TECH: nový stroj 2WD 1/18 od ALS

Luděk Aschenbrenner


<p>
Dovolte, abych vám oznámil, že jsme provedli první test nového podvozku
ALS racing. Jedná se o 2WD osmnáctinu určenou <!– separe –>jak pro začínající tak pro ostřílené borce.
Model se bude, tak jak je u ALSracing zvykem, vyrábět v řadě modifikací s možností
individuálního výběru konfigurace.
</p>
<p>
<b>Standartní verze &#8220;short&#8221; (pro motory řady 280):</b> základní model s rozvorem 134mm
(na foto) a s šířkou cca 112mm, je určen pro napájení klasickým čtyřčlánkem 2/3A nebo
pro napájení Lipol dvojčlánkem menších rozměrů (vyhovují články cca do 1300mAh) Na výběr bude
také motorizace (odlišné provedení nápravových bočnic) a to buď klasickou třístovkou nebo motory
z řady 280. Pochopitelně dalším modifikacím včetně AC pohonů se nebudeme bránit&#8230;.
</p>
<p>
<b>Varianta &#8220;Long&#8221; (pro motory řady 300):</b> druhou základní variantou bude &#8220;long&#8221; verze s
rozvorem 152mm kterou bude možno osadit pětičlánkem 2/3A a nebo lipol až do kapacity 1800mAh
(oblíbené LRP, Nosram ale i jiné typy).
</p>
<p>
<b>Výběr karoserií:</b> karoserie půjde osadit pochopitelně podle rozvoru a šířky modelu různé,
ale ideální volbou budou jistě provedení Rask, BPA či originální Scalpel.
</p>
<p>
<b>Výběr serv:</b> model je v základu konstruován na použití skvělého serva Futaba S3114 se
servosaverem, ale uchycení v přední nápravě bude nejspíš časem modifikováno ještě pro jiné typy
serv (HS85 apod.)
</p>
<p>
<b>Kompatibilita dílů:</b> co jistě potěší majitele modelů Scalpel je to, že se připravuje
varianta zadní osy s diferenciálem a unašeči kol plně kompatibilní s tímto modelem, avšak v
neporovnatelně lepší kvalitě provedení hřídele. Kompatibilita unašečů pak dovolí používat
kola od Scalpelu.
</p>
<p>
<b>Ladění modelu, options prvky:</b> model obsahuje množství míst který dovolují jeho precizní
naladění a tak pochopitelně nebudou v nabídce chybět potřebné výměnné díly (především různě
tuhé planžety zadní a přední nápravy, jiné pružiny, jiné přední horní rameno atd&#8230;.) Prostě
kdo rád ladí jistě bude spokojen.
</p>
<p>
<b>První dojem&#8230;:</b> no a pokud Vás zajímá jak to jezdí, tak můj první subjektivní pocit z jízdy
na dráze o teplotě cca 6°C s modelem osazeným motorem MIG280 a lipolkou je naprosto fantastický.
Model drží stopu, přesně reaguje na řízení, na rovince nemá tendenci utíkat do stran, prostě
radost řídit. V sobotu proběhne ostrý závodní test při normální teplotě a pak budou následovat
ještě testy použitelnosti jiných pneu a pochopitelně se bude přidávat na výkonu (osazení motoru
řady 300). Nicméně již nyní jsem přesvědčen, že model splní stoprocentně cíl s jakým byl navržen
a to, že se stane ideálním &#8220;nerozbitným&#8221; provozně nenákladným autíčkem pro začínající jezdce a
pohodovým relaxačním ale i závodním modelem pro zkušené piloty. Cíl, kterým bylo zkonstruovat
opravdu fungující zadokolku byl splněn. Jestli se dočká podstatného rozšíření na závodních
tratích mají v ruce všichni fandové osmnáctin&#8230;&#8230;
</p>