Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Srovnání podvozku Serpent S100 Pan Car a Tamiya F103RM

Hlavní foto

Mám k dispozici oba tyto podvozky. A oba jsem mohl vyzkoušet a otestovat. A poznal jsem některé rozdíly, které měly vliv na jízdní vlastnosti podvozku.

První rozdíl jsem poznal při závodě Mibosport Cup, kde jsem jel s Tamiya F103RM v kategorii Formule a jen obtížně stíhal kolegovi Sekulovi, který jel Xray X10 Link Pan Car (na tomto šasi měl karoserii F1 a připevněny přítlačná křídla). Jeho podvozek seděl jako v kolejích a dokázal s ním jet hodně ostře. Tamiya F103 jela sice výborně, ale nešlo s ní jet podobný styl jako s Xray X10. Ostré mechy F103ku zařezávaly do koberce, otupené příjemně klouzaly. Byl to prostě nerovný boj.

Další test a srovnání jsem provedl na závodě Ostrava Cup. Zde jsem jel dvě kategorie - F1 Open a LMP1. Formule 1 jsem jel opět s Tamyia F103RM, LMP1 pak s podvozkem Serpent S100 Pan Car. I zde jsem poznal zásadní jízdní rozdíly. Formule jela krásně, ale průjezd zatáček opět neostrý a nebyl jsem schopen naladit F103RM na ostré zatáčení a ostrou stopu. Naopak ze Serpentem jsem byl schopen zatáčku kdykoliv uzavřít a i přes ostré zatáčení se dalo jet velmi přesně a ostře. Podobně naladěnou Formuli jak GT měl jen Luděk Szostek (jiný typ šasi a to Tamiya F104W) a Roman Krejčí (tuším Corally).

Myslím si, že vše je dáno rozdílnou koncepcí podvozku, použitými materiály. Když se podívate na foto níže s popisem, uvidíte rozdíly naprosto jasně. Když bych to laicky shrnul v bodech, pak by to vypadalo asi takto:

- plata karbon (Serpent) vs sklolaminát (F103)

- širší pneumatiky u Serpentu (pravda, že na F1 to také dostanete po výměně unašečů). Ale pak už to není F1 :-)

- zcela jiná koncepce předních náprav

- lepší provedení zadní klece u Serpent S100

- lepší pružení zadní klece u Serpentu S100

- možnosti geometrie u Pan Car

 

Když jsem přestavěl Tamiya F103RM na GT verzi, jízdní vlastnosti se o něco zlepšily. Ale nikdy se zřejmě nevyrovnají Pan Carum a jiným modernějším šasi F1. Je to však jen můj osobní názor, který vychází s prozatím provedených testů a ladění. Závěrem lze tedy konstatovat:

- s GT podvozkem jedu mnohem rychleji a agresivněji, přesněji

- s Tamiya F103 jedu klidnější jízdu s možností méně ostrého průjezdu zatáčkami

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport