Open Tour Trutnov a MČR ET – report

Zdeněk Beneš


<p>
Následující text je z pera kolegy Jiřího Svobody:
</p>
<p>
V pátek večer začaly přípravy na nejmonstróznější závodní víkend v dějinách
našeho klubu. V sobotu se jel závod OPEN Tour <!– separe –>Trutnov a v neděli se jelo
MČR, při kterém se jel další závod našeho seriálu.
</p>
<p>
Byla postavena větší dráha, která byla vylepšena zeleným značením v hluchých
místech trati, což dráhu velice zpřehlednilo. A stále při tom zbylo dost místa
pro depa všech závodníků. Ranní trénink byl řízen novým hlasovým automatem,
takže se i velký počet tréninku chtivých závodníků bez problému střídal.
</p>
<p>
V sobotu ráno se sjela necelá stovka závodníků, aby změřili síly v našem seriálu
a případně, jako třeba Michal Bok, Zdenda Hamák či ze Slovenska přiježdivší Zdeno
Kunák se svým charizmatickým tatíkem. Na přihláškách se nakonec objevilo sto třicet
pět aut. Po tomto zjištění našemu skorobossovi zešedivěli vlasy na hlavě a
neprodleně se po krátké rozpravě začalo závodit.
</p>
<p>
V kategorii formulí se v kvalifikaci jede na jedno nejrychlejší kolo,
které se potom zprůměruje a dle tohoto klíče se startuje do finálových jízd.
Tudíž diváci nevědí do poslední chvíle, jak bude vypadat startovní rošt do
finále. Nakonec se pole position zmocnil Jarda Miler před Honzou Havlíčkem
a nestárnoucím Honzou Kaninou. Za nimi potom byla tlačenice závodníků, mezi
kterými stojí za povšimnutí hlavně Tomáš Rajdus a Roman Krejčí, kteří
přijeli až z Ostravska, aby se zúčastnili našich závodů. Nakonec se na
podium dostali na třetím místě Jirka Ročňák, druhý Honza Kanina a TQ potvrdil
Jarda Miler.
</p>
<p>
Kategorie Modified byla na v sobotu velice prestižní záležitostí, díky koncentraci
jezdců kvalitních trénujících na nedělní MČR. Dostat se do finále A bylo poměrně
obtížné, a tak třeba jinak tradiční účastník Honza Kanina, který se finále A účastní
jak v našem seriálu, tak třeba i na seriálu Xray challenge, musel být spokojen s
účastí ve finále B. Účastníci této kategorie se nakonec rozdělili do čtyř finálových
jízd. Finále D vyhrál s přehledem Petr Aman před Jirkou Těhníkem a Konradem Skoporadou.
Finále C poměrně s přehledem vyhrál Mateuzs Ogonovski před Víťou Holou a Tomášem
Rajdusem. Ve finále B si chuť spravoval Honza Kanina a třemi vítězstvími deklasoval
všechny soupeře, včetně Zdendy Beneše, jehož omlouvají pouze jeho pořadatelské
povinnosti. Finále A bylo poměrně napínavou záležitostí, i když vítězství si v prvních
dvou jízdách zajistil Zdeno Kunák, o druhé místo probíhala poměrně bitva, kterou nakonec
vyhrál Péťa Grof před Zdendou Hamákem.
</p>
<p>
V kategorii Stock nakonec startovalo čtyřicet devět jezdců. Sice tu nebyla vysloveně hvězdná
konkurence, jako v kategorii Modified, ale o to víc motivace pro účast v elitním finále A. A že
to nebylo snadné je vidět na účasti ve finále B, kde jezdil třeba i Jirka Opl, Saša Kukan a Rado
Ďurana. Pět finálových skupin plně obsazených deseti jezdci, kromě toho posledního, kde bylo o
jednoho míň, nabízelo spoustu soubojů a předjížděcích manévrů, méně či více férových. K tomuto
bodu bych chtěl pouze podotknout, že obzvláště v nižších finále si musí hlavně jezdci uvědomit,
kde byla jaká kolize zbytečná, kdo jí způsobil a jak jí šlo zabránit. Finále E nakonec, i po
nezdařené první jízdě, vyhrál David Ťažký před Filipem Bělou a Jirkou Šimkem. Finále D se stalo
kořistí Jardy Rezka, který dokázal porazit Filipa Veselého a třetí byl Petr Culka. Finále C s
přehledem vyhrál Mateuzs Ogonovski před karlem Doležalem a Lukášem Šomodim. V B finále si chuť
spravil Jirka Opl, který s přehledem porazil Standu Malého a třetího Igora Bezděka. Ve finále
A si sympatickou jízdou vítězství zajistil Zbynďa Fišer, který v prvních dvou jízdách nedal
nikomu šanci. Druhý Tomáš Svoboda si svoji pozici zajistil až v poslední jízdě, kdy vyhrál,
a tak se mu podařilo porazit velice pěkně jedoucího Dana Nečesaného.
</p>
<p>
Kategorie GT byla bohužel seřazená pouze do jedné skupiny, a tak do jízdy promlouvali hodně
rozdíly rychlosti jednotlivých jezdců. Po první kvalifikaci jsme museli dokonce jedinou ženu
v naší kategorii, Petru Vykydalovou, přeřadit do kategorie Stock. Důvod byl zřejmý, Petra i
její přítel Roman Krejčí toto bez problémů pochopili a Petra mohla v pohodě jezdit v jedné z
pomalejších rozjížděk kategorie Stock a vyhnout se tak zběsilému letu Michala Němečka,
který si odskočil od učení a zaskočil za svého tatíka, populárního &#8222;Doktora&#8220; Standu Němečka.
Michal s poměrně ultimátní plackou na čtyři články Ni-Mh, které poháněly střídavý motor s pěti
a půl závitem, zajel jak nejrychlejší kolo, tak i nejlepší nájezd sobotního závodu. Z toho
plyne, že ani v kategorii GT neměl konkurenci a v pohodě vyhrál. Za ním na druhém místě skončil
nakonec Jiřík Vyšín, který v poslední finálovce vyhrál a díky volné trati, na které nebylo moc
pomalejších jezdců, porazil na nájezd Jirku Tlustého, který tak skončil až třetí.
</p>
<p>
Kategorie Speed Passion byla nejméně obsazenou v rámci vozů TC. Dvacet šest jezdců se vydalo
na trať bojovat o body v seriálu, který prochází napříč několika seriály. Někteří jezdci tento
závod využili i jako trénink na MČR, kde se kategorie Stock jede taktéž s motory o třinácti a
půl závitech. Jezdci byli nakonec rozřazeni do třech finále. V posledním finále C startovalo
šest pilotů a vyhrál ho Jirka Hušek před Ondrou Polívkou a Michalem Sikorou. Finále B bylo již
plné známých jmén, nakonec si vítězství urval Víťa Hola, Karel Doležal skončil druhý před Radem
Ďuranou. Ve finále A si to o první místa rozdávali jezdci s mistrovskými ambicemi. Nakonec Jirka
Mára udolal Zdenko Kunáka, třetí skončil rychlík z Blanska Radek Flek.
</p>
<p>
Po skončení závodu následovalo vyhlášení a někteří jezdci se rozjeli domů. Sobotní večer vyplnil
hodinový vytrvalostní závod, v kterém bojovalo sedm týmů s modely vybavenými 17,5T motory.
Dvoučlenné týmy se vytvořily většinou těsně před závodem ze závodníků, kteří ještě měli sílu
držet vysílačku v ruce a přespávali v hale. Každý z týmu musel jet dvakrát, což znamenalo
výměnu baterií po cca. 15 minutách jízdy. Zvítězil tým ve složení Jirka Mára/Zdenda Beneš s
nájezdem 242 kol, druzí se ztrátou 2 kol byli Petr Grof/Jan Havlíček a třetí se ztrátou 11 kol
Zdenda Hamák/Radovan Bryx, kteří měli jako jediní z první trojky technické problémy a museli
opravovat převodové kolo.
</p>
<p>
V neděli ráno se v hale trochu obměnilo složení závodníků, někteří odjeli, protože na ně byl
dvoudenní závodní víkend moc a museli se také věnovat svým rodinám a dalším zálibám. Nicméně se
dostavilo několik jezdců, kteří přijeli zúčastnit se MČR, a tak mělo startovní pole nedělního
dvoj závodu na startu celkem osmdesát pět aut. Oficiálnější rozprava, provedená společně s
předsedou sekce Elektric Track panem Václavem Strupkem, který pořádá seriál mistrovských
závodů a je zároveň hlavním rozhodčím. Po rozpravě se začalo závodit, pořadí skupin bylo
podřízeno hladkému průběhu mistrovského závodu.
</p>
<p>
Jako první přišla na řadu opět kategorie Formule. Jarda Miler opět zvítězil, musel se ovšem
snažit víc jak v sobotu, protože mu na paty šlapal tomáš Rajdus, který na druhém místě porazil
Romana Krejčího.
</p>
<p>
Kategorie GT byla v neděli jen ukázkovou – zúčastnili se jen čtyři auta, kromě Petry Vykydalové
ještě Jirka Svoboda, Jarda Rezek a Roman Krejčí. Jirka Svoboda vcelku bez problému závod vyhrál
před Romanem Krejčím, který musel o druhé místo bojovat s Jardou Rezkem. Petra si klidnou jízdou
dojela pro čtvrté místo.
</p>
<p>
Po kategorii GT se jel mistrovský závod v kategorii Stock. Závod vyhrál Zdenko Kunák před Jirkou
Márou a Radkem Flekem. Míša Blahovský z našeho klubu skončil čtvrtý.
</p>
<p>
Následovala kategorie Modified našeho seriálu, z jezdců mistrovství republiky se ho zúčastnili jen
Zdenda Hamák, který závod vyhrál a za ním druhý Péťa Grof.. Za nimi třetí skončil Zdenda Beneš.
Závodníků bylo pouze do dvou finálových jízd a tu druhou vyhrál Filip Veselý před Michalem Sikorou
a Martinem Volákem.
</p>
<p>
Následovaly jízdy kategorie Stock při našem seriálu, účastníků bylo méně, pouze dvacet tři jezdců.
Kvalifikovali se do třech finálových jízd, kde ve finále C mezi sebou bojovali zástupci juniorů a
jezdců kategorie OLD BOYS. Nakonec vyhrál junior Jirka Ciran před OLD BOYem Milanem Maksymovem a
dalším, nejmladším a nejmenším, ale velice pěkně jezdící juniorem Filipem Rajdusem. Finále B se
stalo kořistí Tomáše Rajduse, který porazil Petra Amana a Martina Voláka. Ve finále A kraloval,
až na výpadek v první jízdě, Zbynďa Fišer, který nedal nikomu šanci a po zásluze zvítězil. Druhý
dojel Zdenda Beneš a třetí byl Lukáš Šomodi.
</p>
<p>
Poslední kategorií byl mistrovský závod v kategorii Modified. Závod měl velice bouřlivý průběh,
hlavně v první finálové jízdě. Závod nakonec vyhrál Zdenko Kunák před Zdendou Hamákem a Michalem Bokem.
</p>
<p>
Po slavnostním vyhlášení vítězů následovalo uklízení a posléze odjezd domů, kde na všechny čekal
zasloužený odpočinek. Již se ale všichni těší na další, v pořadí pátý závod OPEN Tour Trutnov,
který se bude konat 17. dubna 2010 stále ještě na koberci v trutnovské hale.
</p>