Masters.cz :: RC modely aut :: RC auta, RC technika, Novinky, Tuning :: Fotogalerie, Vlastní poznatky
www.euautodily.cz

Třebíč Cup 24.1.2009 - reportík

Hlavní foto

A máme tu další závod a s tím spojenou další reportáž z jeho průběhu. Tentokráte jsem s týmovým kolegou navštívil Třebíč Cup. Jezdil jsem tam dříve často a bylo na čase si připomenout jejich koberec, vynikající občerstvení a zela jistě organizaci závodu na vysoké úrovni.

Na tomto seriálu se jedou kategorie OPEN, Stock, Micro a po novu také 1/12. Každá z kategorií má i zde své příznivce. Nejvíce však opět Stock (jak jinak) a druhou nejvíce obsazenou je Micro. 1/12 si svoje příznivce teprve hledá a OPEN je i zde na ústupu.

Jak jsem viděl předběžně startovní listinu (skoro žádná nová jména), jsem byl přesvědčen, že závod bude hodně zajímavý po všech stránkách. Dráha jak je zde zvykem velká, rychlá a bezpečná. Pro modely 1/10 dost široká, pro modely Micro dálnice D1. Ale jedna věc je jiná - koberec zde má zcela jinou adhezi než třeba v Brně.

Jezdci okamžitě po ránu začali ladit svoje stroje. Velmi zajímavé byly modely 1/12. Pokud bude možnost, budu se snažit napsat report o nějakém podvozku v tomto měřítku a trochu ho i otestovat. Každá kategorie měla svůj vyhrazený čas. A každý měl prostor zkusit si své nastavení auta. Pravda - Micro a dvanáctky měly času méně.

V 9:30 (po krátké rozpravě) začal měřený trénink. Ten zahajoval Michal Bok, který spíše než závodil, trénoval na Evropu. Kroužil sám a ladil svůj model 1/10. V ostatních kategoriích už to vypadalo hodně adrenalinově. Podívejme se na průběh:

Micro

Tři skupiny na rozjížďky, délka jízdy 5 minut. I na tomto závodě se sešli TOP jezdci v podání Víti Paráka, Michala Abrahámka, Igora Vlahoviče a za zmínku stojí návrat slovenského přítele Josefa Polačíka. Ten stačil při ranním tréninku pokořit dva domečky naráz a tak měl o zábavu v depu postaráno.

Při první ostré jízdě ihned odpadl Víťa a Igor. A tak se z prvních úspěchů radovali Josef Polačík, Milan Parák a Michal Abrahámek. 19 kol nájezd ? To je pro prvně dva jmenované výzva... Martin Skorupski se pořád převracel a tak dal do modelu ještě jeden motor... Igor po změně převodu za slabší se konečně svezl, jak je jeho zvykem. Sice na Víťu a Michala Abrahámka neměl (jedou na krev), ale pomalejší jízda mu prostě svědčila. V dalších skupinách si to piloti rozdávali mezi sebou o sto 6 a chtěli postoupit co nejvýše. Ale 10 míst pro A finále je určeno deseti vyvoleným.

Finále - o první místa v Ačku bojovali Vít a Michal. Oba najížděli 21 kol. Igor nejprve 20 kol, ale hned v druhé jízdě 21 kol. Konečně dosáhl svého snu, být v jednom kole se špičkou. Stačilo změnit křivku rozjezdu na regulátoru. V B finále kraloval Martin Skorupski, který najížděl 19 kol. Zátěž v podobě druhého motoru 180 se vyplatila. Poslední jízda v A finále byla ve znamení souboje Igor vs Michal. Cca 5 kol jeli v těsném závěsu, občas vedle sebe. Bez kolize... C finále vyhrál Petr Rovný před Ladislavem Tothem.

Stock

Tři skupiny na rozjížďky, v té nejsilnější pak jména jako Martin Kořínek, Radek Flek, Jirka Mára, Vojta Novický, Roman Kořínek .... To bude souboj titánů. Jízda na 7 minut. Dost času na pokažení či vylepšení nájezdu.

Od začátku jsme se mohli těšit na krásné souboje mezi Martinem Kořínkem a Radkem Flekem. Radek dokonce najel lepší výsledek v rozjížďce nežli Martin Kořínek. Na finále to bude moc zajímavá podívaná. Ale i ostatní jezdci, kteří aspirují na A finále.... no bude to fakt stát za to. Míša Saturková a Pavlína Kovárová - dvě slečny v této kategorii ukázaly svoje kvality. Hlavně Pavlína jela čistou stopu a podle mého názoru z ní bude časem vynikající jezdec. Ale chce to čas.

Finále - hned v prvním finále A se bylo na co koukat. Martin Kořínek a Jirka Mára - krásný souboj auto na auto. Krásný manévr Jirky a ujmutí se vedení před Martinem. Pak Martin dojíždí Jirku a mají kolizi. Čekají na sebe a jedou dál v těsném závěsu. Vyhrává Martin, ale jen díky jezdcům o kolo zpět, kteří rozhodli tento super souboj. Druhá jízda byla ve znamení Jirky Máry. Ale Martin ho dotáhl a čekal na chybu. Kdo neviděl, neuvěří... Nakonec v těsném souboji vyhrál rozhodující jízdu Martin a stal se celkovým vítězem finále A. B finále vyhrál Víťa Hola před Jardou Kopeckým. A pozor !!! C fiále bylo ve znamení Tondy Pospíchala, který ukázal záda právě velmi nadějné Pavlíně Kovárové. Krása pohledět.

1/12

Pavel Jansa, Ivo Gombík, Kubrt Lesní (alias Martin Zvára), Milan Parák, Roman Kořínek, Tomáš Kembitzký. První průkopníci kategorie, která zažívá zřejmě oživení. Jízda na 8 minut prověřila kvalitu baterií a zvolený motor a...také převod. Takové třetí místo Milana v první měřené jízdě... Vydržely mu baterie. Tomu říkám úspěch Milane.

Finále - to už bylo ve znamení Ivo Gombíka, který jel opravdu čistě a ladně. A najížděl se svým strojem 38 kol. Druhý v pořadí na bedínce Roman Kořínek (Corally, 37 kol). Krásně soupeřil s Martinem Zvárou, který jel Asso. Za těmito vítězi se pak naštosovali Tom Kembitzký, Pavel Jansa a pole zakončoval Milan Parák.

Podtrženo a sečteno - závod na velmi dobré úrovni. Až na malý výpadek počítače vše v pohodě. Na tribuně většinou klid a finálové jízdy A finále Stock vždy po zásluze odměměny potleskem všech. Vyhlášení výsledků ihned po závodě a předání dobrot a pro top vítěze i nějaké ty bublinky. Bufet po celý den. Není co vytknout tomuto seiálu.

Na úplný konec jen moje postřehy z jízdy s novým systémem NOVAK Mongoose: když jsem dal pastorek 19/42, tak model byl vskutku rychlý, ale pro mne hůře řiditelný. Prostě mi ta vyšší rychlost na koberci nejde pod ruku. A tak jsem raději šel na převod 42/17, posléze nastavil ostrý rozjezd na regulátoru a ejhle... najel jsem 21 kol a přitom motor zůstal studený a mechová kola jsou jako nová po závodě. Žádné převracení, minimální opotřebení, krásná ladná klouzavá jízda. Jsem spokojen. Už se těším na další testy vážení...

Obrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galeriiObrázek v galerii
DJI drony a nejen to
Kontakt

E-mail a další potřebné informace jsou uvedeny v rubrice Editorial

Reklama
rc-auta.eu
YT kanál Igor Vlahovič
Krátké zprávy

06.09.2018 - Do kalendáře závodů vloženy termíny seriálu Rebels Race Praha.
- Igor Vlahovič -


02.09.2018 - Do kalendáře závodů doplněny termíny seriálů
- Igor Vlahovič -


28.06.2018 - Na základě odstoupení dvou ze tří jezdců společně kategrie TC Stock + TC Modified je tímto tato skupina zrušena a NEPOJEDE se v rámci Slavkov Masters 2018! Přesto zůstává přes 50 přihlášených jezdců ve dvou skupinách formulí, 3 skupinách Le Mans série a jedné společné skupiny spalováků IC1/8+IC1/10
- Roman Krejčí -


22.04.2018 - Do kalendáře závodů přidány termíny letního seriálu Rebels Race, který se jede v Náchodě.
- Igor Vlahovič -


10.04.2018 - Do kalendáře závodů vloženy termíny MJS Cup 2018
- Igor Vlahovič -


zobrazit starší > >




©   M A S T E R S . C Z   |   developed by: leonix s.r.o.

Reichard modelsport