Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

TECH: NOVAK Mongoose v XRAY M18 PRO jinak

Hlavní foto

Na posledním závodě HIT 14.2.2009 jsem otestoval systém NOVAK Mongoose vs LiPo baterie RAY o kapacitě 850 mAh, 25C. Baterie proudově ještě stíhaly, ale pouze v kombinaci s motorem 10.5. Pokud jsem použil motor 8.5, baterie nedaly potřebný proud pro "nakrmení" motoru o výkonu 210W. Model jel sice celkem svižně, ale při velkém gripu baterie nestačily dodávat potřebný proud. A tak model nejel 100% naplno.

Testům předcházelo rozdělání motoru a vyčištění ložisek a senzorů.

Kapacita 850 mAh byla pro motor NOVAK 8.5 na hraně. Musel jsem vypnout hlídání napětí pro 2S LiPo, aby mi regulátor neomezoval výkon při rychlém poklesu napětí. Takto jsem mohl jet až nadoraz - s rizikem podvybití baterie pod stanovenou mez 3V/článek. Časový interval jízdy byl 6 minut. Ke konci limitu už jsem cítil pokles výkonu motoru, pokud jsem za to "tahal". Toto se stalo při převodovém poměru 44/17. Při nižším jsem pokles nepocítil, ale model nejel. Pouze jsem slyšel otáčky motoru na rovince, ale rychlost žádná.

Z toho jsem konečně usoudil, že motor nejenže točí 9000 ot/V, ale disponuje i obrovským kroutivým momentem. Takže rychlost byla znát až na poměru 44/17. Pokud bych pokračoval ve zvyšování velikosti pastorku, stále bych zrychloval. Motor byl po dojezdu vlažný při poměru 44/17. Ale se zvýšením poměru už by nestačily baterie o kapacitě 850 mAh. Bylo potřeba najít jiné řešení k pokrytí proudového odběru.

Rozhodl jsem se tedy pro LiPo baterie o vyšší kapacitě a vyšším C. Měl jsem na závodě půjčené baterie RAY 33C, 1100 mAh. Velikostně jsou samozřejmě větší jak RAY 850 mAh. Proto jsem musel přeskládat kompletně elektroniku na modelu XRAY M18 PRO.

Mohl jsem zapomnět na kombinaci baterie a regulátor na jední straně. Ale chtěl jsem zachovat pravidlo - že vše bude umístěno pokud možno na spodním platu podvozku. A tak jsem přemýšlel a dumal, až jsem našel prozatím kombinbaci, kterou vidíte na fotodokumentaci níže.

Levá strana šasi - zde jsem umístil přijímač SPEKTRUM SR3100. A hned za ním jsem vytvořil dostatečný prostor pro LiPo článek o kapacitě tak do 1300 mAh, kdyby bylo potřeba časem zvýšit kapacitu.

Pravá strana šasi - servo HITEC HS-82 zůstalo na stejném místě. Prostor na něm jsem využil pro AMB čip a poměrně velký kondenzátor. Hned za servo se mi podařilo na výšku umístit regulátor NOVAK Mongoose. Přece jenom váha bude níže, jako kdybych umístil regulátor na servo. V tomto sestavení se motor dá lehce vyjmout a vyměnit. Prostoru pro manipulaci s motorem je dostatek.

Kabeláž od regulátoru a motoru jsem neupravoval, i když časem na to přijde. Ale i tak šlo celkem vše hezky srovnat, i když to trochu na první pohled vypadá jako v jaderné elektrárně.

Na hroním platu je pouze vypínač a aktivní větráček.

Zda toto rozložení bude vyhovovat mým požadavkům a napodobím tak jízdní vlastnosti modelu, který doposud jel bezchyb, to se uvidí na závodě Xray Challenge v Brně.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

04.10.2019 - POZOR !!! Závod MJS Cup se s ohledem na počasí posunuje na neděli 6.10.2019 !!! Díky za pochopení.
- Marek Sova -


06.09.2019 - Pozor. Závod MJS Cup se přesouvá že soboty na neděli s ohledem na vývoj počasí.
- Igor Vlahovič -


18.05.2019 - 25.5.2019 proběhne po delší době prezentace RC modelů pro děti v obci Hvězdlice. Bližší info o přípravě modelů později. Snad bude přát počasí. A pak v neděli 26.5.2019 závod MR Cup v Brně a online report.
- Igor Vlahovič -


02.05.2019 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu MJS Cup, který se jede v Brně Bosonohách
- Igor Vlahovič -


18.04.2019 - Termíny MČR LS onroad vloženy do kalendáře závodů
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport