Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Spektrum DX3R - stojí za to ?

Hlavní foto

Nejdříve trochu z historie mých RC souprav:

Za svoji jezdeckou kariéru jsem vlastnil 3 soupravy. První byla Futaba páčková T2R. Jednoduchá analogová souprava opatřená pouze mechanickými trimy plynu, zatáčení a možností reverzování.

Druhou pak bylo revoluční Spektrum DX2 – první DSM na trhu. Jednalo se o volantovou soupravu a pro mě to byla velká změna po cca 5. letech páčkového systému. Nicméně za měsíc jsem byl i s touto soupravou jako ryba ve vodě. Získal jsem funkce navíc a to plně digitální a již v pásmu 2.4 . Revers plynu a zatáčení, rychlý přístup k funkcím na rukojeti, paměť na tři modely. Prostě změna k lepšímu. Souprava byla na 8 tužkových AA akumulátorů a tak byla poněkud těžší a posouvala se mi v ruce při delším držení. Pomohlo použití LiPo 3S.

Po necelém roce používání se naskytla výhodně koupit opět páčkový systém na bázi DSM 1 – Spektrum DX6. Tedy 6ti kanálovou soupravu určenou pro letadla. Získal jsem mnoho dalších funkcí navíc, které jsem ani nemohl využít. Ale jinak se s ní manipulovalo dobře a z uživatelského hlediska jsem byl maximálně spokojen. Pak přišla malá technická závada při práci s páčkou na jedné straně – zřejmě vyskočená pružinka. Oprava jednoduchá, ale já náhle pomyslel, co když to nepůjde tak lehce a rychle ? A navíc jsem zjistil, že rychlé modely se lépe řídí na volantu, kde máte mnohem kratší reakční dobu kolem neutrální pozice. A tak jsem potřeboval do 24 hodin sehnat soupravu na sobotní závod Xray Challenge Morava.

Možností jsem měl mnoho, na internetu máte mnoho prodejců. Ale proč neoslovit firmu RCX auta. Proto jsem navštívil e-shop a měl na výběr tři varianty a to : Sanwa MX-3, Spektrum DX3S a Spektrum DX3R. Po konzultaci s majitelem firmy jsem se rozhodl pro sice dražší, ale kvalitnější soupravu. Tedy Spektrum DX3R. Již v pátek večer jsem si převzal novou soupravu a mohl ji po postavení dráhy rychle zprovoznit a mně nyní dovolte vás rychle seznámit se základními funkcemi, které jsem studoval později v pohodlí domova v poloze ležmo…

Balení: obsahuje vysílač DX3R, přijímač malých rozměrů SR3100, pouzdro na 4 baterie AA, konverzní set pro předělání volantu na levou stranu (pro leváky výborná varianta). Baterie nejsou součástí balení. Český návod kromě originálu je samozřejmostí a potěší vás i sada nálepek.

Váha a rozměry: byl jsem mile překvapen nízkou váhou (souprava je pouze na 4 baterie typu AA) a její celková vyváženost v ruce. Skoro jsem ji necítil.

Volant: menšího poloměru s příjemným držením a nastavitelnou tuhostí odezvy. Nad ním pak přístup k trimům A, B a C.

Rukojeť: krátká, která padne přímo do ruky. Nad ní pak sada tlačítek D, E a F pro přiřazení jednotlivých funkcí, ke kterým chcete mít okamžitý přístup.

Display: velký a přehledný s nastavitelným kontrastem. Pod ním je rolovací tlačítko. Tímto jediným pak máte přístup do menu a pouze stiskem a rolováním ovládáte velmi přehledné menu.

Anténa: není integrovaná, zato krátká a s nastavitelným směrem. Samozřejmě sklopná.

Podstavec vysílače: zde se nachází zapínání soupravy a vstup pro nabíjecí konektor. V něm se umísťují 4 tužkové baterie.

Nyní k funkcím, kterými tato souprava disponuje. Do menu se dostanete krátkým stisknutím rolovacího tlačítka.

MAIN: návrat do základní obrazovky. Zde najdete údaje o názvu majitele, čísle a názvu modelu, napětí, stopky a měřič provozu, % výchylek řízení a vizuelně pozice trimů plynu, řízení a třetího kanálu.

MODEL: máte možnost uložit až 30 modelů, přiřadit modelu až 10 znaků do názvu kopírovat data k jinému modelu.

TRAVEL: zde nastavujete výchylky serv na plyn, řízení a pomocný kanál 3. Po vstupu například do nastavení plynu vidíte graficky průběh křivky.

STERING RATE: neboli dvojí výchylky. Jednoduše si nastavíte dvě pozice serv a pak přiřazeným tlačítkem na rukojeti si ji vyberete.

EXPONENTIAL: tímto nastavíte citlivost kolem neutrálu na všech kanálech. Opět vše vidíte jak graficky, tak i v %.

REVERS: můžete nastavit revers na všech třech kanálech.

SUB TRIM: jemné doladění digitálního trimu. Nahradí to mechanické nastavení páky na servu.

TIMER: máte na výběr tři typy časovače a to: měřič doby používání baterií (jejich výdrž), režim odpočítávání a klasické stopky. Opět můžete tyto funkce přiřadit zrychlenému tlačítku.

BIND: oblast pro spárování přijímače s vysílačem. Tady jsem poprvé použil návod… Je to však velmi jednoduché. Prvně zapnete přijímač, do kterého zasunete do zdířky BAT/BIND párovací konektor (přiložen). Ten vám začne blikat. Potom zapnete vysílač, jdete do menu BIND, nastavíte si kurzor na BIND, nastavíte si FAIL SAFE pozice a stisknete a držíte BIND. Po cca 5 sekundách se přijímač rozsvítí a vše je hotovo.

FRAME RATE: výhodou této soupravy je, že si můžete nastavit odezvu na servo. Tři možnosti a to pro plně digitální serva, pak digitální a ananlogová a potom nejpomalejší pro ty starší typy.

MIXING: mixáž kanálů řízení, plynu a třetího kanálu. Zatím jsem to nevyužil a ani nezkoumal. Zřejmě funkce pro majitele spalovacích modelů.

TRIM STEP: zde můžete jemně doladit trim řízení, plynu a třetí funkce

RESET: klasická a známá funkce pro návrat k původnímu nastavení (továrnímu). Vymaže data pouze u vybraného modelu.

MONITOR: zde sledujete graficky a digitálně polohu serv.

SYSTÉM: zde nastavujete a přiřazujete tlačítkům na rukojeti a vysílači jednotlivé funkce z menu. Dle uvážení. Včetně nastavení varovného signálu při poklesu napětí.. Zde měníte i název uživatele a kontrast.

KOMPATIBILITA: DX3R je možno spárovat s přijímači SR3000, SR3001, SR3500

MODEL MATCH: není možné řídit model, který není správně přiřazen do paměti

Stiskem a dlouhým podržením rolovacího tlačítka se dostanete ihned do základní obrazovky.

To by asi bylo vše, co jsem zatím vyzkoušel a mohu říci, že na závodě jsem byl maximálně spokojen. Při řízení jsem o vysílači v ruce ani nevěděl.

Je pravda, že každé zařízení se může porouchat. Ale z vlastní zkušenosti vím, že pokud se vám cokoliv stane s vybavením zakoupeným u firmy Martin Kořínek, nemusíte dlouze čekat na vyjádření výrobce, ale ihned dostanete výměnou nový komponent a vy tak nejste odstaveni od možnosti dále závodit či investovat rychle a zbytečně do jiného výrobku.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport