HIT Zlín 29.1.2011 očima Fanána Stodoly

Fanán Stodola


Z důvodu absence redaktora Ajgora na závodech jsem se rozhodl, že napíši report o trochu opomíjené kategorii Ecco 2WD. Jak a proč tato kategorie vznikla, popisuji od začátku na vizovických stránkách v sekci články 1:10. Jistě když tam zabrousíte, mnohé pochopíte.

Ale pojďme k tomuto závodu. V přihláškách nás bylo celkem 7, jenomže sobotní ranní mráz byl proti. (na Vsetíně -16°C.). O půl sedmé ráno volá Roman Štalmach, který nás měl ve Vizovicích přibrat do auta, že nenastartoval auto (v pátek jsem mu ještě posílal email, ať auto přikryje dekou a nechá běžet do rána motor). Takže budím manželku a ta nás odváží do Želechovic. Do naší kategorie „eko“ se prezentujeme pouze tři: Jirka Hrabec, náš Fany a já, další dva Kavánek a Groch čekají na R. Štalmacha, který jim měl oběma „půjčit“ gumy SOREX 40. Ještě, že tito dva si přivezli navíc jako druhou kategorii Formuli.

Teď Vám vysvětlím, proč Kavánek a Groch čekali na gumy SOREX 40. Gumy SOREX začínají číslem 20 a po číslech 24, 28, 32, 36 a 40 se uzavře celá řada. Tak tedy bezdušáky SOREX 20 – jsou nejměkčí a SOREX 40 jsou nejtvrdší a ty my máme předepsané u zadokolek F 103GT pro zadní nápravu. Teď si mnozí z Vás říkáte, že jsem to asi nějak popletl. Nepopletl!! Vloni v zimě jsme jezdili na zadku DUNLOP 20 a předky o něco tvrdší. V předcích byl problém se trefit do správných gum. Problém byl i se zadkama, protože když se v tělocvičně trochu po ránu „oteplilo“, i ty dunlopy někomu přestávaly držet a šlo se na tvrdost 22-24, nehledě na to, že v této závislosti se laborovalo i s předky! Či-li kdo neměl tašku gum, ten se pořádně ani nesvezl. Kdo se „trefil“, ten ostatním ujížděl. A rozdíly v najetých kolech byly velké mezi „špičkou“ a „slabčáky“!

Kombinace SOREX 40 a něco na předek se testoval při ostrých závodech po celý rok. Na koberci i na asfaltě. Toto všechno vymyslel a realizoval Roman Štalmach ze Vsetína. Pro zimní sezónu jsme tuto „naši“ ecco kategorii SOREX 40 protlačili do HITu v Želechovicích. Ti, kteří tomu nevěřili, si mohli do téhož HITu protlačit starou kategorii 2WD Open. Neprotlačili, asi nechtěli. Neměli zájem a čekali na první závod „naší“ kategorie,jak vyhoříme! Všichni zúčastnění závodníci z ostatních kategorií se na nás přišli podívat, jak ti úspěšnější budou alespoň „driftovat“ a ti méně úspěšnější na koberci budou šaškovat v hodinách a chudáci nasazovači se uběhají od nasazování. Tito senzace chtiví diváci chodili i na další dvě rozjížďky a tři finálovky že „něco“ uvidí, ale nedočkali se. Spíš nevěřícně kroutili hlavami a zcela nechápali!

Ještě Vám zde napíši jednu věc. Stavební pravidla jsou zcela jednoduchá. Podvozek typu Tamiya F 103GT nebo podobný, zadní gumy pouze SOREX 40. Přední gumy vůbec neřešte, použijte sjeté gumy z kategorií Stock a Super Stock. Vyjdou Vás na pár korun nebo i zcela zdarma od kamarádů a motor jakýkoliv, který najdeš doma v šuplíku!

Teď se konečně vrátím k reportu ze sobotního závodu.

První rozjížďka ve třech Hrabec, Fany a já proběhla zcela hladce. Před další rozjížďkou přifrčel Roman Š. jako by se nechumelilo, půjčil těm dvěma zadní gumy a rozjížďky byly už v šesti a bylo to zajímavější! Důvod, že Roman nepřivezl invalidního Ondru na vozíku, byl vysvětlen tím, že on přijel jiným autem! Ale v průběhu celé soboty za námi přišlo 4-5 lidí, že takový závod.podvozek mají doma a co je k tomu ještě potřeba! Já osobně věřím, že do konce sezóny (zbývají ještě tři závody) budeme už jezdit na dvě skupiny. No a teď se přehoupnu do finálovek. To, že se oba nováčci velice rychle mezi námi „aklimatizovali“, svědčí o dobré volně gum, myslím tím vzadu SOREX 40 a na předcích nějaké jeté dvacetsedmičky.

Teď Vám uvedu jaké bylo celkové pořadí po finálovkách (počítaly se dvě nejlepší ze tří), kolik kdo najel kol, za lomítkem je pořadí ve finálovce a jaký kdo jel motor:

1. Jirka Hrabec jezdí za Vizovice, 22/1 + 22/1, 21,5z střída

2. Roman Štalmach 2WD Vsetín, 21/2 + 21/2, 12z střída

3. Ivo Kavánek Zlín, 21/3 + 20/4, 12z střída

4. Fanánek Stodola RC auta Vizovice, 21/3 + 20/4, 17,5z střída

5. Jiří Groch RC MCC Brno, 20/5 + 21/4, Johnson

6. Fanán Stodola RC auta Vizovice, 18/6 + 20/5, 12z střída

Všichni jsme jeli podvozek F 103GT, jen Jirka Hrabec nasadil XRAY X10. Takže tady vidíte, že vyrovnanost mezi závodníky je obrovská, respektive bezdušáky SOREX 40 tuto kategorii přivedly k velké vyrovnanosti mezi námi. Já osobně jsem měl při závodě určité problémy s elektronikou, měl je i náš Fany a jedenkrát je měl i R.Štalmach. Na co jsme přišli, tak to popíši v článcích 1:10 na RC auta Vizovice a určitě jsem zvědavý na další závod, zdali se naše bádání potvrdilo.

I v letní sezóně budeme SOREXy jezdit, jak ve ValMezu (tam mechy vůbec nefungují), tak i při LeMans sérii, kde je vypsaná jako čtvrtá kategorie SOREX CUP 40. Takže Vy, co budete spekulovat, jestli se na tuto kategorii dáte, tak neváhejte. A uvidíte, že jedny SOREXY40 Vám vydrží celou zimu na koberci, pak i v létě na asfaltě! Cena za pár SOREX 40 je cca 250 Kč. Tak to je vše, co jsem Vám chtěl říci, ale na závěr položím ještě jednu otázku. Napadlo Vás proč u nás Formule zažívají takový Boom? Jednoduché vysvětlení mám: protože zde nikdo nic nepředepisuje!! Stavební pravidlo z Brna se vlezlo do jedné krátké věty a zní: aby se to podobalo formuli a dej tam motor, co najdeš doma v šuplíku“.

Mějte se nějak sorexově.