Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Srovnání podvozku Serpent S100 Pan Car a Tamiya F103RM

Hlavní foto

Mám k dispozici oba tyto podvozky. A oba jsem mohl vyzkoušet a otestovat. A poznal jsem některé rozdíly, které měly vliv na jízdní vlastnosti podvozku.

První rozdíl jsem poznal při závodě Mibosport Cup, kde jsem jel s Tamiya F103RM v kategorii Formule a jen obtížně stíhal kolegovi Sekulovi, který jel Xray X10 Link Pan Car (na tomto šasi měl karoserii F1 a připevněny přítlačná křídla). Jeho podvozek seděl jako v kolejích a dokázal s ním jet hodně ostře. Tamiya F103 jela sice výborně, ale nešlo s ní jet podobný styl jako s Xray X10. Ostré mechy F103ku zařezávaly do koberce, otupené příjemně klouzaly. Byl to prostě nerovný boj.

Další test a srovnání jsem provedl na závodě Ostrava Cup. Zde jsem jel dvě kategorie - F1 Open a LMP1. Formule 1 jsem jel opět s Tamyia F103RM, LMP1 pak s podvozkem Serpent S100 Pan Car. I zde jsem poznal zásadní jízdní rozdíly. Formule jela krásně, ale průjezd zatáček opět neostrý a nebyl jsem schopen naladit F103RM na ostré zatáčení a ostrou stopu. Naopak ze Serpentem jsem byl schopen zatáčku kdykoliv uzavřít a i přes ostré zatáčení se dalo jet velmi přesně a ostře. Podobně naladěnou Formuli jak GT měl jen Luděk Szostek (jiný typ šasi a to Tamiya F104W) a Roman Krejčí (tuším Corally).

Myslím si, že vše je dáno rozdílnou koncepcí podvozku, použitými materiály. Když se podívate na foto níže s popisem, uvidíte rozdíly naprosto jasně. Když bych to laicky shrnul v bodech, pak by to vypadalo asi takto:

- plata karbon (Serpent) vs sklolaminát (F103)

- širší pneumatiky u Serpentu (pravda, že na F1 to také dostanete po výměně unašečů). Ale pak už to není F1 :-)

- zcela jiná koncepce předních náprav

- lepší provedení zadní klece u Serpent S100

- lepší pružení zadní klece u Serpentu S100

- možnosti geometrie u Pan Car

 

Když jsem přestavěl Tamiya F103RM na GT verzi, jízdní vlastnosti se o něco zlepšily. Ale nikdy se zřejmě nevyrovnají Pan Carum a jiným modernějším šasi F1. Je to však jen můj osobní názor, který vychází s prozatím provedených testů a ladění. Závěrem lze tedy konstatovat:

- s GT podvozkem jedu mnohem rychleji a agresivněji, přesněji

- s Tamiya F103 jedu klidnější jízdu s možností méně ostrého průjezdu zatáčkami

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
rc-auta.eu
Kopecký RC shop
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


26.03.2019 - Tento víkend v sobotu opět Lestr Cup Praha offroad.
- Igor Vlahovič -


08.03.2019 - Do kalendáře závodů byly přidány letní termíny HIT
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport