Open Tour Trutnov – první závod v roce 2010

Zdeněk Beneš


<p>
Druhou lednovou sobotu se do Trutnova sjelo 69 závodníků, aby si připsali první body do nového
již pátého ročníku seriálu OPEN Tour Trutnov. Sněhová <!– separe –>kalamita tak odradila od příjezdu přibližně
dvacítku pilotů, kteří byli k závodu přihlášeni. Hlavní novinkou pro rok 2010 je změna motorizace
v kategorii Stock, kde se nyní používá pomalejší motor 17,5T. Jinak vše podstatné zůstalo beze
změn, opět se budeme moci v létě těšit i na asfaltové závody. Navíc v březnu se chystá v
Trutnově celý víkend závodění, odjedou se hned dva závody (sobota a neděle) seriálu OPEN
Tour Trutnov a v neděli se navíc pojede závod MČR.
</p>
<p>
<b>Kategorie GT</b>
</p>
<p>
Stále větší oblibu si získává kategorie modelů s hnanou pouze zadní nápravou. Navíc se zde
prosazují české lexanové karoserie BPA, kterou použil i vítěz prvního závodu Standa Němeček.
Trutnovský Jirka Svoboda nastoupil do závodu později, ale ve finále předjel několik soupeřů a
obsadil druhou pozici. Stupně vítězů doplnil vítěz ročníku 2009 Saša Kukan.
</p>
<p>
<b>Kategorie Airspeed Formula</b>
</p>
<p>
Monoposty formule 1 vždy vzbuzují respekt, často do detailu propracované modely jsou krásným
zpestřením mnohdy stejných karoserií zbytku startovního pole. Tentokrát se na startu sešly dva
nejvýraznější týmy dosavadního průběhu šampionátu &#8211; Airspeed F1 a MCAR. Kvalifikaci i finálové
jízdy nejlépe zvládli právě jezdci prvně jmenovaného týmu, když zvítězil Tom Knopp před Lukášem
Vopatem a Radovanem Bryxem.
</p>
<b>Kategorie SpeedPassion Challenge </b>
</p>
<p>
Stejné motory a pneumatiky, to by mělo zajistit nejvyrovnanější průběh závodu. Pouze čtrnáct
závodníků na startu, ale za to špička velmi nabitá &#8211; Dubák, Mára, M. Blahovský, Vopat, I. Gombík.
Kvalifikaci vyhrál Adam Dubák. Ve finále sváděli těsný souboj především Adam Dubák s Jirkou
Márou, ale i ostatní jezdci byli velmi blízko. Pátým místem překvapil Matěj Řehák, Michal
Blahovský po startu z druhé pozice obsadil až čtvrtou příčku. Dvě druhá místa posunula
Lukáše Vopata na třetí pozici. Druhý Jirka Mára odjel před poslední jízdou, i tak stihl
ale jednou vyhrát. Díky lepšímu nájezdu zvítězil Adam Dubák.
</p>
<p>
<b>Kategorie Stock</b>
<p>
<p>
Slabší motor 17,5T podle očekávání přinesl ještě více těsných soubojů. A právě při slabším
motoru sice nezáleží tak extrémně na nastavení modelu, ale o to více na správném fungování
ložisek nebo dobré kondici baterií. Kvalifikaci vyhrál Zbyněk Fišer s novým modelem Schumacher.
Ve finále to ale bylo trochu jinak. Z vítězství se radoval David Čermák právě před Zbyňkem
Fišerem a nestárnoucím Jirkou Oplem. Na slabší baterky doplatil čtvrtý Ondra Šrámek a nejlepší
pětku uzavřel trutnovský Petr Sedláček. Do osmičlenného finále A se dostali i Jarda Miler nebo
Jirka Těhník, pro které to byl velký úspěch!
</p>
<p>
<b>Kategorie Modified Kategorie Modified</b>
<p>
<p>
Papírově nejrychlejší skupina, ale tentokrát žádný jezdec s extrémně silným motorem. Naopak,
objevili se zde i jezdci se slabšími 17,5T motory z kategorie Stock. Kvalifikaci vyhrál
trutnovský Michal Blahovský. Finálové jízdy ale měnily trochu pořadí. Hned dvakrát zvítězil
Matěj Řehák a připsal si tak první triumf na trutnovských závodech v kariéře. Druhý skončil
výborně jedoucí Víťa Hola, když nechal za sebou dva nejrychlejší domácí jezdce Zdendu Beneše
a Michala Blahovského. Páté místo patřilo Ondrovi Šrámkovi.
</p>
<p>
Po skončení finálových jízd proběhlo vyhlášení výsledků. Bylo to již druhé vyhlašování ten den,
jelikož v průběhu závodu byl vyhlášen i ročník 2009. Díky počasí přijelo méně závodníků, než je
poslední dobou zvykem. Halová sezóna ale ještě nekončí, a tak věříme, že další závod 6. února a
pak také slibovaný březnový víkend (13. &#8211; 14. 3.) plný ježdění přiláká i nové závodníky na
velkou dráhu do Trutnova.
</p>