ZVK 28.2.2009 – 5. závod modelů 1/18

Fanán Stodola


V sobotu 28. února 2009 se uskutečnil již pátý závod za účasti 31 závodníků ve třech kategoriích.

Nejméně obsazenou kategorií byly dvoukolky – 2WD 300 motor/4 články tzv. scalpely od Robitroniku.

Pořadí v tomto závodě:

1. Kratochvíl Karel Havířov 116 kol

2. Libor Holub Ostrava 114 kol

3. Jirka Hrabec Havířov 112 kol

4. Mira Pazdera Vsetín taktéž 112 kol.

Zde v této kategorii je vidět, že když se omezí motory a články, tak je takovýto závod velmi vyrovnaný. První tři stroje byly staré a skoro již vyřazené XRAYe, čtvrtý byl čistokrevný Scalpel.

Druhá kategorie 1:18 OPEN nejpočetněji obsazená – celkem 16 závodníků. Zde je vidět, že pokud je povolen jakýkoliv tuning a jakékoliv pohonné systémy, tak zde jsou již markantní rozdíly. Tuto kategorii vyhrál opět Karel Kratochvíl 134 kol, „na paty“ mu však šlapal Marek Schiller z Mor.Třebové, jezdící za Vizovice – ten najel 130 kol. Třetí Mira Křízek Vsetín 118 kol, čtvrté místo Tom Brodský Vsetín 116 kol. Tuto kategorii jeli i tři nováčci od Tondy Hráčka (RC klub E.Junkové Zlín). Za zmínku stojí ještě výkon Vítka Kutala od Hráčka, který jel obyčejnou 180 a šest článků!! Ujezdil 9. místo – 109 kol! a to jel teprve třetí závod! Škoda jen, že Martin Kratochvíl musel odstoupit pro poruchy ve druhé a čtvrté finálovce.Věřím, že by ujezdil „bednu“!

Třetí kategorie 4WD (2WD) 180 motor a pět článků se jela za účasti 11 závodníků. I zde je vidět, že když je nějaké omezení, tak je skupina vyrovnanější. Jelo i pět nováčků – žáků ze Zlína a je jasně vidět, že se s nimi do budoucna musí počítat. Vítězem se stal Zdeněk Ošťádal Mor.Třebová 102 kol, druhé místo Ondřej Hrbáček Vsetín 101 kol, třetí Martin Šimčík RC klub E.Junkové Zlín 99 kol, 4.místo Honza Ptáček Vsetín taktéž 99 kol – všichni žáci. Pátý jsem byl já „starý Fanán“ z Vizovic 2WD 95 kol, za mnou skončil druhý senior Zdeněk Janoš WIP RC Vsetín 2WD 89 kol – ten jel podvozek Scalpel, motor 180 a pouze čtyři články!! Celkem v této kategorii jelo 8 žáků a tři senioři. Senioři od příštího závodu pojedou navíc svoji kategorii – o dřevěnou kočku tzv. Kočkap! Z výsledků v této kategorii je vidět, že tyto nejpomalejší modely jsou tou nejlepší cestou do světa RC aut.

Systém závodů v Pozděchově je takový, že se jedou dvě pětiminutové rozjížďky o postavení závodníků na startovním roštu pro finálové jízdy (zde se započítává ta lepší ze dvou odjetých jízd). Pak následují čtyři finálové jízdy po 10 minutách. Nejhorší jízda se škrtá, u tří nejlepších finálovek se sečtou kola a dojezdové časy a tím vznikne celkové pořadí. Takže závodník odzávodí více jak 50 minut, či-li na závody nejede zbytečně. Tento systém jezdíme od prvního závodu. Zdá se nám navíc i nejspravedlivější! K měření závodníků máme počítací zařízení od p.Oudy z Klášterce n.Ohří s naší vlastním programem. Říká mu „náš Ouda“. Toto počítací zařízení má veškerý potřebný komfort. Obsluhuje ho moje manželka, která odpočítala všechny naše doposud odjeté závody. Samozřejmostí je elektronické přihlašování na závody. Umístění výsledkových listin a celkového pořadí na internet, taky umístění veškerých reportů ze závodů, které píši zase já, jsou její doménou ve vizovickém klubu. Nesmím zapomenout na to, že dělá klubové účetnictví. Stavbu a likvidaci trati v tělocvičně provádíme ve třech – já, manželka a náš syn.

V Pozděchově jezdíme na koberci (originál jekor) o rozměrech 18 x 9 metrů. Trať je vytyčená úhelníky 35 x 35 mm v různých délkách a dotvořená je do hotové podoby poklicemi. Jak vidíte, tak i ve třech se dají pořádat závody. Já jsem dokonce přišel na to, proč je náš koberec tak hrbatý. Všichni závodníci si ho teď pochvalují. Věřím tomu, že toto narovnání koberce zvýší účast závodníků na závodech. Stavební a soutěžní pravidla jsou dána předem a proto nejsou při závodech protesty. Tělocvična se otevírá v 7 hodin, takže je dost času i na trénink a nastavení podvozků. Závody začínají 8.30-9.00, končíme v 15-15.30 hod. i s vyhlášením výsledků. Takže i závodníci ze vzdálených míst se dostanou brzy domů! Dnešní trať byla rychlá, ale i technická, při její stavbě jsem bral ohledy na nováčky ze Zlína. Na konci závodu jsem slyšel jen slova chvály na mou adresu a to od všech závodníků. To opravdu potěší! Dva poslední závody letošního ročníku seriálu ZVK se jedou 21. a 28. března. Nechcete přijet i Vy zkusit štěstí na trati v Pozděchově? Třeba vytvoříme příště rekord v počtu účastníků. Zatím nejvyšší účast byla ještě ve Vizovicích – 36! Fotogalerii sem úmyslně nedávám. Podívejte se na theHipish , je tam i video. Možná, že se Vám zdá, že bych měl psát na stránky masters častěji. Chcete-li si přečíst více, tak první čtyři ZVK-áčka jsou v reportech na našich vizovských stránkách a nejen tyto reporty.