Xray Challenge Morava 19.6.2010 – vydařená akce

Drahoslav Hejtmánek


<p>
Po dlouhých více jak dvou letech opět na brněnskou dráhu zavítal závod elekter a to Moravia Xray Chalange. Pořadatelem tohoto závodu je Martin Kořínek a od RC MCC Brno měl <!– separe –> dráhu pro tento závod pronajatou.
Přihlášeno na tento závod bylo celkem 58 jezdců , takovouto účast brněská dráha už dlouho nezažila.
Soboto 6.00 prší … nálada nic moc , 6.30 přestává pršet, vstávám pomalu snídám a v 6.50 vyrážím na dráhu.
V 7.10 jsem na dráze a tam už je většina jezdců , dráha suchá a většina z nich už pilně trénuje. Mimo
jiné hned na kraji depa potkávám Igora, který přijel udělat pro Masters krátký pohled na tuto akci, a v zápětí
se přesunuje do Slavkova na Mibo CUP s MČR.
</p>
<p>
Většina přípravy dráhy proběhla již ve čtvrtek a v pátek,
kdy jsme nachystali „tribunu“ pro vozíčkáže, kteří se tohoto seriálu pravidelně zúčastňují. S členy klubu
chystáme časomíru a bufet, aby se tu jezdci cítili „jako doma“. Mnozí jezdci měli obavy z brněnského povrchu,
ale po prvním tréninku byly jejich obavy rozptýleny … auta jezdící na bezduškách drží jak přibité i bez
cukrování, GT a Formule jsou na tom trochu hůř .. jo řídit zadokolku to už vyžaduje jiný druh jezdeckého umění
a citu. Prezentace a následná rozprava proběhla dle plánu a v 9.30 se startuje do prvního kola rozjížděk.
Ve fomulích jede 11 jezdců, v GT taky 11, ve Stock 8 a v Superstock 26. V celém startovním poli Superstock
jsem asi jediný kdo jede 13,5 závit. , ale co chci si zajezdit a jedu ještě i Formuli, kterou by jel jinak Tom.
Nebudu psát o rozjížďkách ani o následných finálových jízdách, které byly opravdu super a bylo se na co dívat.
Snad se jen zmíním o opomíjených Formulích, kde se jely 3 rozjížďky a jedno jediné finále na 15 min. ( původně se
mělo jet na 20 min. , ale p. Hráček „vyměkl“ podlehl „pláči“ pár jezců, kterým se zdálo , že tak dlouhou dobu
jim nevydrží baterie ( nebo něco jiného ?? ). Ale i tak bylo 15 min. finále formulí moc pěkné a nebylo jediné ,
která by do cíle nedojela.
</p>
<p>
Co říci závěrem, počasí vydrželo po celý závodní den pro jezdce příznívé ( osobně bych řekl přímo ideální )
dráhu si nakonec snad všichni pochvalovali ( aspoň jsem nikde žádné výtky neslyšel ) a celkově to byl opravdu
vydařený závodní den. Nakonec i Martin Kořínek řekl, brněnskou dráhu mám rád pro její unikátnost , snoubí se tu
technika s rychlostí a svým profilem a velikostí a délkou se blíží „Evropským“ tratím. A to je myslím dostatečná
výzva k tomu, abychom v Brně i sami pořádali podobné akce ve větším počtu.
</p>