Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Nanda NRX-18 a moje nastavení

Hlavní foto

V následujícím článku se s vámi drazí kolegové podělím o moje nastavení modelu NANDA NRX-18 v měřítku 1/18. Toto nastavení se mi jeví jako pro mne optimální a model má dobré jízdní vlastnosti. Na prvním závodě seriálu Březí - Lužice jsem s tímto modelem skončil celkově druhý . Nyní jsem si ještě trochu pohrál s nastavením a zde vám ho přináším. Ne každému bude třeba toto nastavení vyhovovat, ale můj názor je, že by měl být spokojen každý uživatel tohoto šasi. Mám na mysli model v základu bez větších úprav. Snad jen těch nejnutnějších. Budu postupovat bod po bodu, pěkně postupně.

Vlastní podvozek - odklony kol jsou již nastaveny od výrobce a těch se žádná změna netýká. Přední spojovačka (od páky serva k domečku) mám nastavenou vnější rozteč 62 mm. Ta se musí individuálně nastavit u každého serva trochu jinak. Pokud mohu poradit: nejprve si nastavte trim na vysílači na střed (0), výchylky na vysílačce či expa na 100%. Potom nasaďte páku serva na vlastní servo a aby vám model jel rovně dolaďte horní spojovací tyčí. Pak vám model bude zatáčet na obě strany stejně. Na podvozku mám nastavenou rozbíhavost. Ta je nastavena spodní spojovací tyči (vnější rozteč činí 66 mm). Zadní sbíhavost je nastavena od výrobce a nic jsem s ní nedělal. Je nastavena dle mne optimálně.

Tlumiče a pérování - zde mám nastavenou polohu tlumičů takto: přední: na horním držáku na vnitřní dírce a na spodním ramenu na vnějším kuláčku. zadní: stejně nastaveno jako na přední nápravě. Je potřeba trochu přitvrdit pérování přiloženými plastovými očky. Na přední i zadní nápravu dáte po jednom očku. Pak je podvozek trvrdší a dobře sedí. Jezdil jsem bez nich a auto více plavalo.

Obutí - zde jsem použil klasickou kombinaci. Přední mechová kola nejtvrdší směs (ozn.50) a zadní mechová kola soft (ozn.35). Vzadu lze použít i směs medium (tuším ozn.40). Na koberci jsem nemazal.

Motor - řady 180 (určený pro pohon vrtulníčků, zvládá i LiPo 2S, které hodlám také testovat). Tento motor snese těžký převod, protože je stavěn do kroutícího momentu. Převodový poměr nyní jedu 40/23. Používám aktivní chlazení ve formě větráčku, který je umístěn vedle motoru. Motor je uchycen na hliníkovém držáku NANDA, aby bylo možno nastavit vůli mezi kolem a pastorkem.

Servo - používám servo Hitec HS-82 MG. Servo má kovové převody a na páce nemám servosaver. Servo mám přichycené na oboustranné lepící pásce, která zároveň slouží jako odpružení při nárazech. Zatím bez problémů.

Regulátor - mám umístěn v zadní části horní výztuhy podvozku a zvolil jsem regulaci GM V8. Kabeláž je zkrácena na požadovanou délku a zbytečně nepřebývá. Vyhnete se tak případnému rušení (netýká se DSM).

Přijímač - mám umístěn na servu a velikostně se tam krásně umístí i když se jedná o SPEKTRUM SR3000. Klasická velikost každého přijímače.

AMB čip - umístěn na horní spojovací liště v přední části.

Baterie - 5 článků VTEC 1400 mAh. Myslím si, že se jedná o dobrou volbu. Dostatečná kapacita i na finále o délce cca 10 minut.

A to je asi tak z nastavení podvozku a jeho výbavy asi vše.

Teď ještě takový můj postřeh ohledně tvoření karoserie. Když nyní tvořím karoserii (poslední můj výtvor byla Mazda NFS ProStreet), tak jsem přišel na to, že některé obtisky přiložené ke karoserii od Protoform se dají použít oboustranně. Takže pozor!!! Rámy oken lze použít, takže je vlepíte zevnitř, zadní světla v podstatě také. Přední světla nelze použít, protože jsou se základní bílou vrstvou. Zde je možnost si vytvarovat světla dle vkusu a udělat černou či jinou barvou. I další drobnosti (přední spojler atp.) již nelepím zvenku, ale dám si tu práci a hezky vše vylepím a pak zabarvím barvou zevnitř. Tím pádem máte maximální jistotu, že na asfaltu nemáte šanci cokoliv odřít. Koberec je v pohodě, ale já už myslím na léto.

Tak a to už je opravdu asi všechno. Snad vám byly tyto řádky k něčemu dobré a pomohou vám být zase o kus dále. Na fotografiích si můžete prohlédnou detaily.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
rc-auta.eu
Kopecký RC shop
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


26.03.2019 - Tento víkend v sobotu opět Lestr Cup Praha offroad.
- Igor Vlahovič -


08.03.2019 - Do kalendáře závodů byly přidány letní termíny HIT
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport