Open Tour Trutnov – report

Zdeněk Beneš


<p>
Rekordní účast 96 aut ozdobila předposlední závod letošního seriálu. Předváděčka kamionů,
domácí kuchyně a velká konkurence ve všech kategoriích, taková <!– separe –>byla sobota v Trutnově.
</p>
<p>
Celý závod začal již v pátek večer, kdy se po postavení dráhy mohlo trénovat a někteří
závodníci v hale i přespali V sobotu ráno se začala hala velice rychle zaplňovat. K
předposlednímu letošnímu závodu našeho seriálu se přihlásil rekordní počet účastníků,
viděli jsme tu i několik zbrusu nových tváří, několik velice špičkových jezdců, včetně
nestárnoucího Standy Němečka a přijeli se na nás podívat i kolegové z Polska. Nakonec se
počet přihlášených aut zastavil na čísle devadesát šest. Docela povedeně postavená trať
dostala zabrat při tréninku, kdy někteří závodníci převyšovali počet deseti aut na trati,
ale provoz byl stále plynulý. Když všichni závodníci rozbalili svoje náčiní, přihlásili
se k závodu a byl otevřen bufet, tak se mohlo začít závodit.
</p>
<p>
<b>Kategorie 1/12</b>
</p>
<p>
V kategorii 1/12 se do závodu přihlásilo osm závodníků. Složení bylo mezinárodní, proti pěti
Čechům závodili tři Poláci. Už od prvního tréninku bylo vidět, že dnešní závod bude &#8222;one man
show&#8220; Tomáše Svobody. Tomu se snažil sekundovat nestárnoucí Honza Kanina a i Martin &#8222;Kubrt
Lesní&#8220; Zvára. Kubrt byl ale po skončení kvalifikace až na čtvrtém místě, protože se před něj
dostal nejlepší z polských závodníků Robert Podrazik. Já jsem byl pátý, před triem Grzegorz
Nózka, Saša Kukan a Piotr Skowron. Sašovi výkony byly ovšem limitovány špatným zapojením
elektroniky jeho modelu, neboť Saša měl nový model vybavený LiPo baterií, ovšem ta má pouze
jeden článek, a tak se musí model napájet přes speciální zesilovač napětí.
</p>
<p>
Finálové jízdy byly opět zcela v režii Tomáše Svobody. Bohužel se zde projevil velký rozdíl
mezi jednotlivými jezdci, a tak docházelo k mnoha nezaviněným karambolům a srážkám, na to
doplatil Kubrt Lesní, protože v druhé finálovce svůj model neopravitelně rozbil, a tak pro něj
závod předčasně skončil. Závod s naprostým přehledem vyhrál Tomáš Svoboda před Honzou Kaninou a
Robertem Podrazikem. Jirka Svoboda skončil čtvrtý před Sašou Kukanem. Kubrtovi i přes
neopravitelnou poruchu dal jeho výkon na celkové šesté místo. Za ním skončili Grzegorz
Nózka a Piotr Skowron.
</p>
<p>
<b>Kategorie GT</b>
</p>
<p>
V kategorii GT bylo na startu taktéž osm závodníků. Největším favoritem byl Standa &#8222;Doktor&#8220;
Němeček. Standa přijel podpořen Radkem Pavlíčkem a jeho zbrusu novou karoserií BPA pro tuto
kategorii. Radkovo auto připomíná víc GT než u nás rozšířená karoserie Mulsanne, ovšem při
druhém pohledu na ní zjistíte, že je ještě o něco nižší. Standa se stal jednoznačným vítězem
kvalifikace. Za ním to už bylo vyrovnanější, druhé místo si nakonec vybojoval Jirka Vyšín
před Kubrtem Lesním. Honza Petr porazil Sašu Kukana, za kterým skončil David Kružberský,
Jarda Rezek a Dodo Ťažký.
</p>
<p>
Finálové jízdy opět s naprostým přehledem vyhrál Standa Němeček, zaznamenal tak hned při
premiéře nové karoserie BPA GT vítězství! Za ním se strhl souboj o druhé místo a v něm vyhrál
Kubrt Lesní před Jirkou Vyšínem. Těsně pod bednou skončil Honza Petr, kterému se podařilo
udržet se před Sašou Kukanem a Davidem Kružberským. Dodovi Ťažkému se podařilo porazit Jardu
Rezka.
</p>
<p>
<b>Kategorie Stock</b>
</p>
<p>
Kategorie Stock byla nejvíc obsazenou kategorií předposledního závodu. Zúčastnilo se jí třicet
šest jezdců a konkurence byla veliká. Do závodu již nenastoupil jistý vítěz seriálu Zdenda
Beneš. Největší prim hrál Kuba Štěpánek, který již od začátku nedával nikomu šanci. Kuba vyhrál
kvalifikaci a zajistil si první místo na startu finálových jízd. Do finále A se dostala samá
známá jména této kategorie. Petr Sedláček, Jirka Vyšín, Ondra Šrámek, Honza Petr, Víťa Hola a
Zbynďa Fišer. Do finále A se ale kupodivu nedostali Tomáš Staníček nebo Honza Havlíček. Této
kategorie se zúčastnili i naši dva noví členové Pavel Koch a Ondra Nývlt. Ondra Nývlt byl na
tomto závodě nejmladším závodníkem (7 let) a byl na závodech úplně poprvé. Sice nedovedl ještě
držet tempo s ostatními, za což může Jirka Svoboda, neb mu omezil výkon modelu, ale po trati
již vodil model poměrně pěkně.
</p>
<p>
Ve finálových jízdách byly vidět napínavé souboje, nakonec zvítězil Kuba Štěpánek před Petrem
Sedláčkem, který ale celý den zrychloval a poslední finálovku dokonce vyhrál. Jirka Vyšín zajel
jeden ze svých nejlepších výsledků, moc pěkná a hlavně rychlá jízda bez chyb. Čtvrtý byl Ondra
Šrámek, který dovedl porazit Zbynďu Fišera a Víťu Holu s Honzou Petrem. Pořadí dalších
finálových skupin, jejichž souboje byly také zajímavé, se dočtete v celkových výsledcích.
</p>
<p>
<b>Kategorie Modified</b>
</p>
<p>
Pouhých 12 jezdců se sešlo v královské kategorii, kde jsou povoleny ty nejsilnější motory a mnoho
jezdců ze svých modelů dělá velmi rychlé stroje. To, jak je jsou tito piloti schopni uřídit i v
technických pasážích je věc druhá. Finále A tentokrát uniklo Ondrovi Šrámkovi i Filipovi
Zarembovi. TQ si vyjel Jirka Mára, který byl v kvalifikacích poměrně suverénní. Perfektní
výkon zopakoval třetím místem Petr Sedláček a do Áčka se dostal i Karel Krejčík.
</p>
<p>
Finálové jízdy zahájil nejlépe Jirka Mára, ale od druhé jízdy se na čele usadil Petr Grof a
bezchybnou jízdou si dojel pro vítězství. Na Jirku zbylo druhé místo. Michal Blahovský ve
finále překonal své týmové kolegy Zdendu Beneše a Petra Sedláčka. Petr nakonec čtvrtý, pátý
Jirka Vyšín. Zdenda Beneš se nestihl starat o svůj model, vše podtrhla vybitá baterie ve
vysílačce:-) Karel Krejčík uzavřel finále A. Napínavé béčko vyhrál Filip Zaremba.
</p>
<p>
<b>Kategorie SpeedPassion Challenge</b>
</p>
<p>
Nová kategorie si našla své příznivce, ale počet 18 závodníků stále nestačí na vyšší bodový
koeficient. Snad příště, to se nepojede ETS a závodníci si třeba do Trutnova cestu najdou.
Zatím tuto kategorii výrazně předčily klasické Stocky s 10,5T motorem, což v roce 2010
skončí a ne všichni budou chtít jet se 17,5T motorem a šáhnou po 13,5T. Nejrychlejší v
kvalifikaci byl Michal Blahovský, který porazil v kvalifikaci vynikajícího Víťu Holu!
Třetí byl Honza Havlíček, který si tak trochu napravil chuť ze Stocků. Až čtvrtý se
kvalifikoval Marcel Dostál, který byl pasován na černého koně závodu. Jirka Opl si tentokrát
poradil se Zbyňkem Fišerem i Zdendou Benešem, který finále A uzavíral.
</p>
<p>
Do třech finálovek byla rozdělena tato kategorie, Céčko vyhrál Jarda Rezek před synem Matyášem
a Ondrou Polívkou. Béčko vyhrál Rada Ďurana před juniorem Karlem Doležalem a Lukášem Kuhnem.
Zde o sobě dali vědět i domácí Jarda Herman a Petr Aman. Finále A uzavíral Zdenda Beneš, šestý
skončil Zbynďa Fišer. Víťa Hola neudržel skvělé druhé místo a propadl se na pátou příčku.
Skvěle zajel Jirka Opl, čtvrté místo a vítězství mezi Old Boys! Honza Havlíček jako první na
bedně, určitě úspěch. Marcel Dostál si ve finále spravil chuť, vyhrál poslední jízdu a
zaslouženě bere stříbro. Poměrně suverénně zvítězil domácí Michal Blahovský s novou karoserií
BPA, která snad již brzy bude k dostání i pro běžný trh. Michal Blahovský měl navíc v autě
elektroniku výhradně českého výrobce, tj. přijímač a vysílací modul DUPLEX 2,4GHz a regulátor
CAR Sensor 3000 od firmy JETImodel.
</p>
<p>
Bezprostředně po závodě proběhlo vyhlášení výsledků, kterého se díky pokročilé hodině nezúčastnilo
tolik závodníků co obvykle, ale tentokrát to všem promíjíme:-) Všichni junioři a další dorostenci
dostali čokoládové Mikuláše.
</p>
<p>
Chtěli bychom poděkovat všem, kteří přijeli vytvořit do Trutnova opravdovou závodní atmosféru s
trochou napětí a adrenalinu na jedné straně a přátelskou atmosférou na straně druhé. Díky
dochvilnosti všech jsme i přes vysoký počet startujících závody zdárně odjeli. Děkujeme i
kolegům z RC TRUCK Hradec Králové za předvedení jejich modelů, kterých přivezli opravdu hodně
a vydrželi s námi celý den. Někteří si i vystavované exponáty zařídili a Péťa Grof říkal, že
další auto bude kamión;-)
</p>
<p>
Užijte si advent, ať vás neodnese čert a budeme se těšit před Vánoci, konkrétně 19. prosince
(nebo již 18. večer) na viděnou při posledním závodě letošního seriálu. Těšte se na opravdovou
Vánoční atmosféru, nový větší koberec jednotné barvy a pro každého bude připraven malý dáreček!
A pokud by vás před Vánoci doma nechtěli pustit, máme pro Vás závod hned po Štědrém dni, tedy
26. prosince <a href=“http://www.rcatrutnov.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=402&Itemid=2″ target=“_blank“>XMAS ENDURANCE</a>&#8211; týmová dvouhodinovka na koberci.
</p>
<p>
Kategorie Airspeed Formula bude shrnuta v samostatném článku, stejně jako týmová soutěž.
</p>
Podrobné informace o závodě (kompletní výsledky a fotogalerii) najdete na stránkách <a href=“http://www.rcatrutnov.cz/“ target=“_blank“>RC Trutniv</a>.
</p>