
Test XRAY a NANDA 11. 4. 2008

Dne 11.4.2008 proběhl další z testů jízdních vlastností modelů 1/18 - XRAY M18 PRO a NANDA NRX-18. Testoval jsem bezdušové pneu při venkovní teplotě 21 stupňů. Optimální podmínky pro test modelů a jejich nastavení. Při testu jsem měřil časy kol a potom je zprůměroval. Níže vám rozepíši jednotlivá nastavení modelů ( převodový poměr, motor, použité baterie, poloha tlumičů ), typ obutí atd. Nyní se pojďme podívat, co jsem naměřil a zjistil...
XRAY M18 PRO
Karoserie - Lola RASK Design ( lexanová )
Motor - střídavý, Mamba 6800, regl Mamba 25
Převodový poměr - 42/16
Pneu - bezdušové, duše rozměr 47/54 – 203 12 1 x 1,75 x 2 1/4, výplň tvoří vpředu i vzadu široká mechová kola HUDY SOFT
Baterie - LiPo 2S, FligtPower 1800 mAh
Nastavení tlumičů - položené tlumiče vpředu i vzadu, základní pružiny
Nastavení multiflexu - všechny šroubky povoleny o půl otáčky
Průměrný čas na kolo: 16,50, nej kolo: 15,60
Model měl dobrý grip i při vysoké rychlosti. Zadní táhlá zatáčka ( viz video ) se dala jet zcela naplno a model držel stopu. Tomu odpovídají i časy na kolo. Pro srovnání: s modelem XRAY T2007, se střídavým motorem NOSRAM 5,5 Turns a 6 článků jsem měl průměrné kolo 14,65... Potom jsem půjčil model kolegovi Olinovi, který natáčel všechna videa. Jezdí pouze 1/10, pouze rekreačně. Na pneu a mém nastavení dokázal s modelem obstojně kroužit a dle jeho slov, cituji "model je neposedný při rozjezdu, ale pak už sedí dobře" si myslím, že je model dobře nastaven a vyladěn.
NANDA NRX-18Karoserie - Ferrari Modena 360 Challenge
Motor - stejnosměrný, Graupner 300, regl GM V12
Převodový poměr - 40/15
Pneu - bezdušové, duše rozměr 47/54 – 203 12 1 x 1,75 x 2 1/4, výplň tvoří vpředu úzké mechy GRP 50 vzadu široká mechová kola GRP 35
Baterie - LiPo 2S, Yuntong 1250 mAh
Nastavení tlumičů - poloha tlumičů: vpředu na prostředním kuláčku, zadní více položené, základní pružiny
Nastavení multiflexu - nelze nastavit
Průměrný čas na kolo: 17,40, nej kolo 17,30
Model měl při menší rychlosti skvělý grip. Pneu drželo dobře a i na výjezdech ze zatáček se choval poslušně. Model na videu mírně poskakoval do zatáček, což bylo způsobeno přitvrzenými tlumiči. Po odstranění podložek ze zadních tluničů se model sklidnil, ale chtělo by to ještě měkčí pružiny. Jinak ale šlo o pohodovou jízdu, kde ani časy na kolo nejsou ostudou. Tyto kola zajíždí jezdci s 1/10 a s motorem MIG 500. Potom jsem opět půjčil model kolegovi Olinovi. Cituji jeho slova: " model jede pomaleji, ale o to se lépe řídí. Trochu poskakuje v zatáčkách, ale po snížení tvrdosti lepší. Model sedí velmi dobře "...
Zde vám přináším krátký záznam z jednotlivých jízd z pohledu z tribuny jezdce. XRAY solo, NANDA solo a na závěr XRAY vs XRAY T2 ( 6 článků, stejnosměrný motor MIG - časovaný ).
Článek ze dne: 11.04.2008
Autor článku: Igor Vlahovič
Čtenost článku: 4387 od 11.04.2008
Zpět nahoru