<p>
Se zájmem jsem si přečetl článek „Formule 1/18 z jiného pohledu“. Dovolte, abych na některé pasáže z pozice dlouholetého organizátora a propagátora RC soutěží malých měřítek reagoval.
</p>
<p>
Autor tohoto článku v úvodu rozebírá časovou náročnost pořádání soutěže se stanovenou <!– separe –>organizační koncepcí. Ano, z hlediska tohoto konkrétního pořadatele jsou výchozí data pro propočet v naprostém pořádku a jsou reálné. Avšak na druhou stranu lze konstatovat, že jiný pořadatel má jiné vstupní data a tedy jiné časové i finanční možnosti! Tedy, záleží na konkrétním pořadateli, co „nabídne“. Pak je pouze na závodníkovi, zda nabídku akceptuje nebo se poohlédne po jiné soutěži, která mu vyhovuje více. Tedy zásadně nesouhlasím s tím, že zavedení nové kategorie stojí pouze na časových možnostech pořadatele. Osobně si myslím, že záleží i na samotném závodníkovi. Přeci jenom pouze závodníci určují svým vybavením co se bude jezdit, v čem budou mezi sebou soupeřit, která kategorie bude „mrtvá“, a která naopak „živá“. Pokud v Pozděchově není časový plán závodům F1 v M18 nakloněn, tak to neznamená, že není nakloněn i v ostatních pořadatelských centrech!
</p>
<p>
Dále autor rozebírá finanční možnosti pořádání takového „cirkusu“. Dovoluji si upozornit na dvě podstatné věci. Autor článku se sice zmínil o dráze pro pořádání soutěže, ale jaksi opomněl jeden důležitý standard technického zabezpečení, a to počítacího zařízení. Ano, dá se to obejít tím, že se budou počítat kola a dojezdový čas ručně, ale to vyžaduje pár lidí navíc. To je dnes větší problém, než prostě to počítací zařízení s příslušným SW pořídit. Já osobně mám dobré zkušenosti s počítacím zařízení Robitronic s příslušným SW, které je naprosto bezproblémové. Jeho finanční náročnost včetně zhotovení rampy je cca 13 tis. Kč. Takže pokud uvažujete o vytvoření nového „cirkusu“, tak si ve finančním rozboru prostě tuto částku připočtěte k tíži pořadatele.
<p>
</p>
Za druhé, autor se zmiňuje o nutnosti vytvoření organizace a zastřešení této organizace z hlediska finančního. Ano, v podstatě je to jedna cesta, jak „zprůhlednit“ a naplnit finanční tok pořádání „cirkusu“. To je v pořádku, ale dovoluji si upozornit, že existují další možnosti. Náš finanční a daňový řád je složitý, ale přesto přesně vymezuje co se musí. Tím chci říci, že co se nemusí, je možné. Pokud se závody neorganizují pro zisk a finanční obohacení, tak existuje mnoho cest, jak zorganizovat soutěž, nakoupit hodnotné ceny a i na soutěž přitáhnout sponzory. Věřte, nevěřte, pokud by závodník nebyl dnes tak „namlsaný“, tak já osobně jdu cestou, že nevybírám na soutěžích, které organizuji, žádné startovné. Proč? Jednoduše. Fakturu za poháry mi koupí jeden sponzor a fakturu za pronájem prostor mi zaplatí druhý sponzor. V tomto případě nemám povinnost nic účtovat. Na co tedy potřebuji startovné? Dnes za něj nakupuji věcné ceny a financuji potřebné kobercové pásky. Pokud by věcné ceny nebyly na soutěži standard, tak to startovné vůbec nevybírám. Je to pro mne prostě práce navíc a po té ubíjející prokousávání se v účetním labyrintu a zabíjení času na FÚ.
</p>
<p>
Takže pánové, jelikož se mi projekt F1 M1:18 líbí, tak svojí troškou přispěji „do mlýna“. Na podzim roku 2011 opětovně pořádám v atraktivních prostorách národní technické památky v Ostravě závod kategorie MINI. Jelikož se tato soutěž jede na kobercovém povrchu se šíří vymezení tratě od 0,90 m až 1,20 m, tak pro zájemce jsem ochoten závod F1 M18 k této soutěži připojit. Startovné nula Kč a poháry pro první tři v rámci čtyřdílného seriálu budou!!! Stačí sledovat moje www stránky (http://miky.wz.cz). Jediné mé podmínky jsou v tom, že model bude osazen měřícím optickým čipem Robitronic a závodník bude mít chuť spolupodílet se na vytvoření pohodové atmosféry závodu.
</p>
<p>
Odkaz na diskuzi najdete <a href=“http://www.rcauta.net/forum/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=187511#187511″ target=“_blank“>ZDE</a>.
</p>