Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

TECH: NOVAK Mongoose vs XRAY - stage 2

Hlavní foto

Když jsem přestavoval elektroniku v modelu XRAY M18 PRO, zmínil jsem se o tom, že mohu zapomenout na umístění regulátoru NOVAK Mongoose a LiPo baterií na jedné straně. Ale musím to vzít částečně zpět. Tedy pokud se rozhodnete použít LiPo článek 2S o kapacitě vyšší jak 1100 mAh. Věta pak bude platná.

Já bych považoval moje rozložení elektroniky za konečné, kdyby se mi neozval čtenář serveru Masters a nepodělil se se mnou o instalaci elektroniky do svého modelu XRAY M18 Pro. Mluvíme samozřejmě o regulaci NOVAK Mongoose. S jeho laskavým svolením tímto zveřejňuji jméno tohoto modeláře - je to pan Dušek Ondřej. S jeho souhlasem níže uvádím jeho text a na konci najdete odkaz na jeho fotogalerii s podrobným foto modelu. Tak tedy zde je jeho příspěvěk:

Píšete "Mohl jsem zapomnět na kombinaci baterie a regulátor na jední straně" . Tak Vám posílám moje uspořádání se stejným regulátorem a lipo Ray 33 C 1100mAh - (na první pohled tak nevypadá), ale jsou spolu na jedné (levé) straně. Baterie prošly menším odtučněním, přepájením kabelů směrem kolmo nahoru a integrováním balancovacího konektoru, který je zalitý v umělé hmotě (tavná pistole) a celá znovu zatavená do smrštovací fólie . Připevnění reglu a baterie je pomocí "Graupneráckého " suchého zipu (drží neskutečně), až tak moc, že jsem je musel dodatečně zajistit vteřinovým lepilem. Bohužel vše má své vyýhody a nevýhody ! Nevýhody jsou takové, že na tomto suchém zipu jsou baterie a regulátor o 6mm výše než při klasickém upevnění, které mi při tomto uspořádání nevyhovovalo. A další z nevýhod je ta, že přijímač se přemístil na strategicky nevýhodnou pozici z hlediska bezpečnosti (proto je opatřen pěnovým nárazníčkem). Ale na druhou stranu je poměrně dobře rozložené celkové těžistě modelu, které opravdu fuguje i na kluzkém povrchu (parketách). Regulátor také prošel zásadní změnou v části připájení kabelů (viz.foto.). Kabely v této pozici byly nebezpečně blízko u rotujícího kardanu. Následovalo tedy přepájení kebelů motoru a baterií (konkrétně +) kolmo nehoru. Přičemž kabely kondenzátoru a baterií (konrétně-) byly přepájeny směrem do stran (viz.foto.). Ostatní elektronika (viz .foto). Jinak všechny kabely byly zkráceny na míru podvozku a dosáhl jsem s tímto osazením i s 6ti kanálovým přijímačem (do budoucna menší 3K) se vším všudy rovných 400G. Ty dvě nevýhody jsou relativní a potvrdí se až na posledním závodě v Třebíči, na který se opět chystám. Zatím po testu ( tréniku ) na parketách, vše fungovalo a nevyskytl se žádný defekt . Zde máte odkaz do fotogalerie .

Jakmile jsem si prohlédl jeho fotogalerii (shodou okolností jsem měl v úmyslu také koupit LiPo RAY Gold 1100 mAh 33C), jsem se vrhnul na přestavbu modelu znovu. A nakonec se mi povedlo vměstnat LiPo Ray i regulátor také na levou stranu a bez úprav baterie a trochu jiným způsobem než uvádí výš kolega. Tedy jak jsem to provedl nakonec já dle jeho vzoru ?

Regulátor NOVAK Mongoose jsem umístil na tenkou oboustrannou lepící pásku a to směrem, jak vidíte na foto níže. Kabely fází jsem ohnul do pravého úhlu (bez úpravy) a taktéž silové kabely (ty jsem ve finále pouze zkrátil přesně k baterii). Touto polohou jsem získal dobrý přístup k SET UP tlačítku a ke konektoru napájení regulátoru. Vypínač jsem jednou obtočil kolem horního šasi a umístil na AMB čip.

LiPo baterie RAY Gold 1100 mAh 33C - tak tu jsem nechal v originále beze změn. Padla přesně do prostoru mezi regulátor a zadní sloupek držáku baterie. Stačilo pouze doladit délku kabelů k regulátoru a vyrobit bezpečnostní přepážku proti vypadnutí baterie z modelu na vnější straně. Servisní konektor vždy při jízdě vložím pod karbonový držák (musel jsem však zadní sloupek vypodložit 2. kusy podložek), abych se netrápil při zasunování sponky.

Na straně pravé je tedy zase vše při starém. Motor, potom hned přijímač a servo. Na něm potom AMB čip a na něm ve finále vypínač regulátoru a ten větší kondenzátor.

Senzorový kabel od motoru jsem jednou obtočil kolem horního plata a ten se nedotýká kardanu.

Kabely jednotlivých fází jsem zatím nemusel zkracovat.

Takže tímto děkuji panu Duškovi a představili jsme vám společně další řešení rozložení elektroniky se systémem NOVAK Mongoose.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
rc-auta.eu
Kopecký RC shop
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


26.03.2019 - Tento víkend v sobotu opět Lestr Cup Praha offroad.
- Igor Vlahovič -


08.03.2019 - Do kalendáře závodů byly přidány letní termíny HIT
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport