Odstranění barvy z lexanové karoserie

Josef Sperát


Při lakování karoserie jsem postupoval obvyklým způsobem a podle ověřených metod. Zejména jsem karoserii před první vrstvou důkladně odmastil.

První vrstvu jsem nechal řádně zaschnout a další vrstvu jsem aplikoval po cca hodině. Protože samotná barva vůbec neschla. Již při první vrstvě se vytvořily mapy, které po dalším lakování více vystoupily.

Tímto sprayem jsem nalakoval dvě vrstvy a karoserie byla hodně průhledná a na další vrstvu nebylo dost.

Po zaschnutí druhé vrstvy barva popraskala a začala se samovolně odlupovat. Karoserie neprošla nárazem nebo jiným tlakem.

Následovalo obtížné oškrabání větších ploch, kde barva naštěstí nedržela a šla sloupnout.

Ale problém byl u prolisů karoserie, odkud barvu nešlo tímto způsobem odstranit.

Prvně jsem zkusil použít ředidlo S6001. Barva šla dolů, ale bylo vidět malé naleptání lexanu. Toto jsem otestoval jen na málo viditelném místě.

Po návštěvě prodejny MPM s.r.o v Brně, kde jsem šel zakoupit novou barvu na lexan značky Tamiya, mi pan prodejce doporučil Polycarbonate Body Cleaner. Ten by měl tento problém pomoci vyřešit.

Přípravek jsem aplikoval na hadřík nebo na vatové tyčinky, kterými jsem se dostal do méně přístupných míst.

U originál barvy Tamiya šlo vše velmi dobře dolů bez utnosti opakovaného postupu. U barvy JETS jsem toto musel opakovat několikráte.

Celé vyčištění karoserie mi trvalo cca 6 hodin. S touto prací mi pomáhala i moje žena.

Přípravek stál 80 Kč a zachránil mi karoserii v hodnotě 1000 Kč. Po opětovném nalakování originální barvou Tamiya je výsledek dokonalý a není poznat dřívější stav.