OPEN Tour první závod roku, vyhlášení sezóny 2010

Zdeněk Beneš


<p>
První letošní závod ve Rtyni v Podkrkonoší začal již v pátek vyhlášením výsledků loňského jubilejního pátého ročníků a večer vyplnil dvouhodinový vytrvalostní závod <!– separe –>týmů.
Závodníci se do haly začali sjíždět již v pátek od šesti hodin večer, kdy se také začala stavět dráha. Tentokrát se povedla postavit pěkná plynulá dráha, takže i Jiřík Svoboda byl spokojený:-) Samotné vyhlášení začalo okolo 22 hodiny večer. Pro většinu přítomným byl připraven malý dárek v podobě jmenovek na karoserii a pro nejlepší závodníky loňského ročníku poháry a trička. Byli ohodnoceni i členové pořádajícího klubu RCA Trutnov a to moc hezkými set-up deskami. Byla to malá odměna za práci, kterou za loňský rok všichni odvedli, aby se závody v Trutnově a později ve Rtyni mohly konat.
</p>
<p>
Celý večer provázela dobrá nálada, pivka se také vypilo dost a nakonec nechyběl ani zpěv! Naštěstí měl s sebou Grofík kytaru a přišla se podívat i profesionální zpěvačka, nechybí na fotkách s poháry;-)
</p>
<p>
Dvouhodinový závod
</p>
<p>
Krátce po půlnoci byl odstartován dvouhodinový závod dvou členných týmů. Na startu se sešlo šest modelů silničních čtyřkolek, které měly rozdílné motorizace. Nejčastěji se jednalo o modely se 17,5z motory, ale bylo zde i několik 13,5z motorů a dokonce jeden plnokrevný Modified s 5,5z motorem. Nakonec právě varianta se silným Modified motorem se ukázala jako dobrá volba, jelikož se motor při rozumné jízdě nedostal přes 70 stupňů a model vydržel jezdit na baterie i 15 minut. Výměny baterií probíhaly v depu mimo dráhu. Jelikož to byl první takový závod, nebyla striktně dána pravidla. A protože se závod setkal s pozitivními ohlasy, připravíme příště další takový páteční závod &#8211; tentokrát již ale nebude moci docházet k výměně modelů, pojede se s jedním autem. I Modified modely to hravě zvládnou&#8230;
</p>
<p>
Výsledky vytrvalostního závodu
</p>
<p>
1. Trutnováčci (Sedláček + Beneš) &#8211; 455 kol
</p>
<p>
2. Pražské násosky (Hanák + Novák) &#8211; 448 kol
</p>
<p>
3. MK Plzeň (J. Mašek + Kneys) &#8211; 443 kol
</p>
<p>
4. S-Č (Sládek + Červ) &#8211; 413 kol
</p>
<p>
5. Demolition men (Hrdlička + Roubíček) &#8211; 213 kol
</p>
<p>
6. MK &#8211; team (Polívka + Švec) &#8211; 213 kol
</p>
<p>
První OPEN Tour 2011
</p>
<p>
Sobotní závod začal pro některé krutým ránem, jelikož paní z bufetu odcházela v 6 hodin, tak si to dokážete představit:-) Trénink probíhal bez problémů, všichni si vyzkoušeli připravenou dráhu, takže jsme mohli krátce po deváté hodině přistoupit k rozpravě, kde i byli odměněni ti závodníci, co se nemohli v pátek večer zúčastnit. Jsme rádi, že si do Rtyně nacházejí cestu závodníci z různých koutů naší republiky (Plzeň, Velké Opatovice, Česká Lípa, Liberecko), ale i závodníci z nedalekého Polska. Na start závodu se postavilo 65 aut. Jely se čtyři kvalifikace a všechna finále na 6 minut.
</p>
<p>
Kategorie Formule
</p>
<p>
Osm kousků těchto krásných monopostů si to rozdalo o body do celkového pořadí. Fakticky ale o vítězství bojovali pouze dva závodníci &#8211; Standa Němeček a Ondra Šrámek. Standa se k rc modelům vrátil po téměř roce a zpočátku si na dráze nebyl zcela jistý. Možná i proto vyhrál kvalifikaci Ondra Šrámek právě před Standou a Martinem Volákem. Těsné souboje ve finálových jízdách a karamboly, takové jsou jízdy monopostů s odkrytými koly. První finále vyhrál Ondra Šrámek před Standou. Druhé finále ale vyhrál Standa a najel při tom 28 kol, což bylo ten den nejvíc. Jelikož pak Ondra musel domů, Standa odmítl jet poslední jízdu, tak jako tak by hradecký závodník zvítězil. Boj o třetí místo pro sebe také poměrně s přehledem rozhodl Martin Volák před dobře jedoucím Jirkou Ciranem a povedený výkon podal i pátý Míra Šír.
</p>
<p>
Kategorie GT
</p>
<p>
GTčka se potýkají s malou konkurencí. Uvidíme, jak to bude s touto hezkou kategorií do budoucna. Každopádně vítězství získal sběratel loňských bodů Jirka Svoboda před Filipem Veselým, který se s modelem teprve učí a když nedělal chyby, byl Jirkovi zdatným soupeřem. Třetí místo si rozdělili Petr Hanák a Honza Blahovský, kteří do finále nenastoupili&#8230;
</p>
<p>
Kategorie Stock
</p>
<p>
Čtyřkolky začneme tou papírově nejpomalejší kategorií s modely se 17,5z motory. Zde se sešla slušná konkurence 23 závodníků. Již v pátek večer jsme nominovali na vítěze třetího muže z loňského ročníku Radka Ďuranu, kterému jeho největší soupeři odešli do jiných kategorií. Život oddanému tamiyákovi měl znepříjemňovat Kája Krejčík. Kája také nakonec skončil právě za Radou druhý v kvalifikaci. Třetí do finále startoval po povedené kvalifikaci Filip Veselý, čtvrtý byl Michal Kneys a pátý nováček seriálu OPEN Tour Martin Novák &#8211; nejlepší v kategorii Standard!
Finále bylo strhující bitvou až do samotného konce, jelikož Rado vyhrál první a Kája druhou kvalifikaci. V rozhodující třetí jízdě jako kdyby v Radovi bouchly saze a ujel všem o parník, zaslouženě tedy zvítězil před Karlem Krejčíkem a Filipem Veselým. Martin Novák postoupil na čtvrtou příčku, pátý dojel po skvělém výkonu Milan Wolf, šestý byl Marek Syrovatský, sedmý Martin Volák. Bohužel finále nevyšlo Michalovi Kneysovi, který uzavřel finále A na osmém místě. Finále B vyhrál nestárnoucí Jarda Miler, velký pokrok udělal i Milan Křeček. Ve finále C nejlépe jezdil Pavel Švec, na záda mu dýchal Kuba Michalski s modelem Hobby!
</p>
<p>
Kategorie Pro Stock
</p>
<p>
Sedmnáct závodníků startovalo do druhé rychlejší stockové kategorie. A hned na začátku se vedení ujal největší favorit závodu Péťa Grof. Vzhledem k tomu, že jel Peťan i kategorii Modified, kde se ten den odehrávala velká bitva, rozhodl se po dvou vyhraných kvalifikacích z kategorie odstoupit a napájel do modelu silnější motor&#8230; Tím se otevřely dveře pro závodníka RC klubu Blansko Jardu Kopeckého, který porazil domácího Petra Sedláčka a třetího Marcela Dostála. Finále A doplnili ještě Kuba Cink, Rado Ďurana, Martin Ševčík, Karel Krejčík a Honza Hrdlička.
</p>
<p>
Finále se nakonec stalo poměrně jasnou záležitostí pro Jardu Kopeckého, který využil karambolů soupeřů za sebou, a vyhrál hned první dvě finále. Až ve třetí jízdě se v závěsu udržel Petr Sedláček, jež s Jardou svedl vyrovnaný souboj a třetí jízdu dokonce vyhrál. Marcel Dostál byl jedním z aktérů postartovních kolizí, takže byl nakonec rád, že si udržel třetí místo před týmovým kolegou Kubou Cinkem, oba měli stejný počet bodů. Páté místo si zajistil Martin Ševčík, a to hlavně díky skvěle zajeté první jízdě, kde dojet třetí. Šestý byl Kája Krejčík před Radou Ďuranou a Honzou Hrdličkou.
</p>
<p>
Kategorie Modified
</p>
<p>
Nejrychlejší kategorii jelo 13 závodníků a bitva to tedy byla pořádná. Plynulá rychlejší dráha dokonce donutila suveréna letošní zimní sezóny Petra Grofa ke změně motorizace. Jak již bylo napsáno, Petr měl v modelu nejdříve 13,5z motor, ale po dvou kvalifikacích, kdy nestačil na Petra Hanáka ani Michala Blahovského, přistoupil k této změně. A bylo to dobře, jelikož se závod hodně zdramatizoval a finále tak bylo velkou šou! Kvalifikaci ale ovládl Petr Hanák, druhý byl Petr Grof a třetí Michal Blahovský. Za touto trojicí byl znatelný odstup, čtvrtý do finále startoval skvěle jedoucí Víťa Hola před Jardou Kopeckým, finále A ještě doplnili Jakub Cink a domácí Petr Aman.
Finále začalo špatně pro Petra Hanáka, který v první jízdě po 2 kolech musel odstoupit s ukroucenou poloosou. Do čela se tak dostal Michal Blahovský, který se ve vedení několikrát prostřídal po drobných karambolech s Petrem Grofem. Byl to ale právě trutnovský závodník, který proťal cílovou pásku jako první. Druhá jízda dlouho netrvala pro Petra Grofa, vedení celou jízdu držel Petr Hanák. Až v posledním kole, kdy Michal hodně tlačil, přišla osudová chyba. Model Petra se převrátil na budku a Michal měl tak cestu k vítězství volnou. Po průjezdu cílem dostal Honza Blahovský málem infarkt&#8230;:-D Třetí finále tak rozhodovalo už &#8222;jen&#8220; o druhém místě, které nakonec získal vítězstvím Petr Grof, vítěz kvalifikace Petr Hanák skončil třetí. Jarda Kopecký ve finále předjel Víťu Holu, šestý závod dokončil Kuba Cink a finále A uzavřel Petr Aman. Ve finále B nejméně chyb udělal Míra Červ, který tak zvítězil před Zdenou Benešem.
</p>
<p>
Po skončení závodu ještě proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků. Tradiční cenu &#8222;překvapení závodu&#8220; tentokrát získal vítěz kategorie Modified Michal Blahovský, který předvedl opravdu špičkový výkon.
Další závod se ve Rtyni pojede v sobotu 19. února. Všichni jste již nyní srdečně zváni, samozřejmě přineseme včas i předstartovní informace.
</p>
<p>
Prohlédněte si fotogalerii, kompletní výsledky závodu a video z vyhlášení na stránkách <a href=“http://www.rcatrutnov.cz“ target=“_blank“>RCA Trutnov</a>
</p>