Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

TECH: Údržba Tamiya TT-01E před závodem AKTUALIZACE

Hlavní foto

Jak všichni víme, pro letní sezónu 2011 byla vytvořena značková kategorie Tamiya Cup, kde se můžete zúčastnit s podvozkem Tamiya TT-01 všech verzí. Já se po zimní sezóně dokonce rozhodl zkontrolovat podvozek jako takový. Zaměřil jsem se na hybné části a ložiska.

No... nyní se kaji před všemi majiteli těchto modelů. ANO, je to bezúdržbový model, ale přece jen zejména na kobercovém povrchu, by bylo vhodné občas zkontrolovat ložiska. Protože se jich z 8 kusů (u kol) 6 netočilo...

Na druhou stranu i přes tento nedostatek jel model pořád stejně a já nepociťoval zpomalení či jiný neduh. Takže jsem s autem pořád bezproblémů jezdil a i vítězil.

Také jsem zkontroloval vůle v kardanech, které jsou ocelové a univerzální a taktéž oba kuličkové diferenciály. Kardany 100% stav. Zatímco originál Tamiya diferenciál byl naprosto v pohodě, 3 Racing se již zadíral a bylo potřeba jej vyčistit a znova promazat. Nyní je opět jako nový.

Vůle nikde na podvozku nejsou a všechny spoje a klouby jsou jako nové. A to jsem na podvozku jel kromě motoru Johnson také střídavé motory 13,5 a 17,5.

Dal jsem si práci a vše pořádně odmastil a promazal. Najednou to jede všechno lehčeji :-) a ta setrvačnost nyní. A to i s motorem. Shrneme si tedy základní pravidla údržby TTčka:

  1. zkontrolovat ložiska alespoň jednou za měsíc
  2. zkontrolovat stav kuličkových diferenciálů. 3 Racing je potřeba více udržovat jak Tamiya. Když máte planetové, máte klid úplně
  3. motor vyčistit čističem na brzdy a potom promazat kluzná ložiska

Co se týče závodu a přípravy na první Tamiya Cup, pojedu níže uvedené nastavení s tím, že ještě doplním do tohoto článku teplotu motoru a dojezd na LiPo baterii 5000 mAh.

Podvozek - Tamiya TT-01E, kuličkové diferenciály (nejsou podstatné pro tuto rychlost a nemusíte se o nic starat), zadní sbíhavost, ALU kardan, ostatek bez nastavení, kuličková ložiska

Tlumiče - olejové Made in China (z druhé ruky)

Karoserie - ARTA Garaiya Super Japan GT 300

Kola - VTEC 27R (použitá)

Regulátor - LRP QC2 (na bazaru za 1000 Kč)

Baterie - LiPo IP 5000 mAh 40C (použité)

Motor - Johnson 540-J (předepsaný a již celou zimní sezónu ježděný)

Převodový poměr - 55/28. Teplota motoru při teplotě asfaltu 23°C byla 55,8°C. Bez jakéhokoliv chlazení !!!

Délka jízdy - cca 25 minut

- nevýhodou budou staré NiMh 6ti články, které nedrží stabilní napětí a v průběhu jízdy klesá výkon. U LiPo tomu tak není

- regulace Tamiya 104BK by měla naprosto vyhovovat a až takový rozdíl to nebude oproti LRP QC2, QC3. Bude se testovat a údaje doplněny

- kuličková ložiska doporučuji

- ruce závodníka a cit je další podstatný parametr, protože jsem jezdil TT-01E v základu na kuličkových ložiskách na základním regulátoru a bedýnka tam taky byla :-)

Tamyia Cup musí být pohodová akce pro všechny spojená s radami, pomocí a srovnáním startovního pole.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
rc-auta.eu
Kopecký RC shop
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


26.03.2019 - Tento víkend v sobotu opět Lestr Cup Praha offroad.
- Igor Vlahovič -


08.03.2019 - Do kalendáře závodů byly přidány letní termíny HIT
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport