámci fair play. Nádherná jízda plná napětí a stačí jedna chyba a máte po bedně.

Formule 1 B čtvrté kolo – Kája Novosád potvrdil roli favorita v tomto finále.

Formule 1 A čtvrté kolo – zde jsem po startu poškodil Sašu Žvaka a tak jsem na něj počkal a propadl se na poslední místo. Pak začala stíhací jízda, kde jsem se musel vypořádat se soupeři. Nejtěžší oříšek byl Fanánek Stodola. Ale pak i ten udělal chybku. Na třetího Ríšu Granáta jsem již nestačil zaútočit. Bylo málo času. Ale nájezdy z předešla mi zajistily třetí místo celkově. Vítězem je Petr Novotný a druhý pak bude Milan Peška.

Počkejme si na vyhlášení vítězů. Na závěr reportu pak napíši pár řádků a zveřejním videozáznamy. Jeden náhledově a druhý pouze finále A GT číslo 2. Foto pošlu ještě před návratem domů.

Na foto vítězů jsou nejprve jezdci tohoto závodu a pak následují výsledky HITU 2011 léto. Pořadí: F1, Hobby junior, pak celkově Hobby, World GT (malá účast), Stock junior, Stock celkově, Superstock junior, Superstock,

Tak fotky máte v galerii a jak přijedu domů, dopíši report a udělám video. Ladislav již svůj report dopsal.

Pár řádků na závěr v odrážkách:

– závod měl vysokou úroveň a ani jsem po roce nic jiného nečekal. RC klub Zlín a Val Mez to mají dobře udělané. A mají výbornou časomíru. Samotná účast je toho důkazem

– dnešek jsem přežil ve zdraví. A to jsem opět jel dvě kategorie, psal dlouhý report (i s Láďou), fotil a natočil preview

– i přes toliko práce jsem stačil ladit GTčko (F1 nebylo potřeba) a v obou kategoriích uspěl. A to jsem jel jen testovat v podstatě. Ale co mám dělat ?

– GT Serpent S100 jede skvěle a to i se slabším regulátorem a baterií. Zatím to na konkurenc v podstatě stačí, Na první místo to není, ale když necháte některé zkušené jezdce za sebou a potrápíte ty nejlepší, asi je to v pořádku, ne ? Fakt je ten, že na nových kolech se nedá pořádně tahat a člověk musí jet opatrně. Na modelu jsem počas závodu kontoloval dotažení motoru, stav předních ložisek a odlepení mechů. Nic více, kromě nabíjení baterie. Když buduchtí zrychlit (teď už jsem nadoraz), stačí vyměnit regulátory mezi modely GT a F1. Ale to nyní nebudu provádět. Teplota motoru do 60°, spotřeba za 5 minut jízdy cca 1600 mAh. Opotřebení kol minimální

– Tamiya F103 RM jela také skvěle. Motor 21.5T na převod 2,7 s maximlním časováním jede příjemně a na většinu startovního pole prozatím stačí. Až ne, pak je potřeba dát silnější motor. Minimálně 13.5ku, kterou jsem jel v Ostravě. Ale ta je nyní v Serpentu :-). Spotřeba i přes převod a časován cca 800 mAh a teplota motoru také do 60°.

– celkově mám vyladěno a i s karoserií Sophia GT jsem nepociťoval handicap oproti jezdcům s Mulsanne LMP.

– dnes to prostě jelo jak mělo a všem kolegům gratuluji k výkonům. Všichni si tu gratulaci totiž zaslouží !!!

 

RC SPORTU ZDAR !!!