TECH: Robitronic Scalpel – konverzní kit pro LiPol

Lukáš Diblík


<p>
V návaznosti na předchozí články <a href=“https://masters.cz/nastaveni-robitronic-scalpel-motor-280-a-lipo-13978″ target=“_blank“>Nastavení Robitronic Scalpel – motor 280 a LiPo</a> a
<a href=“https://masters.cz/konstrukce-a-ladeni-modelu-1-ku-18-2wd-47516″ target=“_blank“>Konstrukce a ladění modelu 1/18 2WD</a> uvádím další <!– separe –>pokračování
úprav podvozku Robitronic Scalpel za účelem zlepšení jízdních vlastností
podvozku.
</p>
<p>
Podvozek jsem přestavěl tak, aby bylo možno jej nasadit v kategorii Stock, tedy
motor 280 + Li-Po baterie. Při konstrukci jsem se pokusil udělat úpravu co
nejjednodušší (tedy i nejlevnější) a přitom odstranit největší nectnost podvozku
(t-bar). Vlivem tohoto omezení je úprava pochopitelně plná kompromisních řešení..
</p>
<p>
Provedení je vidět na připojených obrázcích, do základního plata podvozku není
potřeba jakkoliv zasahovat (jedná se o 6-ti článkové plato), všechny díly stačí
pouze namontovat. Jediné problematické místo je v uložení tlumiče, který jsem
musel pro použití baterií Kokam 910mAh posunout o cca 2mm výš a jeho přední
uchycení jsem musel vyrobit nové &#8211; duralový sloupek. Původní úchyt nelze použít,
překáží bateriím.
</p>
<p>
Na podvozek jsem tentokrát namontoval původní třecí talířkový tlumič, abych
dosáhnul menšího útlumu, prodloužil jsem o pár milimetrů sloupek se závitem na
kterém jsou seřizovací matice tlumiče a mohl jsem tedy tlumič víc povolit.
</p>
<p>
S podvozkem se chci zúčastnit nedělního závodu (11.4.2010) seriálu ZVK v Pozděchově.
Pro případné zájemce mohu zajistit vyfrézované sklotextitové díly a potřebný
spojovací materiál. Náklady na celou úpravu jsou 400-500,-Kč, při dosažení větší
sériovosti výroby by náklady šlo dále stlačit. Pokud bude mít někdo zájem o
výkresovou dokumentaci této úpravy, bez problémů ji poskytnu.

</p>