Open Tour Trutnov – report

Zdeněk Beneš


<p>
První halový trutnovský závod přilákal 81 závodníků v šesti kategoriích &#8211; Modified,
Stock, GT, 1/12, SpeedPassion Challenge a Airspeed <!– separe –>Formula Winter Cup. Nechyběli
začínajíci, ale i nejlepší jezdci naší republiky a početné zastoupení ze sousedního
Polska. Byla připravena technická dráha, která ale i díky rychlým protahovákům
přinesla mnoho krásných předjížděcích manévrů ve finálových jízdách.
</p>
<p>
První závodníci se začali sjíždět již v pátek večer, kdy byl umožněn i volný trénink
a do rána se dalo přespat v hale. Po sedmé hodině ranní se otevřely brány haly pro ty,
kteří přijeli až v sobotu. Trénink probíhal do půl deváté, po rozpravě a společném focení
se kvalifikace rozběhly krátce po deváté hodině. Jely se tři kvalifikační jízdy, z čehož
se dvě lepší započítávaly. Finálové skupiny byly postaveny po 7 &#8211; 8 jezdcích a jely se
také tři. Ve finále byl navýšen jízdní čas kategorie Stock a 1/12 na šest minut, formule
jely dokonce sedm minut!
</p>
<p>
<b>Kategorie GT</b>
</p>
<p>
Pohledná kategorie &#8222;zadokolek&#8220; měla v pětičlenné konkurenci jasného favorita v Tomáši
Svobodovi. Tomáš vyhrál kvalifikaci a ve finále nedal nikomu šanci. Jirka Tlustý nechtěl
být daleko a celý den se snažil zlepšovat, což stačilo na druhé místo. Třetí dojel Saša
Kukan, který ve finále porazil Jirku Vyšína a Davida Kružberského.
</p>
<p>
<b>Kategorie 1/12</b>
</p>
<p>
Dvanáctináři zahájili novou zimní sezónu, v které budou bojovat až do jara v novém
sedmidílném seriálu. Favorit byl v konkurenci osmi jezdců shodný s GTčky, Tomáš Svoboda
vyhrál kvalifikaci. Ve finále jel ale nejrychleji Artur Dzierzecki, Tomáš Svoboda byl druhý.
Jan Kanina vyhrál jedno finále, což stačilo na třetí místo. Domácí jezdec Jirka Svoboda
zaostával motorově, ale bezchybná jízda přinesla čtvrté místo. Nejlepší pětku uzavíral
Robert Podrazik.
</p>
<p>
<b>Kategorie Airspeed Formula</b>
</p>
<p>
Novinka na závodních tratích v podobě reálně vypadajících formulí 1. Díky rodícím se pravidlům
bylo pole trochu nevyrovnané, navrch měli jezdci s mechovými pneumatikami. Do budoucna se ale
připravuje změna, aby všichni používali pouze gumová kola! Jízdy zahajoval blikající Safety
Car. Do výsledku kvalifikace se započítávala tři nejrychlejší kola, každé z jiné kvalifikace,
a z nich se udělal průměr. Nejrychlejší byl domácí Zdenda Beneš s formulí Tamiya F103RM a
mechovými pneumatikami. Finálové jízdy byly plné karambolů a rozhodně nepřipomínaly skutečné,
často nudné, závody F1. Druhá finálová jízda se jela v opačném pořadí! První místo si udržel
Zdenda Beneš, druhý dojel Jirka Ročňák a třetí Jarda Miler. Čtvrtý Radovan Bryx byl první
na bezdušových pneumatikách, pátý dojel Dan Veselý.
</p>
<p>
<b>Kategorie SpeedPassion Challenge</b>
</p>
<p>
Šestnáct jezdců bylo dobrým začátkem této celorepublikové kategorie na trutnovských závodech.
Předepsaný motor a pneumatiky jsou základem pro vyrovnané a tím i napínavé souboje! Domácí
závodník Michal Blahovský si poradil s nástrahami dráhy nejlépe a vybojoval TQ. Po
bezchybném výkonu ve finále si domácí závodník připsal plný počet bodů do celkového pořadí.
Druhý byl Lukáš Gombík, který neměl nic jisté, jelikož třetí Jan Havlíček vyhrál poslední
jízdu a jen lepší Lukášův nájezd rozhodl o pořadí. Velký vzestup ve finále zaznamenal Jirka
Opl, který porazil pátého Ivoše Gombíka.
</p>
<p>
<b>Kategorie Modified</b>
</p>
<p>
Nejrychlejší kategorie s pohonem všech čtyř kol čítala 17 jezdců. Očekávaný souboj mezi
Petrem Grofem a Jirkou Janouškem změnil Jirka Janoušek na &#8222;one man show&#8220;. Jirka nedal
nikomu šanci a zvítězil ve všech jízdách závodu. Petr Grof nenastoupil do finálových jízd,
takže skončil nakonec poslední ve finále A. Druhý skončil nenápadně jezdící Dominik Šulc,
pódium doplnil polský pilot Filip Zaremba. Domácí naděje Michal Blahovský s motorem 13,5T
byl čtvrtý, Adam Dubák po zlepšeném výkonu vybojoval páté místo.
</p>
<p>
<b>Kategorie Stock</b>
</p>
<p>
Nejobsazovanější kategorie měla na startu 25 závodníků, z toho například Karel Doležal,
Adam Murcek nebo Petr Aman byli na závodech v Trutnově vůbec poprvé. Do finále A se vešlo
pouze 7 nejlepších, takže každá kvalifikace se jela naplno. Zvítězil domácí Zdenda Beneš,
který si tímto vítězstvím zajistil dva závody před koncem seriálu celkové vítězství! Druhý
dojel Jan Havlíček, který dokonce poslední jízdu vyhrál. Domácí Petr Sedláček si Stocky
vyzkoušel poprvé, ale s 10,5T motorem jezdí běžně Modified, takže třetím místem pouze
potvrdil své kvality. Čtvrtý Víťa Hola dokázal porazit rivala Ondru Šrámka, který dvakrát
pro technickou závadu nedojel.
</p>
<p>
I přes velký počet závodníků skončily závody vyhlášením vítězů krátce po sedmé hodině večerní.
Dík tedy patří všem závodníkům za dodržování časů svých jízd i ochotu nasazovat! Předposlední
díl letošního seriálu OPEN Tour Trutnov 2009 se pojede 28. listopadu. Budeme se těšit se
všemi opět na viděnou!
</p>