XTC MORAVA – Micro 1/18 22.7.2007

Lukáš Diblík


<p>
Při závodu XTC Morava 2007 konaném 22.7.2007 v Blansku se jel opět vložený závod kategorie Micro 1:18. Trať se jela atypicky v opačném směru, bylo tedy více zatáček doleva a na cílovou rovinku byla vsazena zpomalovací šikana, což je pro tuto kategorii běžné. Závodu se nemohl zúčastnit Milan Parák se svým synem Víťou a Jan Hrčíř. Nastoupili však tři noví jezdci, kteří se ještě tuto sezónu na Moravě nestartovali. Jmenovitě Lukáš Pavlovac, Radovan Bryx <!– separe –> a Ladislav Mlčák. Celkem startovní listinu tvořilo 6 jezdců.
</p>
<p>
Pořadatelé umožnili 18-tinám samostatný volný 15min. trénink, což už se pomalu stává standardem. Vzhledem k malému počtu startujících bylo jasné, že se všichni kvalifikují do finálové jízdy, závodníci se tedy mohli v klidu soustředit na nastavení aut.
</p>
<p>
Hned první rozjížďka naznačila možnosti Radovana Bryxe, který ji z přehledem vyhrál (24kol). Na dalších místech se umístili s velkou ztrátou Lukáš Diblík, Jiří Pavlovec, Ladislav Mlčák a Zdeňek Pekař sen.
Ve druhé jízdě si výrazně polepšili Lukáš Diblík (24kol), Ladislav Mlčák a Jiří Pavlovec. S technikou se potýkali Zdeněk Pekař sen. a Radovan Bryx. Třetí rozjížďku zajeli skvěle Radovan Bryx (24kol) a Jiří Pavlovec. Na dalších místech pak Ladislav Mlčák, Lukáš Diblík, Lukáš Pavlovec a Zdeněk Pekař sen.
</p>
<p>
Před první finálovou jízdou bylo pořadí prvních čtyř jezdců vyrovnané, všichni zajeli nejlepší výsledek 24kol, rozdíl v dojezdových časech mezi prvním a čtvrtým byl 11sec, Radovan Bryx na prvním místě měl trochu náskok, následující tři jezdci byli vtěsnaní ve 3 vteřinách. Další dva jezdci měli ztrátu 3kol.
Pořadí na roštu finálových jízd bylo tedy toto: 1.R.Bryx, 2.J.Pavlovec, 3.L.Diblík, 4.L.Mlčák, 5.L.Pavlovec, 6.Z.Pekař.
Při pohledu na nejrychlejší kola jednotlivých jezdců bylo jasné, že se dá očekávat velká bitva. Nejlepší čas držel L.Mlčák (13,914sec) tedy poslední z této čtveřice, následovali pak R.Bryx (14,065sec), J.Pavlovec (14,359sec), L.Diblík (14,392sec), L.Pavlovec (15,658sec), Z.Pekař (16,970sec). Z časů je patrno, že náskok budovaný dlouhých 10kol může byt jednou větší chybou vynulován.
</p>
<p>
<b>První finálová jízda:</b> Start proběhl celkem bez problémů, pouze L. Mlčák a Z. Pekař projížděli cílem prvního kola s mírnou ztrátou. Vedení se ujal R. Bryx, následovaný L. Diblíkem, J.Pavlovcem a L.Pavlovcem. Po několika kolech si R. Bryx vybudoval slušný náskok asi 6sec, L.Mlčák se postupně propracoval na 3.místo. Krátce před polovinou jízdy havaroval R. Bryx a z jízdy musel odstoupit. Vedení se ujal L.Diblík, na kterého už zle dotíral L.Mlčák. V několika následujících kolech jej předjel a začal mu ujíždět. Před koncem jízdy však udělal L.Mlčák chybu, ale L. Diblík jej již nedokázal předjet. Rozdíl v cíli mezi prvním a druhým 0,62sec, vítěz ujel 24kol. Na dalších místech dojeli 3.J.Pavlovec(ztráta 6,3sec), 4.L.Pavlovec(21kol), 5.Z.Pekař sen.(20kol).
</p>
<p>
Start <b>druhé finálové jízdy</b> se vůbec nepovedl J.Pavlovci, také jeho syn Lukáš a Z. Pekař sen nabrali v prvním kole ztrátu. Pořadí po startu R.Bryx, L.Diblík a L.Mlčák vydrželo jen několik zatáček, protože z důvodu technických problémů s elektronikou se mimo dráhu dostal L.Diblík a v jízdě už nepokračoval. L.Mlčák na druhé pozici tlačil na vedoucího R.Bryxe a během několika kol jej předjel. Získal mírný náskok, který se po chybě R.Bryxe zvětšil na několik sekund. Chyboval však i L.Mlčak a oba jezdci se před koncem jízdy opět dostali do přímého souboje, k předjetí však už nedošlo a L.Mlčák si dojel pro druhé vítězství ve finálové jízdě. Na dalších pozicích bojoval J.Pavlovec, který stahoval velkou ztrátu z prvního kola, s L.Pavlovcem. Pořadí 1.L.Mlčák(25kol), 2.R.Bryx(24kol), 3.J.Pavlovec(23kol), 4.L.Pavlovec(22kol), 5.Z.Pekař sen.(19kol).
</p>
<p>
Před startem <b>třetí finálové jízdy</b> již byl jasný celkový vítěz Ladislav Mlčák díky dvěma vyhraným finálovým jízdám. Podařilo se mu také zlepšit čas nejrychlejšího kola na 13,875sec. Pořadí na dalších místech bylo ještě otevřené. Kdokoliv z dalších tří jezdců mohl pomýšlet na celkové stříbro. Start poslední finálovky se nejlépe povedl R.Bryxovi, následovaný J.Pavlovcem a L.Diblíkem, trochu vetší ztrátu nabral L.Mlčák a Z.Pekař sen. Do jízdy neodstartoval L.Pavlovec. Při průjezdu cílem třetího kola byli těsně za sebou R.Bryx a L.Diblík s lehkým odstupem následovali J.Pavlovec a L.Mlčák. V následující zatáčce R.Bryx zachyboval a na trať se bohužel již nevrátil z důvodu technické závady. Několika skvěle zajetými koly se dvojice J.Pavlovec a L.Mlčák dotáhli na vedoucího L.Diblíka. Všichni jezdci spolu vzájemně bojovali, což vyústilo v několik drobných vzájemných kontaktů, pořadí se však již až do cíle nezměnilo. Pořadí v cíli 1.L.Diblík(25kol), 2.J.Pavlovec(ztráta 2,85sec), 3.L.Mlčák(ztráta 13,13sec), 4.Z.Pekař sen.(20kol).
Po sečtení výsledků bylo toto konečné pořadí: 1.Ladislav Mlčák, 2.Lukáš Diblík, 3.Jiří Pavlovec, 4.Radovan Bryx, 5.Lukáš Pavlovec, 6.Zdeněk Pekař sen.
</p>
<p>
Tato kategorie je známá různorodostí techniky. Nejrychlejší auto na trati, z pohledu nejrychlejších kol, byl model L.Mlčáka (v poslední finálové jízdě zlepšil čas nejrychlejšího kola na 13,546sec), který má hnanou zadní nápravu, k pohonu používá střídavý motor napájený čtyřmi články. Jedná se o netovární podvozek konstrukce L.Diblíka. Druhé nejrychlejší kolo zajel J.Pavlovec (13,867sec) s podvozkem X-ray M18 PRO se střídavým motorem napájený čtyřmi články. Dále model L.Diblíka (13,902sec) s pohonem zadní nápravy &#8222;klasickým motorem Speed 300 napájený šesti články, jedná se také o netovární podovzek. Všichni jezdci zlepšili své rekordy na jedno kolo až v poslední jízdě, kterou R.Bryx nedojel, což mu možná v tomto srovnání uškodilo. R.Bryx (14,065sec) jezdí s podvozkem X-ray M18 PRO s motorem LRP Fusion, pohon 6 článků. L.Pavlovec(14,903sec) a Z.Pekař sen.(16,970sec) jezdí s podvozky X-ray M18, pohon Speed 300, 6 článků.
Z moravských závodů následuje 4.8. volný závod v Přerově, kterého se podle předběžných odhadů zúčastní min. 9 jezdců, což slibuje vyrovnané boje.
</p>
<p align=“right“>Foto: <a href=“http://www.tomans.eu“ target=“_blank“>Jirka Toman – www.Tomans.eu</a></p>