Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Příběh redaktora Ajgora, díl 5.

Hlavní foto

Od roku 2004 do začátku měsíce července 2007 jsem se radoval z úspěchů s podvozkem Tamiya TRF 414 WCR v kategoriích Stock a nejen v nich. Společně s kolegy jsem jezdil po závodech jižní Moravy a pravidelně se účastnil Hanáckého poháru, Xray Challenge, Hitu, Třebíčského poháru a dalších.

Podvozek Tamiya TRF 414 byl vynikající a sloužil opravdu dobře. Prováděl jsem na něm jen základní údržbu. Ale jeden problém tu byl od začátku. A to v podobě náhradních dílů. Sice jsem moc dílů nemusel měnit, ale na závodech nikdo díly nedodával a tak jsem v podstatě musel mít stále určité díly v zásobě. To znamenalo vozit sebou "další auto na díly". A při objednání dílů byla dlouhá dodací lhůta a běžně skladem požadované díly nebyly. A tak v roce 2007 jsem zauvažoval o koupi nového závodního podvozku. Na trhu bylo více možností, ale já se rozhodl pro značku XRAY s typovým označením T2. A to z jednoduchého důvodu - nepotřeboval jsem mít sebou auto "na náhradní díly" jako u TRF. Konkrétní díl byl k dispozici u přímo u pořadatele závodu a navíc v případě absence jsem pořídil díl i u kolegů vlastnící stejný typ podvozku.

Model XRAY T2 byl přelomovým modelem v typové řadě. Přechůdcem byl typ FK05, který T2ka nahradila se zcela jinou koncepcí. Opět jsem získal náhon na všechny nápravy pomocí dvou řemínků. Podvozek opět v karbonu a hliníku. Skládání bylo pro mne opět novým poznámím. V podstatě při stavbě každého šasi jsem zažíval něco nového. I tuto stavbu jsem tehdy podrobně dokumentoval. Na tomto podvozku jsem uvítal zejména rychlou údržbu a případnou výměnu diferenciálů, protože se bloky pouze povolily v horní části a nebylo nutné oddělávat celek jako u předešlých modelů. Navíc nastavování kuličkového diferencilálu bylo mnohem pohodlnější a lehčí. Jediné, co mi na podvozku chybělo, byl barevný elox. U TRF 414 typicky modrý a krásný. Zde byl čistý leštěný hliník.

První ostrý závod s novým podvozkem proběhl 29.7.2006 ve Svitavách a to v kategorii OPEN. V tu dobu se začaly prosazovat střídavé systémy LRP, ale já ještě jel standartní stejnosměrnou kotvu o 12ti závitech. Moc jsem tohot tenkrát neotestoval, protože počasí nám tenkráte nepřálo.

Druhý a již úspěšnější závod byl v rámci Hitu 2006. V kategorii Stock to byl souboj zejména s Honzou Matyášem o první místo. Zde jsem pak opět pravidelně jezdil na všechny letní závody a to společně s kolegy Jirkou Zemanem, Jirkou Všetičkou a Lubošem Topolánkem. Všichni tenkráte majitelé podvozků Tamiya TT-01. Sedli jsme většinou do jednoho auta a hurá do Otrokovic. Chlapci to TTčky uměli sakra dobře a zvládali uřídit i 19ku kotvu či Miga 500, ale dalo jim to hodně práce a na špičku pole podvozkově neměli. Ale přátelská atmosféra těchto letních závodů byla pro ně podstatná a kompenzovala jejich handicap. Navíc závěrečné vyhlášení letní sezóny při pečeném beránkovi byl zážitkem pro všechny a důstojným zakončením létní části seriálu.

Zimní sezóna 2006/2007 byla opět plná akcí. Účast na závodech s modelem XRAY 1/10 a souběžně pak jízdy s modelem XRAY M18 v rámci Brno - Březí - Lužice... = o zábavu bylo postaráno. Modely v měřítku 1/10 se s nástupem střídavých systémů poněkud začaly zrychlovat. Stále měné pilotů používalo klasické stejnosměrné systémy a i já začal uvažovat o změně. Starosti o komutátor a tím pádem udržovat motor ve 100% stavu na závod už bylo pro mnoho kolegů minulostí. Navíc jsem kromě seriálu Hit jezdil kategorie OPEN nebo TOP třídu. A zde to již bylo celkem rychlé, podvozek chtěl mnohem větší údržbu a i když byl spolehlivý, nebyl problém za závod měnit řemínek, sada obutí na závod také padla a celkově závody vyšly dráže. Pokud se mi však zadařilo, byl jsem i v TOP 10 v rámci Xray Challenge Morava, ale nebylo to hned od začátku. Při přestupu na střídavý systém jsem zvolil Nosram kombo s motorem 5,5T. Celkem střela a na dráze u Globusu jsme testovali, kdo zajede rychlejší kolo, kde nebyl problém pokořit hranicici 14. sekund.

A jak to probíhalo v kategorii Masters v rámci Xray Challenge Morava v roce 2007, kdy v kategorii startovalo až 25 jezdců, si můžete připomenout následujícím výtažkem z mého reportu (konkrétně záznam finále A):

Xray Challenge Svitavy 22.7.2009 - část reportu z kateogorie Masters:

První finále vyhrál Jirka Janoušek s 18 koly. Za ním těsně OLD STAR Roman Kořínek taktéž 18 kol. A třetí skvěle dojel Marcel Dostál. Ale ten již 18 kol nedal. Čtvrtý vyrovnaně jezdící Vít Parák. Petr Novotný měl 6 místo. Je zvykem, že se drží spíše více v popředí. Jakub Černý testoval opět svoje plato a otestoval ho na 8. místo. Celý peloton jezdců zakončil 10. místem Kubrt Lesní.

Druhé finále opět v režiji dvojice Roman Kořínek a Jirka Janoušek. Po chybě Jirky vítězí Roman s 18. koly. Jirka druhý a třetí Vít Parák. Ten za sebou nechal Marcela Dostála, Petra Novotného, Kubrta a další jezdce. Milanovi Peškovi se zadařilo v této jízdě 7 místo. Také jezdí více v popředí.

Třetí finále opět dominuje Jirka Janoušek a najíždí 18 kol. Druhý se ztrátou Roman Kořínek a Marcel svým třetím místem v této jízdě si pojistil celkové třetí místo v A finále. Za sebou tedy nechal Víťu Paráka a další. Ale když jsem pozoroval toto finále, došlo tam k mnoha výměnám právě mezi Marcelem, Víťou a Kubrtem.. Nádherná podívaná.

Takže první tři nejlepšími tohoto dne v kategorii MASTERS: Janoušek Jirka, Kořínek Roman, Dostál Marcel.

Pravidelní čtenáři si jistě povšimnou jmen závodníků, kteří se v reportech objevují pravidelně i v současné době a to v jedné nebo i ve více kategoriích. O dalším vývoji mojí RC kariéry se dočtete v dalším pokračování.

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
rc-auta.eu
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

14.11.2018 - Termíny Rebels Race Trutnov zaneseny do kalendáře závodů.
- Igor Vlahovič -


10.10.2018 - Do kalendáře závodů přidány termíny seriálu ZVK Vizovice
- Igor Vlahovič -


06.09.2018 - Do kalendáře závodů vloženy termíny seriálu Rebels Race Praha.
- Igor Vlahovič -


02.09.2018 - Do kalendáře závodů doplněny termíny seriálů
- Igor Vlahovič -


28.06.2018 - Na základě odstoupení dvou ze tří jezdců společně kategrie TC Stock + TC Modified je tímto tato skupina zrušena a NEPOJEDE se v rámci Slavkov Masters 2018! Přesto zůstává přes 50 přihlášených jezdců ve dvou skupinách formulí, 3 skupinách Le Mans série a jedné společné skupiny spalováků IC1/8+IC1/10
- Roman Krejčí -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport