Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Testy obutí F1 na závodě PEJ 2011

Hlavní foto

Tento den jsem si myslel, že už mám naladěno a že bude vše fungvat jak má. Opak byl pravdou. Ale konečný závěr jsem si udělal jednoduchý: ve Formuli 1 se vše točí kolem výběru pneumatik.

Nastavení modelu může být stejné, ale s měnící se teplotou asfaltu je potřeba provádět změny. Pokud je neučiníte, bojujete s přetáčivostí a jízdu si neužíváte. Tak a nyní k mým poznáním, za které také vděčím Jardovi Čípovi, který mi prodal jeho "valašskou směs", kterou jsem pojmenoval pracovně HARD.

Jedna věc je jistá: na podvozku F1 (u mě Tamiya F103RM) není možné použít na přední nápravě měkou směs. Protože pak se model přetáčí a když ne, tak na konci zatáčky může ustřelit.

Pokud zvolíte na přední nápravu směs tvrdší, tak v tu chvíli se model zklidní, je odpouštivý a k přetočení nedojde. A to ani na nerovném povrchu, jakým například dráha Prostějov je.

Já jsem testoval následující kombinace na tomto typu trati a zjistil následující:

1. zadní pneu mechová směs Tamiya MEDIUM, přední směs mechová Tamiya MEDIUM

- tato kombinace se zakládá na stejné mechové směsi MEDIUM. Na studeném asfaltu do 25° se ještě dá použít, ale s opatrností. Jakmile je teplota nad 25°, pak dochází k přetočení modelu při nájezdu do zatáčky

- možná ji bude možné použít na koberci, ale zřejmě s otupením předních kol

 

2. zadní pneu bezdušové RIDE A, přední směs mechová Tamiya MEDIUM

- tuto kombinace jsem jel ráno na kvalifikace a pak v prvních třech finálových jízdách. Zatímco ráno, kdy teplota asfaltu byla do 25° se dala tato kombinace použít, ale i tak musel být člověk velmi přesný, jakmile šla teplota asfaltunad 30°, model se opět ihned přetáčel

- dle mého názoru je RIDE A o něco měkčí jak mechy Tamyia MEDIUM. Ale při vyšší teplotě není rozdíl mezi tvdostmi tak dostatečný, aby se dal model bez obav řídit

- do 25° se dá o této kombinaci uvažovat. I tak je potřeba se mít na pozoru a není to pro lidi co jsou nervózní a pracují stále s volantem. Navíc musíte při přetáčivém modelu neustále držet model pod plynem !!!

 

3. zadní pneu RIDE A, přední směs mechová "valachia" HARD

- přední kola jsem dostal od Jardy Čípa. Na omak byla mnohem tvrdší jak Tamiya mechy MEDIUM. I na pohled je vidět hrubší struktura materiálu. Přesný název použitého materiálu nevím. Ale je to zřejmě něco z Řempa

- s touto kombinací byl můj model klidný, mírně nedotáčivý a velmi odpouštivý

- pokud bych zvolil ještě tvrdší směs, pak by se nedotáčivost zvětšovala

- když jsem použil tuto kombinaci, pak jsem na RC soupravě musel změnit nastavení: EXPO ze 40% na 30% / výchylky z 75% na 100% (aby to více zatáčelo).

- při ostré kombinaci výše uvedené jsem měl hodnoty 30% expo / 75% řízení a i méně. A stejně se mi to přetočilo

- zde měl při jízdě asfalt 36°

 

4. zadní bezdušová pneu RIDE A, přední bezušová směs RIDE A / RIDE B

- možno použt jen na velmi studeném asfaltu do cca 25° (typ RIDE A). Jinak se model přetáčí

- pokud použijte RIDE B, tak se jedná o hodně tvrdou směs a model je silně nedotáčivý (ztrácíte v zatáčkách) i za cenu hodně klidného modelu

 

5. zadní mechová směs Tamiya MEDIUM, přední mechová směs HARD "valachia"

- tuto kombinaci jsem již nestačil otestovat. Ale zřejmě bude také použitelná díky rozdílné tvrdosti

- myslím si, že bude idální startovní variantou pro kobercový povrch s mazáním

 

Všechna tato nastavení jsem jel na tvrdých předních pružinách, měkém centrálním tlumiči a třecí talířek šel velmi lehce. Toto nastavení jsem neměnil a i tak jsem na poslední jízdu vyladil model na 100%.

Dále jsem zjistil, že na typu trati Prostějov, kde je povrch nerovný a není velmi dlouhá cílová rovinka, se smazává rozdíl mezi sílou motorizace. Já jel do těžka zpřevodovaný motor Johnson 540-J a Karel Novosád LRP X12 17.5 (musel se hodně krotit). Měli jsem hodně podobný nájezd. Samozřejmě na větší trati a méně technické bych už měl ztrácet a pokud rychlou Formuli dostane do rukou profík, nemám už takové šance.

Takže na koberci nebude motor Johson 540-J stačit. Tam budu muset pořídit silnější variantu motoru, protože zde bude větší grip a tím pádem vyšší rychlost.

Ale na asfalt jsem našel možnosti a vždy se budu soustředit na obutí a předevší na přední volbu. Uměl bych uřídit na kombinaci číslo 3 i vyšší rychlost. Ale ta by byla vykoupena větším opotřebením mechových kol. Nyní jsem nezaznamenal v podstatě žádný úbytek materiálu. A jízdu si vychutnával opravdu naplno !!!

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
smartwear.sk
Víťa Černík fotograf
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

01.11.2019 - Dovoluji si Vás pozvat na historicky první závod o putovní pohár Trialu Brno.Neděle 3 listopadu 9 00 Závod proběhne dle stávajících pravidel. Klasicky občerstvení jen vlastní, možnost uvařit kávu, čaj, grog. Nenechte si ujít jedinečnou možnost vyhrát Brněnský putovní pohár Trialu Brno. Bude potřeba píchat branky, tak přijďte trošku dříve.( kdo dřív přijde, ten dřív mele, čili dřív píchá.)
- Jiří Groch -


04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport